۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ کشف شد

کشف بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ؛ سازمان ملل درفهرست قربانیان

کارشناسان شرکت امنیت کامپیوتری مک‌آفی از «بزرگ‌ترین مجموعه حملات سایبری تا امروز» و نفوذ به شبکه ۷۲ سازمان جهانی و بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد پرده برداشته‌اند. گفته می‌شود چین در این پروژه جهانی هک و حمله سایبری دست داشته است.
خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت معتبر مک‌آفی که از هک شدن این ۷۲ سازمان، دولت و کمپانی در سراسر جهان پرده برداشته است می‌گوید که «یک عامل دولتی» پشت این حملات بوده، اما از فاش کردن هویت این عامل خودداری کرده است.
درهمین حال این خبرگزاری ازقول یک کارشناس امنیت کامپیوتر که از جزئیات این پرونده خبر دارد می‌نویسد که همه شواهد از دست داشتن چین خبر می‌دهند.
فهرست طولانی قربانیان این پروژه پنج ساله دولت‌های آمریکا، تایوان، هند،‌ کره جنوبی، ویتنام و کانادا، سازمان آسه‌آن و کمیته بین‌المللی المپیک، و همین طور چند پیمان‌کار دفاعی را دربر می‌گیرد.
شرکت امنیتی مک‌آفی در گزارشی ۱۴ صفحه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد می‌گوید در مورد سازمان ملل هکرها در سال ۲۰۰۸ وارد شبکه کامپیوتر این سازمان در شهر ژنو شده و نزدیک به دو سال بی آن که شکی برانگیزند به مقدار فراوانی اطلاعات محرمانه دسترسی داشته‌اند.
به گفته جیم لوئیس، کارشناس سایبری در مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک،‌ «بسیار احتمال دارد» که دولت چین پشت این حملات سایبری باشد،‌ «چرا که برخی از قربانیان اطلاعاتی داشتند که مورد توجه خاص پکن است».
به گفته آقای لوئیس،‌ «همه شواهد اشاره به چین دارد. می‌توانست روس‌ها هم باشند، اما بیشتر شواهد به چین اشاره دارند تا روسیه».
این نخستین بار نیست که نام دولت چین در یک پرونده هک و حمله سایبری در حد ملی و بین‌المللی مطرح می‌شود. مقامات چینی البته هر بار هر گونه اتهام در این زمینه را رد کرده‌اند.
پیشتر درخردادماه سال جاری نیز کمپانی گوگل هکرهای مستقر در چين را مسئول اقدام به سرقت اطلاعات از صدها کاربر جی‌ميل از جمله مقامات دولت آمريکا، پرسنل ارتش، فعالان سياسی مخالف دولت چين و روزنامه‌نگاران معرفی کرد.
دیمیتری آلپروویچ، معاون شرکت مک‌آفی، در گزارش ۱۴ صفحه‌ای خود می‌گوید: «حتی ما هم از تنوع و گوناگونی قربانیان و جسارت و گستاخی هکرها شگفت‌زده شده‌ایم
به گفته آقای آلپروویچ،‌ شرکت مک‌آفی تمام ۷۲ قربانی این حملات سایبری پنج ساله را در جریان گذاشته و این حملات هم اکنون در سراسر جهان توسط مجریان قانون در دست بررسی است.
معاون شرکت مک‌آفی از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه از جمله نام شرکت‌هایی که هدف هک قرار گرفته‌اند خودداری کرد.

http://www.radiofarda.com/content/f2_biggest_series_of_hacks_cyber_china_un_defence_contractors_mcafee/24285365.html

هیچ نظری موجود نیست: