۱۳۹۷ اسفند ۵, یکشنبه

اطلاعيه آغاز فعاليت "همبستگی برای آزادی و برابری در ايران"

شنبه، 23فوریه 2019 - چهل سال از به قدرت رسيدن جمهوری اسلامی در ايران می گذرد، که در اين مدت حاصلی جز جنايت، سرکوب، کشتار و اعدام، غارتگری و تشدید فقر روز افزون برای مردم نداشته است۔ درچنين شرايطى، شاهد اعتراضات توده‌های مردم برای رفع تبعيض، آزادی و عدالت اجتماعی، دراشکال مبارزات برابرى طلبانه مليتهای مختلف ايران، جنبشهای اجتماعی و اعتراضات مدنى کارگران، زنان، دانشجويان، کشاورزان، فرھنگيان، حفظ محيط زيست، بیکاران و تھيدستان ميباشيم.
تعميق بحرانهای چندگانه درتار و پود جامعه از يکسو، و تشديد تنش و تخاصم در مناسبات منطقه اى وبين المللى و تحريمهای ناشی از آن از سوى ديگر، جمهوری اسلامی ايران را ناتوانتر از ھميشه و درسراشيب فروپاشى قرار داده است.
درچنين وضعيتى، ادامه حاکميت اين رژيم جز زيان و مصائب بيشترى برای مردم ندارد۔ از اين رو همراهی و اشتراک مساعی همه نيروهای جمهوريخواه دموکرات برای پشتيبانی از مبارزات مردم در جھت مقابله با جمھورى اسلامى درايران ، بيش از هرزمان ديگری، ضرورى است.
با درک اين واقعيت، ما احزاب و سازمانهای امضاکننده تفاهم نامه 25 آبان 1397 – 16 نوامبر 2018، همکاری رسمی خود را با نام زير آغاز می کنيم :
"همبستگی برای آزادی و برابری در ايران"
بنا به تفاهم نامه مورد توافق، ما مشترکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی وجایگزینی آن با یک نظام برخاسته از آراء مردم بر مبناى جمهوریت، دمکراسی، جدائی دین و دولت و فدرالیسمى که تأمين حقوق برابر ملی - دموکراتیک ملیت ها و اقوام ساکن ایران باشد، مبارزه می کنيم.
ما از مبارزات آزاديخواهانه و حق طلبانه مردمان ايران و جنبشهای مدنی و اجتماعی جاری، قاطعانه حمايت می کنيم. ما مصمم هستیم با تاکید برمنافع وحقوق مردم کشورمان وپایان بخشیدن به ستمها و تبعیضات موجود و تامين برابر حقوقی، ایران فدرال، آزاد، آباد، دموکراتيک، یکپارچه ومتحد آینده را باهم بسازیم.
ما خواهان صلح ومخالف سیاستھاى مداخله جويانه وجنگ افروزانە جمھوری اسلامی ايران در منطقه و جھان ھستيم۔
ایران آیندە، ضمن احترام متقابل و رعايت حسن ھمجوارى، بە حق حاکمیت کشورھا احترام ميگذارد۔ ما اعلام ميداريم که جمھورى اسلامى ايران بايد به مداخلات خود درامور کشورھاى ھمسايه و ماجراجويى ھايش درسطح منطقه پايان داده وبى قيد وشرط، نيروھايش را از تمامى کشورھاى منطقه خارج نمايد۔       
"ھمبستگی برای آزادی و برابری درایران"، ازحمایت افکار عمومى جھان، نيروھاى مترقى و نھادھای بین المللی از مبارزات مردم برای استقرار دمکراسی درايران استقبال میکند و مخالف دخالت دولتھاى خارجی در امور داخلی ایران میباشد.
ما تشکيل "همبستگی برای آزادی و برابری در ايران" را گامی مفيد و ضروری در جهت اتحاد گسترده نيروها و جريانات جمهوريخواه دموکرات ايران می دانيم و به همين دليل نيز دست همکاری مان را به سوی همه نھادھا، سازمانها، احزاب، شخصيتها و فعالان سياسی واجتماعی دموکرات، آزاديخواه و مدافع حقوق بشر، دراز کرده و آمادگی خود را برای همکاری در چارچوب فوق اعلام می کنيم.
"همبستگی برای آزادی و برابری درايران"
4 اسفند 1397 – 23 فوريه 2019
(احزاب و سازمانهای تشکيل دهنده : اتحاد دمکراتيک آذربايجان – بيرليک، جنبش جمهوريخوهان دموکرات ولائيک ايران،- حزب تضامن دمکراتيک اهواز،- حزب دمکرات کردستان ايران،- حزب دمکرات کردستان،- حزب کومه له کردستان ايران، -حزب مردم بلوچستان،- سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران،- شورای موقت سوسياليستهای چپ ايران، کومه له زحمتکشان کردستان)
منبع کنگره ملیتهای ایران فدرال

هیچ نظری موجود نیست: