۱۳۹۸ بهمن ۲۱, دوشنبه

قطعنامه وگزارش سومین کنفرانس شورای دمکراسی‌خواهان ایران

هموطنان عزیز، مردمان آزاده و دولتهاي دمكراتيك جهان ونیروهای سیاسی اپوزیسیون ایران:
ما احزاب متحد درشورای دموکراسی خواهان ایران (شورا) درحالی این کنفرانس اضطراری را برگزار می کنیم که شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و اوضاع مردم رنجدیده ما هر روز بصورت فزاینده أي رو به وخامت نهاده و شیرازه و نظم سیاسی و اجتماعی بیش از هر زمان دیگری بسرعت درحال ازهم گسستن است. بحران های عظیم اجتماعی متاثر از فساد دستگاه حکومت، رکود اقتصادی و سیاست های جنگ طلبانه جمهوری اسلامی درکشورهای خاورمیانه و مداخله آن دربرهم زدن امنيت وصلح درکشورهای منطقه، مزيد برعلت اشت. تشدید جنگ های نیابتی از یکسو وسرکوب اعتراضات مردمی و جنبش های اجتماعی داخل کشور با خشن ترین روش های ضد انسانی، بن بست سختی را براي حكومت وبر کشور ایجاد کرده است. اعمال توسعه طلبانه جمهوری اسلامی در خارج از مرزها بشدت برعلیه منافع کشور ومردم ما و ونيزبرعلیه ملتها و کشورهای همسايه ومنطقة، ميباشد.
هموطنان عزیز:
حکومت مذهبی جمهوری اسلامی با ساختار ديكتانوري مطلقه وبا ادامه سیاست ایجاد بحران وجنگ و تنفر و تفرقه درکشورما ودرديگر کشورهای خاورمیانه به يك معضل لاينحلي تبدیل شده است که بجز سقوط وبراندازی آن هیچ راه حل میانی را پیش پای مردم ما وملتهای دیگر منطقه باقی نگذاشته است.
شورش و طغيان هاي أخير اجتماعی مردمان ايران وهم چنين ملتها و کشورهاي های عراق و لبنان به روشنی ابعاد تنفر آنها را برعليه جمهوري إسلامي را نشان می دهد. جمهوری اسلامی با ایدئولوژی صدور انقلاب وتحميل آن برملل ديگر و دشمن سازی درعرصه هاي إقليمي و بین المللی وبا پرورش نیروهای تروریستی در منطقة به فرماندهی قاسم و با اقداماتی نظیر قاچاق اسلحه ومواد مخدر به خارج از مرزها، بر نا امنی جهانی افزوده است.
قتل عام بيش از ١٥٠٠ تظاهر كننده هم وطنانمان درآبان ماه گذشته وساقط كردن أخير هواپیمای غيرنظامي وسيويل اکرایین با دوموشك زمين بهوا و كشتار بيرحمانه مسافران بيدفاع از شهروندان كشورهاي مختلف و قطع پرواز به ایران، آخرين نمونه اقدامات سركوب گرانه واقدامات شنيع و خصلت سبعيت ضد بشري رژيم ملاها را نشان ميدهد.
نظام مذهبی حاکم بر ایران منشاء جنگ طلبی و مسبب بحران درایران و منطقه و گسترش دهنده ناامنی در خاورمیانه و جهان بوده لذا بدون سرنگوني آن استقرار امنيت و صلح غيرممكن ميباشد.
دراین شرایط خطیر وسرنوشت ساز“شورا”با اعلام نظرات خود وطرح آن بانیروهای اپوزیسیون دموکرات مواضع ذیل را اعلام مینماید
۱-نیروهای اپوزیسیون دموکراسی خواه و برابری طلب براساس ضرورت ها و نیازهای سیاسی و پاسخ به شرایط کنونی باید برای مبارزه و مقابله با نظام استبدادی جمهوری اسلامی اعلام آمادگی نموده و خود را به منظور دستیابی به دموکراسی و استقرار آن در کشور، در یک جبهه واحد سازماندهی نمایند.
۲-هدف “شورا” قرار گرفتن درکنار اپوزیسیون متحد و دموکراسی خواه، و باتفاق، قرار گرفتن در کنار جنبش های اعتراضی و عدالت خواه مردم ایران كه شامل جنبش های ملیتها و اقوام ایرانی، جنبش دانشجویی، جنبش معلمان، جنبش کارگران، جنبش زنان و جنبش محیط زیستی و سایر جنبشهای اعتراضی ، براي نجات كشور را ، ضرورتي تاريخي ميداند.
۳- شورای دموکراسی خواهان ایران معتقد است بدون سرنگونی جمهوری اسلامی شرایط وامکان تحقق هیچیک از خواسته ها واهداف مردم ایران بوجود نخواهد آمد
۴- شورا معتقد است تنها می توان با ا اتحاد عمل و تشكيل يك اىتلاف وسيع و وفاق بريك پلاتفرم مرحله أي مشترك با جلب حمایت و كسب پشتيباني ملل آزاده ومترقي جهان ونيرنهادهای بین المللی وکشورهای دموکرتیک ازجنبشهای درون كشور وبر ضد جمهوری اسلامی فائق آمد.
درخاتمه شورای دموکراسی خواهان به این اصل دموکراسی باور دارد که تشکیل هر بخش اپوزیسیونی بدون قبول وارائه طرح و برنامه های مبتنی بر رفع تبعیضات ملیتی و قومی ورفع نابرابری های جنسیتی و مذهبی و فردی (شهروندی) و کنار گذاشتن مذهب رسمی در کشور که همگی درقوانین بین المللی حقوق بشر تصریح گردیده واساس دموکراسی را می سازد، یک نیروی دموکراتیک محسوب نمی شود، ضمن اینکه از نظر حقوقی نمی تواند خارج از چارچوب مجلس موسسان خود را بر کشور تحمیل کند.
شورای دموکراسی خواهان ایران
در8فورال 2020  
*- قطعنامه سومین نشست «شورای دمکراسی‌خواهان ایران» به زبان انگلیسی توسط دکتر کریم عبدیان و به زبان فارسی توسط آقای آزاد مستوفی قرائت شد.
سخنرانان بر اضطراری توصیف کردن وضعیت ایران وادامە همکاری مشترک میان اعضای شورا برای رسیدن بە دمکراسی و حقوق ملیت‌ها در ایران تأکید کردند.
روز شنبه 8 ماه فوریه، احزاب تشکیل دهندە «شورای دمکراسی‌خواهان ایران» سومین نشست خود را دراستکهلم پایتخت سوئد برگزار کردند.
دراین نشست احزاب تشکیل دهندە شورا: اتحاد دمکراتیک آذربایجان «بیرلیک», جبهه دمکراتیک ایران، حزب دموکرات کردستان، حزب کوملە کردستان،، جبهە متحد بلوچستان، جنبش همبستگی دادخواە، حزب تضامن دمکراتیک اهواز، حزب لرستانات، حزب مردم بلوچستان، سازمان فرهنگی سیاسی آذربایجان و سازمان فرهنگی سیاسی ترکمن صحرا حضور دارند.
از طرف اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک خانم دکتر سیمین صبری یکی از سخنگویان این حزب ضمن ارائه نظرات حزب خود که جدا کردن اپوزیسیون ارتجایی تحت نام‌های مختلف از جمله پادشاهی خواه از سویی, وحکومت توحیدی -اسلامی از سویی دیگر هستند؛ بر ضرورت اتحاد نیروهای مترقی که میتواند از ترکیب حرکتهای پیرامون کشور که طرفدار حقوق ملی دمکراتیک خلقهای ساکن در ایران کثیر المله در چهارچوب یک سیستم دسنترالیزه فدرالی- دمکراتیک هستند با نیروهای مترقی روشن فکر فارس در اپوزیسیون ,تاکید کردند . وألا اتحاد‌های ناپایدار احزاب و تشکل‌ها با زاویه‌های بسیار تند و تیز، اتلاف وقت است و ناکارآمد خواهند بود.
ایشان همچنین با تاکید به نام اتیک یا ملت ترک در ایران اشاره کردند که شعار اصلی در فریاد‌های دوم خرداد که از طرف ترک‌ها در اعتراض به توهین روزنامه ایران ۲۲ سال پیش به خیابان‌ها آمده بودند تا امروز که بر سر زبانها و از شعار‌های اصلی ملت ترک است، محدود به آذربایجان نبود که این ملت “آذری” نام گیرد. به بیانی دیگر گفته شد که شعار ” هرای هرای من ترکم ” و” تورک دیلینده مدرسه المالیدیر هر کسه” باید به عنوان بهترین مرجع برای دوستانی که در مورد نام این ملت دچار اشتباه هاتی هستند، که خود حکایاتی با پیشینه اهداف سیاسی -اسیمیلاسیونی اعمال شده ازطرف حاکمان ضد ترک دارد، مورد استفاده قرار گیرد.وی همچنین از مادر حسین کتابدار از ترکان ساوه که در جریانات خیزش آبان ماه ازطرف رژیم با تک گلوله درقلبش جان خود را باخت، نام برد که خود را ترک شاهسون خوانده به ترکی ازهموطنان تقاضای یاری می‌کند.
خالد عزیزی، دبیرکل حزب دموکرات کردستان،‌ طی سخنرانی خود در این کنفرانس، «مخالفت با جمهوری اسلامی» را دارای عمومیت بین مردم ایران دانست و گفت: «اما کار سیاستمداران این است که بررسی کنند چه طور تبدیل به بدیل و جایگزین جمهوری اسلامی شوند
او درباره اقوام ایران افزود: «ما کردها وآذری‌ها (ترکها) وفارس‌ها ولرها و بلوچ‌ها وعرب‌ها و… عامل تجزیه ایران نیستیم. ما تضمین‌کننده ایرانی هستیم که همه دریک دموکراسی برخوردار از برابری کامل حقوقی، سیاسی، قومی، مذهبی باشیم
محمد مصری،‌ عضو دفتر سیاسی کومله کردستان،‌ درسخنرانی خود با تاکید بر رهبری داشتن مبارزات مدنی مردم ایران اظهار کرد: «بعد از خیزشی که مردم درتمام شهرها ایجاد کردند واعلام کردند که جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند،‌ شرایط انقلابی ایجاد شده است
عباس خرسندی، دبیر جبهه دموکراتیک ایران برون مرزی، دیگر سخنران بود که با تاکید برفدرالیسم به عنوان سیستم مورد نظر این شورا گفت: «قدرت سیاسی درایران نباید دیگر متمرکز شود واپوزیسیون باید برسر شروطی که مورد پذیرش همه باشد به مذاکره بپردازد ودرکنار یکدیگر قرار بگیرد
کریم عبدیان دبیرکل حزب تضامن دموکراتیک اهواز درکنفرانس سالانه شورای دموکراسی‌خواهان ایران ازگروه‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی خواست که اکنون حول یک برنامه مشترک برای سرنگونی نظام موجود متحد شوند ومسائل دیگر را به زمان تشکیل مجلس موسسان و نوشتن قانون اساسی موکول کنند.
از دیگر سخنرانان مهمان دکتر ضیائ صدرلاشرافی و دکتر حسین یحیایی بودند که سخنان آنها را در ویدئو‌های دیگر مهمانان میابید که عبارتند از:  دکترشهریارآهی از شورای مدیریت گذار, آقای منوچهر تقوی بیات عضو شورای عالی سازمانهای جبهه ملی ایران درخارج از کشور, آقای حسن اعتمادی, آقای علی جوانمردی,  آقای بیژن قهرمانی وآقای فواد تابان.
*-برگرفته ازسایت اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک birlik.se

هیچ نظری موجود نیست: