۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

بیانیه کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران

مردم آزادیخواه ایران! انجمن ها، مجامع وسازمانهای مدافع حقوق بشر!
دیرزمانیست که سرزمین دیکتاتورزده‍ی ما ایران، پیشینه ای بس دور و دراز از کشمکش میان مدنیت و توحش، آزادی و استبداد، عدالت طلبی و انحصار طلبی را توشه‍ی راه پرفراز و نشیب تاریخ خویش نموده است۔ ایران سرزمینی است سرشار ازتنوع رنگها، آداب، عقاید، زبا ن ها، ادیان و تبارها و مردمان گوناگون، و بهمین سبب زمینه ساز همزیستی و آمیزش مسالمت آمیز ملل با فرهنگهای گوناگون درتاریخ دور و دراز این سرزمین بوده است. به رسمیت شناختن تکثر فرهنگی و ملی موجود درایران کنونی، و دمیدن روح پلورالیسم سیاسی و فرهنگی مدرن درکالبد این سرزمین کثیرالمله، می تواند خمیرمایه ی فراگیرشدن دمکراسی درمنطقه ای گردد که دیکتاتوری و واپسگرایی حاکم بر آن، در تقابل با بالندگی و دموکراسی قرارگرفته است.

جمهوری اسلامی ایران این تکثر ملی و فرهنگی را نه فرصتی مغتنم برای توسعه‍ی دموکراسی وپویایی، بلکه تهدیدی همیشگی برای بقا و حفظ قدرت مطلقه و تمامیت خواه خویش قلمداد نموده و فعالین راه آزادی و برابری انسانی را با توسل به اتهاماتی از قبیل محاربه با خدا، عوامل بیگانه، تجزیه طلب و...، با اعمال شکنجه های قرون وسطائی به زندانهای درازمدت و اعدام محکوم می نماید تا مبادا گزندی به قدرت مطلقه‍ی ولی فقیه ومُلارشی وارد آید.
درچنین فضایی به جای گوش فرادادن به خواستهای سیاسی، مدنی، فرهنگی(زبانی و دینی) و حقوق بشری فعالین سیاسی ملیتهای ایران، همچون مجرمانی بالفطره و شایسته‍ی کیفر مضاعف معرفی میگردند. دراین سی و دو سال، هرساله صدها تن از فعالان سیاسی، فرھنگی و مدنی این ملیتھا به مراکز امنیتی رژیم احضار و مورد بازجوئی و شکنجه‍ی روحی و جسمی قرار گرفته اند، که شرح این مظالم و شکنجه هایی که همراه با صدور احکام سنگین کیفری از قبیل اعدا م ها، حبس های ناروا و مجازاتهای اجتماعی و اقتصادی گوناگون علیه این فعالان بوده است، حجم عظیمی از اخبار مربوط به رویدادهای ایران تحت حاکمیت استبدادی جمهوری اسلامی رابه خود اختصاص داده است.
بر کسی پوشیده نیست که ساختار قدرت سیاسی حاکم و رابطه آن با دستگاه قضایی غیرمستقل و وابسته به آن با قوانین واپسگرایانه و تبعیض آمیز جمهوری اسلامی، منشأ و خاستگاه تمامی اجحافات موجود علیه تمام مردمان ایران و بخصوص ملیتهای ایران می باشد که همچون زنان ایران تحت ستم مضاعف قرار دارند. ازهمین رواست که ما اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیت ها ی ایران، در راستای صیانت از حقوق زندانیان سیاسی ملیتها و حمایت از خواستهای برحق آنان در ایران، منطبق با مفاد اعلامیه‍ی جهانی حقوق بشر خواستار لغو تمامی مناسبات و قوانین تبعیض آمیزجمهوری اسلامی ایران و آزادی بی قید و شرط ھمه زندانیان سیاسی و عقیدتی و لغو احکام اعدام آنان می باشیم. از تمامی آزاداندیشان، فعالان حقوق بشر و مجامع و محافل بین المللی تقاضا داریم تا در دفاع از حقوق انسانی زندانیان سیاسی ملیتها در زندان های مخوف جمهوری اسلامی ایران پشتیبان ما باشند.
"کمپین د فاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران"، ضمن محکوم نمودن اعدام فعالین سیاسی، فرھنگی ومدنی ملیتهای ایرانی، توجه همگان را به خطری که هم اکنون جان بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی را در زندان های جمهوری اسلامی ایران تهدید می کند جلب نموده و تمامی کوشندگان راه آزادی و مدافعین حقوق بشر در جهان را به تلاش برای بازداشتن رژیم ایران از سیاست تبدیل کشور ایران به بزرگترین زندان سیاسی و عقیدتی در جهان برای ملیتهای مختلف ساکن این کشور فرا می خواند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ملیتهای ایران
http://kampeeyn.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: