۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

طالبانی: عراق بدون آمریکا قادر به دفاع از خود نیست

برگرفته از سایت کنگره ملیت های ایران iranfederal.org . جلال طالبانی رییس جمهوری عراق در مصاحبه ای اظهار داشت که عراق همچنان به نظامیان آمریکایی برای آموزش سربازان و قوای نظامی خود و مقابله با تروریسم و تجاوز خارجی احتیاج دارد.

انفجار سه بمب دریکی از محلات پر رفت و آمد بغداد و همچنین انفجار بمبی که درمسیر یک کامیون حامل کارگران در حومۀ بغداد کار گذاشته شده بود به کشته شدن سیزده تن و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد. کمی بیش از یک مانده به خروج باقی ماندۀ نیروهای آمریکایی از عراق، بمب گذاری وسوءقصدهای تروریستی در این کشور همچنان ادامه دارد.

دراین حال، امروز جلال طالبانی رییس جمهوری عراق در مصاحبه ای اظهار داشت که عراق همچنان به نظامیان آمریکایی برای آموزش سربازان و قوای نظامی خود احتیاج دارد. جلال طالبانی در این مصاحبه گفته است که پلیس و ارتش عراق قادرند امنیت داخلی کشور را تأمین کنند.

اما، این کشور با مشکلات بزرگی در زمینۀ دفاع هوایی، دریایی و استفاده از سلاح های جدید روبرو است. جلال طالبانی در جای دیگری از مصاحبه اش افزوده است که به عنوان رییس جمهوری عراق به گزارش هایی دسترسی دارد که در آن افسران ارشد عراقی صریحاً می گویند که با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و نیروهای آمریکایی دست کم برای آموزش قوای عراقی یا برای مبارزه با تروریسم و مقابله با تجاوز خارجی باید در عراق بمانند.

جلال طالبانی به نقل از افسران ارتش عراق گفته است که این کشور به تنهایی قادر به دفاع از حریم هوایی و دریایی خود و یا استفاده از سلاح هایی نیست که قصد دارد از آمریکا بخرد. دولت های آمریکا و عراق نتوانستند بر سر ادامۀ حضور بخشی از نیروهای آمریکایی در عراق با یکدیگر به توافق برسند. آمریکا خواستار مصونیت کامل برای سربازان خود در عراق بود و دولت بغداد با این خواست نمی توانست موافقت کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه

هیچ نظری موجود نیست: