۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

UN : قرن 21 قرن ملتها واقوام است

امریکا نماینده مخصوص ملیتها واقلیت ها برای خاورمیانه تعیین کرد

- برگرفته از سایت کنگره ی ملیتهای ایران فدرال http://iranfederal.org/fa/?p=1878

ازمصوبات "کنوانسیون حقوق بشر وشهروندی" سازمان ملل درسال 1996 : قرن 21 قرن ملتها واقوام است ودردنیای کنونی دیگر قومی برقوم دیگر نباید تسلط داشته باشد

باراک اوباما درمجمع عمومی سال 2010 اعلام کرد که در دنیای مدرن کنونی باید تمامی تبعیضات اجتماعی و سیاسی و برتری طلبی ملی وقومی یک قوم برقوم دیگر باید پایان یابد.

درسال 1996 کنوانسیون حقوق بشر وشهروندی مصوب سازمان ملل وکوفی عنان دبیر کل سازمان ملل قرن اینده یعنی قرن 21 را قرن ملتها واقوام خواند و گفت در دنیای کنونی دیگر قومی برقوم دیگر نباید تساط داشته باشد، همین مسئله از سوی بان کی مون رئیس کنونی سازمان ملل متحد بارها تکرار شد و باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا هم درمجمع عمومی سال پیش هم براین مسئله صحه گذاشت، واعلام کرد که در دنیای مدرن کنونی باید تمامی تبعیضات اجتماعی و سیاسی و برتری طلبی ملی و قومی یک قوم برقوم دیگر باید پایان یابد.

با اعلان تعیین نماینده مخصوص امریکا در وزارت خارجه که به گنگره امریکا هم گزارش خواهد داد، با اعتراض کشورهایی مواجه شد که در زیر پا گذاشتن حقوق ملیت ها و اقوام خود به شکل خشن و امنیتی چه از نظر سیاسی، مذهبی، نژادی و فرهنگی معروف هستند، واعتراض ایران به این تعیین نماینده امریکا، قابل پیش بینی بوده وجای بحثی نمی گذارد و دلایل ان هم روشن است.

این قانون درکنگره امریکا با 402 رای موافق درمقابل مخالفت 20 رای مخالف که همگی آنها از جمهوریخواهان بودند به لایحه مربوطه رای دادند. پیش‌بینی شده است که این سازمان جدید سالانه یک میلیون دلار برای امریکا هزینه دربرداشته باشد، وظیفه این کمیته یا دفتر نظارت براعمال سرکوب ملیتهایی است(درخاورمیانه) که درکشور خود طی سالیان متمادی توسط دولت مرکزی که معمولا از یک ملیت تشکیل شده و فقط فرهنگ و موسیقی و زبان ملیت حاکم را ترویج میکند، می باشد.

همانطوریکه همه میدانند خاورمیانه از کشورهایی تشکیل شده که تنوع فرهنگی ، زبانی و مذهبی درآنان بسیاراست و در طی دهها سال و حتی یک قرن به مانند ایران، این ملیتها و اقوام به زیر کشیده شده وکلیه حقوق فرهنگی و شهروندی انان به شدت سرکوب شده است. دولی مثل ایران، پاکستان، عراق، ترکیه، سوریه، از تنوع فرهنگی و زبانی برخوردار هستند، که عراق به دلیل سرنگونی صدام حسین درمسیر اعاده قانون ودمکراسی افتاده و حقوق ملیتها و اقوام مذهبی رعایت شده و در امور سیاسی نقش ایفاء میکنند.

با اعلام ایجاد و تعیین نماینده مخصوص ملیتها و اقلیت های مذهبی در وزارت خارجه امریکا، حمله وانتقاد به این موسسه از سوی جریانات توتالیتر ومستبد که خواهان ابقای کامل خود و ملیت خود بر اریکه قدرت هستند اغاز شد، دراین میان ایران وجریانات وابسته به ان اولین کلید اعتراضات را زدند وتعیین نماینده را دخالت درامور کشورها قلمداد کردند، معنی و مفهوم دیگر این حرف ان است که دولت امریکا ویا هر دولت اروپایی وغیره باید چشم خودرا بر کشتار و زیر پا نهادن متوالی حقوق بشر و شهروندی دیگر ملیتهای ایران واقلیت های مذهبی ببندد و درغیر اینصورت این عمل واشنگتن دخالت درامور کشور تلقی میشود.

از سوی دیگر نمایندگان و سازمانهای سیاسی ملیتها و اقوام در تمامی خاورمیانه سالها است که خواهان تعیین چنین نماینده ایی از سوی امریکا و یا سازمان ملل هستند، تا واقعیت دردناک و کشتارهای حکومت های مرکزی و دیکتاتور علیه ملیتها را به گوش جهانیان برسانند، و همچنین ثابت کنند که این امر دخالت در امور دخالی نیست، زیرا امور حقوق بشری مرزی نمی شناسد واین وظیفه جهانی تمامی دولتهای ازاد و موسسات بین المللی است که فشار و تحریم را بر دولتها و رژیم نظامی وامنیتی ایران وارد اوردند تا سرکوب و کشتار را متوقف کنند و حقوق سیاسی و فرهنگی به ملیتها داده شود تا برابر با ملیت حاکم وارد امور کشور داری شوند.

انچه در ایران از سوی رژیم رخ میدهد خواست عمومی مردمان ایران نیست و این نظام ودولت ان نماینده مردمان ایران نیستند و حق صحبت و نمایندگی اکثر قریب به اتفاق مردمان ایران را ندارند.%

هیچ نظری موجود نیست: