۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

اطلاعيه

اطلاعیه عفو بین الملل درمورد ناپدید شدن کوهیار گودرزی

کوهیار گودرزی ، عضو "کمیته گزارشگران حقوق بشر"، در ٣۱ جولای ۲۰۱۱ توسط چندین مأمور لباس شخصی که احتمالا مأموران وزارت اطلاع بودند، دستگیر شد.
یک روز بعد از دستگیری گودرزی، مادر وی، پروین مخترع هم دستگیر شد. هردوی آن ها را خطر شکنجه و آزار تهدید می کند.
کوهیار گودرزی در خانه یکی از دوستانش و به همراه صاحب خانه دستگیر شده است. همسایه های دوست وی گزارش دادند که مأموران لباس شخصی که احتمالا وابسته به وزارت اطلاعات بوده اند، سه نفر را با خود بردند.
تاکنون به خانواده و وکیل وی، مینا جعفری، نه تنها در مورد محل زندانی وی اطلاعاتی داده نشده است بلکه حتی دستگیری وی هم رسما تأیید نشده است.
سازمان عفو بین الملل نگران آن است که کوهیار گودرزی در یکی از سلول های زندان اوین تهران نگه داشته شده باشد.
در اول آگوست
۲۰۱۱، بلافاصله پس از دستگیری کوهیار گودرزی، مادر وی، پروین مخترع، هم دستگیر شد. به هنگام دستگیری به مادر گودرزی گفته شد که فرزندش را به اوین منتقل کرده اند.
پروین مخترع به اتهام "توهین به رهبر مذهبی"، "تبلیغ علیه نظام"، "اقدام علیه امنیت ملی" بازداشت شده است. برای این اتهامات به مصاحبه هایی که وی در سال
۲۰۱۰ و به هنگام دستگیری کوهیار گودرزی با رسانه ها انجام داده بود، استناد شده است.
پروین مخترع در این مصاحبه ها از فعالیت های صلح آمیز فرزندش صحبت کرده بود.
یکی از اعضای خانواده کوهیار گودرزی برای کسب اطلاع به دادستانی کشور مراجعه کرده بود ولی دادستانی اظهار بی اطلاعی کرد.
طبق بعضی اخبار غیر موثق، کوهیار گودرزی احتمالا در بخش
۲۴۰ زندان اوین بسر می برد. به هنگام مراجع خانواده اش به اوین گفته شد که چنین زندانی تحت این نام به اوین آورده نشده است.
از زمان دستگیری تاکنون به خانواده اش اجازه تماس با وی داده نشده است. احتمال آن می رود که وی تحت شرایطی در زندان بسر می برد که حکم ناپدید شدن را دارد.
سازمان عفو بین الملل از همه مردم می خواهد که در رابطه با دستگیری کوهیار گودرزی و مادرش به مقامات جمهوری اسلامی ایران ایمیل و یا نامه ارسال کنند. سازمان عفو بین الملل پیشنهاد می کند که در نوشته های ارسالی مضمون زیر مورد توجه قرار گیرد:
ـ از شما تقاضا می کنم که محل بازداشت کوهیار گودرزی را اعلام کنید. از شما می خواهم که امکانات پزشکی کافی برای وی فراهم کنید و امکان تماس خانواده و وکیل مورد اعتمادش را مهیا سازید.
ـ از شما تقاضا می کنم که در مورد عدم شکنجه و آزار کوهیار گودرزی و پروین مخترع اطمینان حاصل کنید.
ـ در اینجا یادآوری می کنم که کوهیار گودرزی یک زندانی سیاسی صلح طلب است. در صورتی که او تنها به جرم فعالیت صلح آمیز دفاع از حقوق بشر دستگیر شده است، باید بی درنگ و بدون قید و شرط آزاد شود. اگر پروین مخترع تنها به جرم تلاش برای آزادی کوهیار گودرزی در بازداشت بسر می برد، باید وی فوری و بدون قید و شرط آزاد شود.
برگردان: مجید روشن زاده
نماینده مطبوعاتی عفو بین الملل در برلین
منبع: میدل ایست برلین، برگرفته ازسایت اخبار روز:
akhbar-rooz.com ، يکشنبه ۶ شهريور۱٣۹۰ - ۲٨ اوت ۲۰۱۱

------------------------------------------------------
اطلاعيه ششم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر درج. ا. در روند هجدهمین اجلاس شورای حقوق بشر

هم میهنان عزيز، از روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۱ شهریور ۱۳۹۰) هجدهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ (۸ مهر ۱۳۹۰) ادامه خواهد يافت.

ازکليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر درايران معترض هستند تقاضا می شود که کوشش های خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر درکشورمان وافشای آمران، عاملان وحاميان آن همآهنگ کنند.

ما با برگزاری اجلاسهای جانبی درشورای حقوق بشر درفاصله روزهای ۱۹ تا ۲۳ سپتامبر (۲۸ شهریور تا اول مهر) واحتمالا تجمعی دربرابر مقر سازمان ملل متحد درشهر ژنو درارتباط با روزجهانی صلح وروز جهانی عدم خشونت و سفر احتمالی محمود احمدی نژاد به نيويورک تلاش میکنیم که همزمان با هجدهمین اجلاس شورای حقوق بشر کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر درجمهوری اسلامی تدارک ببینیم.

جهت همآهنگی های ضرور ازعلاقه مندان به مشارکت درسازماندهی اين کارزار دعوت می شود که دراجلاس پالتاکی که در روز یکشنبه ۲۸ آگوست ۲۰۱۱ (۶ شهریور ماه ۱۳۹۰) درساعت ۱۹ به وقت اروپای مرکزی در تالاری دربخش خاورميانه – ايران با نام

hrc18geneva

وبا کد ورودی1819232011

برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

۲۶ آگوست ۲۰۱۱ (۴ شهريور ماه ۱۳۹۰)

تدارک دهندگان کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند هجدهمین اجلاس شورای حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: