۱۳۹۱ اسفند ۱۸, جمعه

اطلاعیه کنگره ملیتها بمناسبت روزجهانی زن


روز جهانی زن برهمه ی بانوان وکل بشریت مبارک باد
گرامی داشتِ روزِ زن، اَرج گذاری به عشق وانسانیت،
به دموکراسی، حقوق بشر وعقلانیتِ علمی است
 مادر، خواهر و دختر، درواقع خود، سه چهرۀ دیگر از زن و همسرند. حرمت به زن دراحترام به همۀ آنها و حرمت به بشریت در کلیت آن است. احترام و حرمت به مادر و گاه خواهر، و زورگوئی و تحقیر زن و دختر، در مذهب دکانداران همۀ ادیان مرد سالار و نظام های پدرتبار وجود داشته،  و برای کل  بشریت، همواره فاجعه آفرین بوده است،  بقول درستِ " ابن رشد " آخرین فیلسوف جهل ستیز، قرن ششم هجری اندلُس: " سقوط تمدن اسلامی، ناشی از سقوط مقام زن درعالم اسلام است " که تاکنون هم همچنان ادامه دارد.        
تمدن درسرزمین ایران، با تمدن ایلامی ( در4850 پیش ازمیلاد) ودرشهرشوش آغاز شد، که تمدنی متکی به زن و مادر تباری بود، پادشاهان به دلیل تبارِمادری خود و با تأئید مجلس ایلام،  به سلطنت می رسیدند، و بنابراین سلطنت ارثی، در معنای جانشینی پسر به جای پدر نبود. لباسهای بسیار زیبا و فاخرِ زنان ایلامی، همانند وصیتنامه های مردان و زنان ایلامی، بیانگرآزادی زن، و برابری حقوقی بانوان با مردان درتمدن ایلامی بود. اما دوهزارو پانصد سال است که با استقرارِ پدرتباریِ توأم با مرد سالاری، زن به اندرون رفته، و بعد ازانقراض ساسانیان و پایان سیستم مردسالارانۀ  توام  با  سیستم کاست، گُلِ سُنت مرد- سالاری دیرینۀ جامعۀ ما، به سبزۀ اسلامِ آخوندهای مرتجع وجاعل هم آراسته شد. اززمان سلطۀ تشیع سیاسی صفویّه ( 1501 میلادی= 880 ه.ش. )، در معنای واقعی  کلمه،  " زن "، تبدیل به " جنس دوم " در دست سیستم توام " شه و شیخ " شد، وبا استقرار بدعت مذهبی ولایت فقیه خمینی - خامنه ای، بدین غایت رسید.        
چون تمدن مدرن، براساس جدائی دین از نهادحکومت و دولت، و آزادی های قانونی وبرابری انسانیِ مبتنی برحقوق بشر بنا شده است، نابرابری زن با مرد را با هیچ توجیهی برنمی تابد، کنگرۀ ملیتهای ایران فدرال همچون یک تشکُل دموکرات ( آزادی خواه و برابری طلب در معنای تبعیض ستیزِ آن )، معتقد است که بدون تأمین آزادی و برابری زن با مرد، وآزادی و برابری فرهنگها و زبانها، ادیان واعتقادات سیاسی، و جدائی کامل نهاد دین از نهاد دولت وحکومت، تحقق دموکراسی واقعی درایران http://iranfederal.org/fa/?p=2463#more-2463ناممکن است. مبارزه برای آزادی زبان، جدائی ناپذیر با، مبارزه برای آزادی زنان است  و آزادی و برابری زن، آغاز پایان ستم بر کودکان است.
  ملاک قضاوت دربارۀ هر تمدن و حکومتی، به طرزِ نگرش آن، به  زن  یعنی به حیات، وبه  کودک  یعنی اراده به ساختن آینده مربوط  است. %
برگرفته از سایت کنگره یملیتهای ایران فدرال  http://iranfederal.org/fa/?p=2463#more-2463   

هیچ نظری موجود نیست: