۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

بیانیه کنگره ملیت های ایران فدرال

درمحکومیت بازداشتها وجنایات گسترده اخیر دراقليم عربستان (الاهواز)

به گزارش سازمان حقوق بشر اهواز،دیدبان حقوق بشر وسازمان عفو بین الملل ، نیروهای امنیتی ایران از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 65 نفر را بازداشت کرده اند. براساس همین گزارش دو تن از بازداشت شدگان در بازداشتگاه های وزارت اطلاعات کشته شده اند. اسامی این دو محمد کعبی، 34 ساله، و ناصر آلبوشوکه درفشان، 19 ساله، اعلام شده است.

درعین حال دستگیرشدگان تاکنون تفهیم اتهام نشده و به دادگاه منتقل نشده اند. به گزارش منابع محلی بازداشت گسترده این افراد در شهرهای شوش، حمیدیه و اهواز در پاسخ به دیوارنویسی و شعارنویسی با هدف تحریم انتخابات مجلس و نیز حمایت از جنبش های جهان عرب موسوم به بهار عربی صورت گرفته است.

کنگره ملیت های ایران فدرال – استکهلم، ضمن محکوم نمودن بازداشت های گسترده ی مردم عرب در اقلیم عربستان(الاهواز) و نیز به قتل رساندن دو تن از بازداشت شدگان، اعلام می دارد که رژیم ایران در راستای نقض گسترده و سیستماتیک حقوق ملیت های غیر فارس، این بار در این اقلیم عرب نشین جنایات گسترده ای را آغاز کرده است که ممکن است به فجایع انسانی بیانجامد.

از سوی دیگر رژیم جمهوری اسلامی ایران در دوران بحرانی و سختی به سر می برد که این حالت بر روند برخوردهای تند و سبعانه نیروهای امنیتی رژیم بر ضد ملت عرب اقلیم عربستان(الاهواز) بی تاثیر نیست.

جمهوری اسلامی که همواره مشروعیت ظاهری خود را از انتخابات ها وحضور مردم در پای صندوق های رای کسب کرده است، در انتخابات پیش رو بیش از پیش به رای مردم نیاز دارد. اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و سرکوب گسترده ی این اعتراضات، نشان از بحران مشروعیت جمهوری اسلامی میان مردم دارد.

به همین دلیل با هرگونه اعلام تحریم انتخابات به شدت برخورد می کند. در کنار این مساله، بهار عربی و آغاز موج دمکراسی خواهی میان کشورهای خاورمیانه و به ویژه ایران، جمهوری اسلامی را به هراس واداشته هر اقدامی در این راستا را به شدت سرکوب می نماید.

ملیت های ایران که همواره متحمل ستم مضاعف از سوی جمهوری اسلامی ایران شده اند، همیشه یکی از مراکز اصلی اعتراضات بوده اند. تجمعات اعتراضی در شهرهای اقلیم عربستان (الاهواز)،آذربایجان، کردستان و بلوچستان قابل انکار نیست و چه بسا تمرکز نیروهای امنیتی بیشتر در این مناطق، نشان از ترس حاکمیت از بروز اعتراضات در این مناطق باشد.

رژیم به جای احقاق حقوق ملیت ها و به رسمیت شناختن آنها به عنوان شهروند درجه اول، همواره در پی سرکوب آنها برآمده است.کنگره ملیت های ایران فدرال اعلام می دارد که سیاست سرکوب ملیت های ایران در تاریخ کشور هیچ نتیجه ای جز تعمیق شکاف میان رژیم های حاکم و ملیت ها، و نیز هزینه های جانی برای این مردم در پی نداشته است.

کنگره ملیت های ایران فدرال ضمن دفاع از مطالبات به حق تمام ملیت های ایران اعم از عرب، بلوچ، ترک، کرد، لر، ترکمن و ...، سرکوب مردم در اقلیم عربستان (الاهواز) را به شدت محکوم و از نهادهای بین المللی وکشورهای تاثیر گذار می خواهد که نسبت به حوادث اخیر در مناطق عرب نشین واکنش نشان دهند. همچنین از سایر سازمان ها واحزاب ایرانی خواستاریم که توجه بیشتری به نقض حقوق بشر در مناطق غیر فارس در ایران داشته باشند تا از تکرار فجایع انسانی همچون فجایع صورت گرفته در عراق، الجزایر، رواندا و... جلوگیری شود.

کنگره ملیت های ایران فدرال – یازده فوریه 2012 ، برگرفته ازسایت کنگره

هیچ نظری موجود نیست: