۱۳۹۰ خرداد ۱۶, دوشنبه

دو اعلامیه

حاکمیت ملتها، مترادف پایان حاکمیت دولتهای خود کامه است

کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال، دموکراسی را از یکسوبا اصل تفکیک قوا: (مقننه، قضائیه و مجریه، همراه با استقلال رسانه های گروهی : تلوزیون، رادیو ومطبوعات و...( واز سوی دیگر با حقوق بشر و آزادی و برابری) درمعنی رفع تبعیضِ: جنسی، زبانی ، دینی، و نژادی) وبالاخره با اصل جدائی دین و ایدئولوژی از نهاد دولت مترادف می داند.
دموکراسی دررابطه اصل برابری با حاکمیت ملی درکشورهای بزرگ وچند فرهنگی درارتباط قرارمیگیرد . زیرا دمکراسی ضمن تضمین حقوق فردی شهروندان خود هرگز تامین کنند حقوق اساسی درعرصه های مختلف جمعی نیست. دمکراسی برای تامین حقوق برابر برای بخشهای مختلف (کارگران، زنان، ملیتها وصاحبات مذاهب مختلف و...) جامعه، بایستی از قوانین و حقوق ویژه ای که در حقوق بین الملل مستتر است،( حقوق کودک، اعلامیه جهانی حقوق زبانی، حقوق بشر و کنوانسیون های الحاقی آن. اعلامیه جهانی علیه خشونت و شکنجه و...) بهره برداری کند تا بتواند حقوق برابر در جامعه را در کنار آزادی و لائیسیته تامین کند.

کشورهای عرب از تونس و مصر تا یمن و بحرین و سوریه و... درمقابل دیکتاتوریهای فاسد یعنی حاکمیتِ دولتهایِ ناقضِ حاکمیت ملی شان قیام کردند.
این رستاخیز بزرگ را همۀ انسانهای طرفدارد موکراسی وحقوق بشر، درهمۀ دنیا گرامی داشته و میدارند، اما ضد دیکتاتوربودن که یک امر طبیعی و انسانی است! وبا دموکرات بودن که علاوه برآزادیخواه و برابری طلب بودنِ افراد، نیازمند وجود نهادهای دموکراتیک (احزاب و سندیکا ها) و (اِن.جی.اُ) ها و... هم می باشد، دو امرکاملا جداگانه است، یعنی اینکه این نهضت ها به دموکراسی منجر شود بستگی به عوامل متعدد دارد که بعضی از آنها فعلا موجود نیست. اما براندازی دیکتاتورها، خود امر مبارکی است و محکمۀ حسنی مبارکها و استرداد غارت آنها محاسن مبارکی دارد "که مپرس"، ازجمله درسی برای آیندگان وجوجه دیکتاتورهای آینده خواهد بود.

حمایت یک بام و دوهوای بخشی ازدولتهای کشورهای گروه هفت از مردم لیبی و مصرو رها کردن مردم سوریه و یمن و بحرین و... جهت کشتاروسرکوبشان، به دستورِرئیس جمهوری های مادام العمرو گاه موروثی یا شیخ اخیراً شاه شدۀ شان، هرناظر دوستدارحقیقت رابیاد جملۀ طلائی حکیم چنینی " کنفسیوس" در عالم سیاست می اندازد: " به حرفهایشان گوش فرادهید و ازاعمالشان قضاوتشان کنید".
چون تاکنون در کوله پشتی سربازان مهاجم خارجی، دموکراسی حمل نشده است همانند عراق و افغانستان در لیبی نیزکه فاقد نهادهای دموکراتیک و افراد دموکراتی است که در رأس و رهبری نهضت مخالف دولت باشند، بنظر میرسد درنهایت دموکراسی نوع عراقی نصیب لیبی خواهد شد.
سوریه همانند یمن، بسبب نداشتن منابع و موقعیت استراتژیک، اهمیتی برای دولتمردان غرب ندارد. بنظرمیرسد درقضاوت از اعمالشان، جز اعتراض لفظی کاری به کشتار مردم سوریه و یمن ندارند.
اما در کشورهای غربی نیز مثل همۀ دنیا،انسانهای آزاده وآزادیخواه و نهادهای دولتی و نهادهای مدافع حقوق بشرودموکراسی و "ان.جی .اُ" ها وجود داشته ودارند.

بایستی همدوش با افراد دموکرات و نهاد های دموکراتیک اینکشورها و بخصوص با یاری کردن به "سوری" های مقیم غرب، که کشورشان بیاری مأموان سرکوب و کشتارجمهوری اسلامی ایران، رکورد داربیشترین کشتاراز رژیم بشار الاسد بوده است، درافشای این سیاست یک بام و دوهوای دولتها و تقویت دموکراسی واقعی و رعایت حقوق بشراز هیچ کوششی فروگذاری نکنیم.
دموکراسی ها نیز همچون دیکتاتوری ها بهم تکیه می کنند.
کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال ------------------------------

2 - اعلامیه ی کنگره ی ملیتهای ایران فدرال درحمایت از مردم سوریه

سوریه همانند یمن، بسبب نداشتن منابع و موقعیت استراتژیک، اهمیتی برای دولتمردان غرب ندارد. بنظرمیرسد درقضاوت از اعمالشان، جز اعتراض لفظی کاری به کشتار مردم سوریه و یمن تا کنون نکرده اند. اما درکشورهای غربی نیز مثل همۀ دنیا، انسانهای آزاده و آزادیخواه و نهادهای دولتی و نهادهای مدافع حقوق بشرودموکراسی و “ان.جی .اُ” ها وجود داشته ودارند. بایستی همدوش با افراد دموکرات ونهادهای دموکراتیک اینکشورها وبخصوص با یاری کردن به “سوری” های مقیم غرب، که کشورشان بیاری مأموان سرکوب و کشتارجمهوری اسلامی ایران، رکورد دار بیشترین کشتار از رژیم بشارالاسد بوده است، درافشای این سیاست یک بام و دوهوای دولت ها وتقویت دموکراسی واقعی و رعایت حقوق بشراز هیچ کوششی فروگذاری نکنیم. دموکراسی ها نیز همچون دیکتاتوری ها بهم تکیه می کنند.

کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال ، 04-06-2011

هیچ نظری موجود نیست: