۱۳۸۷ آبان ۱۱, شنبه

درخواست دگرگونی درحزب الله

درخواست متحول نمودن حزب الله لبنان جهت منطبق شدن آن با مطالبات

روزگار را، آیا می توان درخواست دگرگونی در رژیم حاکم برایران نامید ؟

دبیرکل سازمان ملل متحد از ایران خواسته است که "به تغییر حزب الله کمک کند". آیا این یک درخواست به شیوه ی دیپلوماتیک جهت تغییر رژیم درایران است ؟ ویا اینکه تنها یک هشدار باید حساب نمود. درهرحال به نظر می رسد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهورایران زودتر از دیگر دولتمردان متوجه قضیه شده ودر واکنش به درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد بلافاصله پاسخ داده است که : " ایران تنها کشوری است که درلبنان دخالت نمیکند".

اگر به خواهیم درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد را تنها ابراز یک توقع بدانیم، باید به پذیریم که از برآورده شدن موارد قبلی ناشی شده وادعای رئیس جمهورایران کاملا بجا و به موقع میباشد.

ایل گویجی

2008-10-31

* - در رابطه با موضوع دو مطالب از دو منبع مختلف در دسترس علاقمندان قرارداده می شود.

---------------------------------------------

1 - بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد: ایران به تغییر حزب الله کمک کند ، (*- منبع: BBC فارسی)

یک مقام سازمان ملل روز پنجشنبه گفت که بان کی مون، دبیر کل این سازمان، از ایران و سوریه می خواهد به تغییر ماهیت حزب الله لبنان از یک گروه مسلح شبه نظامی به یک حزب سیاسی کمک کنند.

ایران و سوریه از حامیان اصلی گروه حزب الله لبنان به حساب می آیند و هرچند ایران کمک نظامی به این گروه را رسما تایید نکرده است اما چندروز پیش رسانه های ایران ازیک مقام ارشد سپاه نقل قول کردند که ایران به " ارتشهای آزادیبخش" منطقه اسلحه میدهد. این مقام بعدا چنین اظهاراتی را تکذیب کرد.

............

*- فایل مطلب در زیر:

http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2008/10/081030_si-iran-hezbollah.shtml

----------------------------------------------------------------------

2 - بان کی مون از ایران درخواست کمک کرد ، (*- منبع: دویچه وئله)

بان کی مون ایران و سوریه را فراخواند که به دگرگشت گروه حزب‌الله از یک گروه مسلح شبه نظامی به یک حزب سیاسی کمک کنند. کارشناسان می‌گویند، رئیس جمهور آمریکا هرکه باشد، سیاست این کشور درقبال لبنان تغییری نخواهد داد.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ایران و سوریه را فراخواند که به دگرگشت گروه حزب‌الله از یک گروه مسلح شبه نظامی به یک حزب سیاسی کمک کنند.

............

*- فایل مطلب در زیر:

http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3748168,00.html

-------------------------

هیچ نظری موجود نیست: