۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

مدودوف روسیه را به معاصر شدن دعوت کرد

دمیتری مدودیف: به جای یک جامعه عقب افتاده که درآن رهبرانش به جای همه فکر می‌کنند،

ما باید به جامعه‌ای از انسان‌های هوشمند، آزاد و مسئولیت‌پذیر برسیم.

روسیه دیگر نمی‌ تواند با ویژگی‌های دوران اتحاد شوروی پیش‌ برود.

بجای سياست خرافاتی وكهنه ی گذشته، بايد سياست دورانديشانه بااستفاده ازنسل تحصيلكرده طراحی واجراشود.

دویچه وئله : جهان 13.11.2009 ، روسیه: ۴ هزار پرونده فساد مالی در ۶ ماه

دمیتری مدودیف رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی ۱۰۰‌دقیقه‌ای تاکید کرد که با فساد خواهد جنگید. به گفته وی، تنها ظرف ۶ ماه نخست سال‌جاری ۴ هزار پرونده فساد مالی تسلیم مراجع قضائی روسیه شده است.

رئيس‌جمهور روسیه در دومین سخنرانی خود خطاب به مردم، که۱۰۰ دقیقه‌ طول کشید، قول داد که با فساد درکشورش مقابله کند. وی توضیح داد که تنها درنیمه نخست سال جاری ۴ هزار پرونده علیه متهمان به فساد در روسیه تشکیل شده است. رئیس‌جمهور از مسئولان خواست که خلافکاران را روانه زندان کنند.

دموکراسی هدایت شده

مدودیف درسخنرانی طولانی خود تاکید کرد که روسیه دیگر نمی‌تواند با ویژگی‌های دوران اتحاد شوروی پیش‌برود. نوسازی، باید این کشور را بیش از گذشته به سمت دموکراسی و تحکیم پایه‌های اقتصادی پش‌ ببرد. اما دموکراسی روسی همچنان از سوی حکومت هدایت خواهد شد ونه مردم.

مدودیف قول داد که در زمینه ایجاد رقابت سیاسی بیشتر و کنترل شدیدتر انتخابات بکوشد، تا جلوی دستکاری در نتایج انتخابات آینده گرفته شود. وی در عین‌حال تهدید کرد: «با همه تلاش‌هائی که بخواهند با راه‌حل‌های دموکراتیک وضعیت کشور را بحرانی، حکومت را بی‌ثبات و جامعه را دستخوش تفرقه کنند، مقابله خواهد شد. تحکیم دموکراسی به معنای تضعیف نظم عمومی نیست»

مناسبات روسیه با غرب و مسلمانان

رئيس‌جمهور که در کاخ کرملین خطاب به مردم روسیه سخن می‌گفت، درباره مناسبات روسیه با جهان غرب گفت که حکومت وی دراین زمینه "عملگرا" خواهد ماند او ازهم‌میهنان خود خواست که افکار متعلق به دوران اتحاد شوروی را کنار بگذارند.

لحن رئیس کاخ کرملین، در برخورد با جمهوری‌های مسلمان نشین شمال قفقاز شدید بود. او گفت که با تروریسم بین‌المللی می‌جنگد وبه حساب "باندها"ی منطقه خواهد رسید.

اثرات بحران مالی جهانی

رئیس‌جمهور روسیه، در بخشی دیگر از سخنان خود، اعتراف کرد که اقتصاد روسیه از بحران مالی جهانی بسیار بیشتر از کشورهای دیگر ‌آسیب دیده است. به گفته مدودیف کنسرن‌های عظیم دولتی روسیه چشم‌انداز روشنی نداشته‌اند و می‌بایست بازسازی بنیادی می‌شدند، تا مدیریت و توان رقابت خود را بهبود بخشند.

مدودیف در این مورد توضیح داد: «کنسرن‌های دولتی باید از سوی مراکز مستقل کارشناسی می‌شدند و پس از آن یا تعطیل و یا به شرکت‌های سهامی عام تبدیل می‌شدند.»

رئیس‌جمهور روسیه از اقتصادی دفاع کرد که به جای تکیه بر مواد اولیه، به دانش، تلکنولوژی و مصنوعات مهم برای انسان‌ها تکیه داشته باشد. او جامعه ایدآل خود را چنین توصیف کرد: «به جای یک جامعه عقب افتاده که درآن رهبرانش به جای همه فکر می‌کنند، ما باید به جامعه‌ای از انسان‌های هوشمند، آزاد و مسئولیت‌پذیر برسیم.»%

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4887797,00.html

JT/MM

----------------------------------------------

مدودیف : روسيه بايد به قدرت جهاني تبديل شود.

بجای سياست خرافاتی وكهنه ی گذشته، بايد سياست دورانديشانه بااستفاده ازنسل تحصيلكرده طراحی واجراشود.


خبرگزاري جمهوري اسلامي۲۱/۰۸/۸۸
مسكو- دمتيري مدوديف رييس جمهوري روسيه امروز پنجشنبه در سخنراني در نشست مشترك اعضاي هيات دولت و نمايندگان مجالس دوما و شوراي فدراسيون روسيه در كاخ كرملين گفت: روسيه بايد بر اساس ساختارهاي جديد، به قدرت جهاني تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا از مسكو، مدوديف درجمع بيش از يكهزار و۵۰۰ تن ازسران، مقام‌ها ، شخصيت‌هاي سياسي و اقتصادي، مذهبي و اجتماعي كشورش در كرملين گفت: روسيه ممكن نيست تا ابد از دستاوردهاي و ميراث گذشته استفاده كند و بايد زمينه‌هاي جديد براي مبدل شدن اين كشور به قدرت جهاني بوجود آيد.

رييس جمهوري روسيه گفت: روسيه نمي‌تواند براي هميشه به استخراج نفت و گاز ادامه داده و به سلاح هسته‌اي اتكا كند كه از سوي كارشناسان دوران شوروي براي روسيه جديد به ارث گذاشته شده است.

مدوديف گفت: روسيه با وجود برخورداري از ظرفيت‌ها و امكانات فراوان، نتوانست از عهده رفابت جهاني بر آيد.

وي گفت: بجاي اقتصاد برپايه مواد خام بايد قدرت فناوري‌هاي پيشرفته شكل گيرد و در اين محيط افراد مستعد و با مسووليت مشغول بكار شوند.

مدوديف افزود: به جاي سياست خرافاتي و كهنه گذشته، بايد سياست دور انديشانه با استفاده از نسل تحصيلكرد طراحي و اجرا شود.

وي مبارزه با فساد و اختلاس را از ديگر برنامه‌هاي كاري مورد نياز در روسيه خواند و گفت: تلاش خواهيم كرد تا كشور را به پيشرفت مدرن ارتقا دهيم وي گفت: در دوره بحران جهاني لزوم انجام تغييرات ضروري و آشكار شده و دولت خود را متعهد به انجام اقدامات زيربنايي وموثر درامور اجتماعي، افزايش رفاه زندگي و بهبود وضعيت اقتصادي درجامعه روسيه مي‌داند.

مدوديف ادامه بقا درجهان كنوني را گرايش به سوي اختراعات، نوآوري‌ها و تشويق استعدادها و نيز پرورش جوانان متعهد و علاقمند به پيشرفت و سازندگي دانست و گفت: بالا بودن قيمت نفت، باعث تاخير درانجام اصلاحات در برنامه هاي روسيه شد و در مقطع كنوني توقف در اين زمينه به زيان روسيه خواهد بود رييس جمهوري روسيه در ادامه سخنانش لزوم رسيدگي به وضعيت بهداشت و سلامت مردم روسيه را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش خواهيم كرد تا ‪ ۵۰درصد داروهاي مورد نياز و ‪ ۵۰درصد داروهاي بسيار مهم و حياتي برخي از بيماري ها در داخل روسيه توليد شوند و مردم از داروهاي تقلبي وارداتي در امان باشند.

وي صرفه جويي در مصرف انرژي را براي روسيه ضروري دانست و افزود: مصرف بي رويه انرژي به زيان نسل‌هاي آينده خواهد بود و دولت در اين راه اقدامات لازم را براي جلوگيري از اسراف و نيز مقابله با آلودگي محيط زيست ادامه مي دهد.%

http://www.ghatreh.com/news/4210230.html

------------------------------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: