۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

درتهران خیابانی به نام شاعر بزرگ ترکمن نامگذاری شده



نامگذاری خیابانی درتهران به نام مختوم قلی فراغی
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، درمنطقه 22 شهرداری تهران ،خیابان هجدهم بلوار دهکده المپیک و بالاتر از میدان المپیک به نام مختومقلی فراغی، حکیم فرزانه دنیای اسلام که به سمبل وحدت دنیای اسلام شهرت دارد و در سطح جهانی نیز وی را سمبل کرامت انسانی و بشریت می شناسند نامگذاری شد.
گرچه زحمات پیشنهاددهنده،نامه نگاریها، پیگیریها و اخلاص تمام عزیزان ترکمنی که نهایتا موجب این اقدام شده است قابل تقدیر و تمجید است ولی این اقدام حداقل کاری است که شده و سرآغاز معرفی مختومقلی در سطح جهان اسلام بعنوان سمبل وحدت جهان اسلام و در سطح سازمان های بین المللی بعنوان سمبل کرامت انسانی وبشریت است.
قابل ذکر است که پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان های شهر تهران وگرگان به نام ((مختومقلی فراغی )) ابتدا ازطریق سایت دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نمایندگان ترکمن دوره هفتم مجلس شورای اسلامی آقایان محمدقلی مارامایی نماینده محترم گنبدکاووس و بخش داشلی برون ودکتر محمدقلی ایری، نماینده محترم مردم بندرترکمن، کردکوی، بندرگز و گمیشان ارائه و پیگیری های لازم از طریق سایت دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران بعمل آمد.
لازم است بنیاد مختومقلی، بزرگان ترکمن، فعالان عرصه مطبوعات و ترکمن های تهران و جهان گام های بلندی دراین خصوص بردارند.
لازم به توضیح است که درانتهای بلوار حدود 100 متری مختومقلی تندیس ومجسمه فردوسی وابن سینا قرار دارد ودرداخل بوستان جوانمردان که از بلوار مختومقلی به آن وارد می شوند تندیس زیادی از مشاهیر ایران وجود دارد.دراین رابطه هم هماهنگی با شهرداری منطقه 22 وبوستان جوانمردان برای نصب مجسمه و تندیس مختومقلی فراغی لازم است.
ضمنا ترکمن های تهران پیگیر نامگذاری میدانی به نام حضرت مختومقلی وبلواری تحت عنوان ترکمن صحرا هستند که مساعدت نمایندگان مجلس، شورای شهر وشهرداری تهران ضروری خواهد بود.
مختومقلی ایشان، روزی خواهد رسید که آرزویش را داشتی :  
مختومقلی دییرلر من-ینگ آدیما   عالم الین چویور، گؤرسه اؤدیم
http://www.turkmenstudents.ir/modules/news/article.php?storyid=16894

هیچ نظری موجود نیست: