۱۳۸۷ اسفند ۱۶, جمعه

یک مرگ مشکوک دیگر

زندانی سیاسی، امیر حسین حشمت ساران درگذشت

• به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، امیرحسین حشمت ساران، زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج صبح روز جمعه در بیمارستان رجائی این شهر درگذشته است. ساران از دو روز پیش و بعد از مصرف داروهای پودر شده ای که از بهداری زندان برای او تجویز شده بود، به حالت کوما فرو رفت، دلیل مرگ غیرعادی این زندانی سیاسی هنوز از سوی مقامات بیمارستان و پزشکان معالج اعلام نشده است ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com ، آدينه ۱۶ اسفند ۱٣٨۷ - ۶ مارس ۲۰۰۹

بنابه گزارشات رسیده از بیمارستان رجائی کرج، زندانی سیاسی امیر حسین حشمت ساران نه صبح امروز (جمعه ۱۶ اسفند) در بیمارستان رجائی کرج درگذشته است. این سومین زندانی سیاسی است که در زندان گوهردشت کرج به شکل مشکوکی جان خود را از دست داده است.
به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، زندانی سیاسی امیرحسین ساران، پس از تجویز داروهای پورد شده و مخلوط - که از محتوای آن ها اطلاعی در دست نیست - مسموم شد و در حدود
۴٨ ساعت در کوما بسر برد تا اینکه صبح امروز درگذشت.
از روز گذشته که خانواده آقای ساران متوجه وضعیت وخیم جسمی وی شده بودند. فرزندان او بارها تلاش کردند پدر خود را که در بخش آی. سی. یو بیمارستان بستری بود، عیادت کنند ولی مامورین وزات اطلاعات که در برابر درب اتاق حضور داشتند، از انجام ملاقات ممانعت کردند.
این گزارش می افزاید، در حالی که امیرحسین ساران بیهوش و در حالت کما به سر می برد، به دستان او دستبند زده و وی را به تخت بیمارستان بسته بودند.
امیرحسین ساران و سایر هم بندی های او در طی مدت بازداشت خود در زندان گوهردشت کرج، بارها آماج حملات سازمان یافته توسط وزات اطلاعات و علی حاج کاظم رئیس زندان و روسای حفاظت و اطلاعات و رئیس بندها قرار گرفتند. در اثر این حملات امیرحسین ساران دچار زخم های عمیقی شده بود. در آخرین یورشی که چند روز پیش توسط کرمانی و نبی الله فرج زاده همراه با ٣
۰ نفر از افراد گارد ویژه زندان به سلول امیرحسین ساران صورت گرفت، او و همبندی هایش آماج ضربات باطوم قرار گرفتند و اندک وسائل آنها یا تخریب شد و یا به یغما رفت.
آقای ساران بارها به بند ٨ زندان گوهردشت کرج فرا خوانده شد و او را تحت فشارهای روحی و تهدیدات مختلف قرار دادند.
امیرحسین حشمت ساران دبیر کل «جبهه اتحاد ملی ایران» بوده است. وی در سال
۱۳۸۲ به اتهام تشکیل این حزب دستگیر و به هشت سال حبس محکوم شد، او در دوران حبس مجددا محاکمه و به هشت سال حبس دیگر محکوم گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران خواستار رسیدکی به این حادثه توسط نهادهای بین المللی و مدافع حقوق بشر شده اند. %

هیچ نظری موجود نیست: