۱۳۸۷ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

بررسی نشریه های الکترونیکی تورکمنصحرا

مروری بر سایت های ترکمنصحرا

*- برگرفته از سایت تورکمن ایلیم اُرگ

سایت خبری اولکامیز ازنشست اصلاح طلبان دربندرترکمن خبر می دهد. این سایت در ادامه می نویسد:

جبار ایری ضمن تشکر و سپاس از استقبال فراوان اصلاح طلبان شهرستان ترکمن از این جلسه، گفت: استقبال از این جلسه بیش از حد تصور بود. امیدوار هستم این جلسه شروع جلسات آتی برای برنامه ریزی جهت تسهیل پیروزی آقای خاتمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد.
ایری گفت: لازم است اختلافات پیشین را کنار گذاشته تا با پیروزی آقای خاتمی، ما قومیت ها نیز جایی برای نفس کشیدن داشته باشیم.
وی گفت: ما اصلاح طلبان دغدغه های نظام و رهبری را نیز خواهیم داشت چراکه حرکت اصلاحی در چارچوب همین نظام میسر است.
وی در پایان ابراز داشت: مبنای کار ما ایستادگی بر روی اصول اصلاح طلبی است و تهمت و افتراها را با شاخه گل جواب خواهیم داد.
حضور شخصیت های اصلاح طلب ترکمن اعم از دکتر قره جه، مهندس ایری، مهندس بسنجیده، صفرمحمد آرخی و ... در این نشست قابل توجه بود.

-----------------------------------------

نشریه صحرا شماره 292 در تیتری تحت عنوان "شرایط بارندگی و منابع آبی گلستان نشان از وقوع یک سال خشک دارد" از قول آقای رضاعلی جعفری، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد استان گلستان می نویسد: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته و نسبت به میانگین دراز مدت کاهش چشمگیری نشان می د هد. از این رو باید از هم اینک ر اهکارهای مقابله با خشکسالی را به کار ببندیم تا اثرات آن کاهش یابد. وی افزود: برنامه ریزی برای کشت دوم جهت پرهیز از کشت محصولاتی با نیاز آبی ویژه مانند شالی از دیگر راه هاست که بهار و تابستان امسال نیز به دلیل کم آبی نسبت به سنوات گذ شته به میزان چهار تا پنج هزار هکتار کاهش یافت.
آقای جعفری ادامه داد: از سال 1347 تاکنون، تاکنون در طی چهار دهه، 10 دوره خشکسالی سخت در گلستان بوقوع پیوسته است و بویژه در سال زراعی قبل که میانگین بارندگی در استان نسبت به میانگین درازمدت35 درصد کاهش داشت.عمده ترین محصول زراعی استان گلستان گندم است که در سال ز ر اعی قبل در سطح 388هزار هکتار گندم کشت شدکه بدلیل خسارت خشکسالی و نیزسرما میزان تولید گندم به کمتر از نصف ، 510 هزارتن، کاهش یافت. میزان تولید در سال زر اعی ما قبل آن ، 86ـ 85، از سطح375 هزارهکتار از مزارع استان گلستان یک میلیارد و 250 هزارتن گندم بود.

-------------------------

پایگاه اطلاع رسانی استان گلستان از قول خبرگزاری فارس از نشست خبری آقای اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آباد در مجلس در خصوص پروژ پتروشیمی گلستان خبر میدهد. وی در این نشست در حضور خبرنگاران استان گفت: مجتمع پتروشيمي گلستان اساسي‌ترين طرح توسعه استان بوده كه بخش خصوصي در آن وارد شده است.
وي ادامه داد: متاسفانه با وجود اينكه چند سال از تصويب اين طرح مي‌گذرد ولي اين طرح مهم در اجرا با تاخير همراه بوده است.
وي خاطرنشان كرد: بخشي از علل تاخير احداث اين مجتمع، به كوتاهي و ضعف مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان بر مي‌گردد.
نماينده مردم علي‌آبادكتول گفت: در زمان حاضر اين پروژه درگير فرم‌هايي است كه بايد از شركت طرف قرارداد خارجي براي خريد تجهيزات به بانك ارائه كند.
وي افزود: در صورتي كه اين سرمايه‌گذاري شكست بخورد نااميدي در استان ايجاد مي‌شود و مردم ديگر اعتماد نمي‌كنند و سرمايه‌گذاران نيز براي سرمايه‌گذاري به اين استان نخواهند آمد.

-----------------------------------

سایت تورکمن آنلاین از امکانات آموزشی در روستای سلطانعلی مینویسد:
روستاي سلطانعلي مركز دهستان در15 كيلومتري غرب گنبد واقع شده كه داراي مدارس ابتدايي راهنمايي ودبيرستان دخترانه وپسرانه مي باشد كه مجموعا نزديك به 900 نفرمشغول به تحصيل ميباشد دبيرستان ملاصدرا با مديريت بهروز مرادي قوجق با افتتاح رشته هاي كار ودانش موجب ايجاد اشتغال درسطح چندين روستا گرديده است كه دانش آموزان اين مجموعه درشته هاي پرورش قارچ وزنبور عسل با همكاري خانوادهاي خود وبا پيگيري مهندسين وعوامل مدرسه محصول قابل توجهي را برداشت نمودند درضمن بيش ازنيمي از دانش آموزان فارغ التحصيل هنرستان در دانشگاه هاي مختلف قبول شدند.
-------------------------------------------

سایت خبری کومیش دپه ازقول رئیس اتحادیه صادرکنندگان آبزیان میگوید: ایران فاقد دانش تولید ماهیان خاویاری است.
رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان گفت:دانش تولید ماهیان خاویاری در کشور، در سطحی نیست که طرح تکثیر مصنوعی ماهیان خاویاری را به نتیجه برساند. هادی سنگانیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، خاطرنشان کرد: طرح تکثیر مصنوعی ماهیان خاویاری که توسط شیلات در حال انجام است روش خوبی است اما تاکنون پروش دهندگان فقط به گوشت این ماهیان رسیدند و در تولید خاویار بی حاصل مانده اند. وی افزود:استفاده از کارشناسان خارجی می تواند موفقیت این طرح را قطعی کند، چراکه هنوز در این زمینه به دانش کافی دست نیافته ایم. سنگانیان اظهار داشت:ذخایر ماهیان خاویاری به دلیل برداشت غیرمجاز و آلودگی دریای مازندران رو به کاهش است .وی در مورد واگذاری صادرات خاویار به بخش خصوصی عنوان کرد :در حال حاضر صادرات خاویار در انحصار دولت است و واگذاری آن به بخش خصوصی با توجه به محدودیت این ذخایر باید با نظارت و کنترل دولت صورت گیرد.
رییس اتحادیه صادر کنندگان آبزیان با ابراز گله مندی از سازمان توسعه تجارت،اذعان داشت:یارانه صادرات میگوی پرورشی سال 85 و 86 با وجود مصوبه هیئت دولت پرداخت نشده و پرورش دهندگان چون از پرداخت یارانه سال بعد مطمئن نیستند تولید و صادرات کاهش می یابد.

-------------------------------------

سایت دانشجویان تورکمن نیز گزارشی تحت عنوان "انحلال تیم والیبال پادیسان گنبد منتفی شد" می نویسد:
برخلاف صحبت‌های مطرح شده مبنی انحلال تیم والیبال پادیسان گنبد، این تیم به حضور در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور تا هفته پایانی ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني دانشجويان و دانش آموختگان تركمن ايران و به نقل از خبرگزاري مهر، شدت گرفتن مشکلات مالی در تیم والیبال پادیسان گنبد و نارضایتی بازیکنانی که هیچ مبلغی بابت همراهی این تیم در لیگ 87 دریافت نکرده بودند، والیبال پادیسان گنبد را تا پای انحلال پیش برد. طوریکه هفته پیش صحبت هایی مبنی بر کناره‌گیری نماینده استان گلستان از فصل جاری مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور مطرح شد اما حمایت به موقع هیئت والیبال استان گلستان مانع از این شد. نورقلی نیازی رئیس هیئت والیبال استان گلستان، در اين خصوص اظهارداشت: مجموع مطالبات بازیکنان تیم والیبال پادیسان گنبد را در سه قسط تقسیم‌بندی کردیم. قسط‌های اول و دوم به طور کامل پرداخت شده است. ضمن اینکه به بازیکنان قول دادیم قسط سوم حقوق‌شان را هم پیش از پایان رقابت‌ها دریافت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته اعضای کادرفنی که به عنوان جایگزین مربیان پیشین مشغول به کار شده‌اند، هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. البته در اولین فرصت و به محض دریافت بودجه مورد نیاز با مربیان تیم نیز تسویه حساب می‌کنیم.
رئیس هیئت والیبال استان گلستان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم طی سال‌های آتی وجود مشکلات اینچنینی باعث ایجاد حاشیه در نماینده این استان شود، تصریح کرد: مذاکرات مقدماتی با یکی از کارخانه‌ داران استان انجام دادیم تا بتوانیم از حمایت مالی آن به عنوان اسپانسر برخوردار شویم. هر چند که هنوز نتوانستیم به توافق نهایی دست یابیم، با این حال تلاش خود را تا حصول نتیجه مورد نظر ادامه می‌دهیم.
تیم والیبال پادیسان گنبد درحال حاضر و با توجه به حذف تیم شهرداری همدان از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با 6 برد، 16 باخت و مجموع 27 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.
--------------------------------

سایت خبری اولکأمیز به نقل از گزارش عبدالرحمن قاضی لار خبرنگار نشریه سلیم ازانتخاب شهردارجدید بندرترکمن و از اخبار حاشیه آن خبر میدهد:
پس از کش و قوسهای فراوان که4 ماه طول کشید جلسه معارفه شهردارجدید با حضور معاون استاندار برگزارشد وطی ان "عبدالله کر " رسما" بعنوان شهردار بندر ترکمن انتخاب شد .
البته قبل ازاین هم وی سرپرست موقت شهرداری را ماه های گذشته برعهده داشت وی جوانترین شهردار منتخب شوراها در بندر ترکمن است که هنوز به 30 سالگی نرسیده است .
البته شورای بندر ترکمن قبلا" روی گزینه هایی مانند اقای بهمنش و فیروزی و اشرفی کلته فکر کرده بودند که هربار به مشکل برخورد کردند .
داوود آخوند بلکفه (عضو دیگر شورای شهر) سعی زیادی کرد که "ستارطاطار" شهردارسابق انبارالوم را بعنوان شهردار به بندرترکمن بیاورد اما با مخالفت سایر اعضاء مخصوصا" خواجه وچوگان (رئیس شورای شهر) روبروشد.
در این بین رئیس شورا با رایزنی خود توانست رضایت اعضای شورا (به جز آخوند بلکفه ) را جهت عبدالله کر کارمند شهرداری بگیرد .
داوود اخوند بلکفه که مخالف این تصمیم بود چون جلسه شورا دراین خصوص تشکیل نشده بود شکایتی برعلیه رئیس شورا تنظیم کرده بود و ان را یک تخلف می دانست . و دراین خصوص گفت: شورای شهر نهادی مردمی است و انتظار می رود خود این نهاد دموکراسی را به بهترین نحو اجرا کنند .
لازم به ذکر است که شورای سوم بندر ترکمن درانتخاب اول یعنی شهردار سابق محمد بردی کمی هم با چالش مواجه بود و در مجموع از دو سال فعالیت این شورا 5 ماه صندلی شهرداری خالی بود

آتیلا عمادی

12 اسفند 1387 / 2009-03-02


هیچ نظری موجود نیست: