۱۳۹۲ خرداد ۱۶, پنجشنبه

گزارشی ازتلاش درراه محکوم کردن نقض حکومتی حقوق بشر


کانادا قتل عام زندانیان سیاسی در1367 را به عنوان «جنایت علیه بشریت »به رسمیت شناخت
فرح طاهری  
امسال بیست وپنجمین سالگرد کشتار تابستان 67 است. ایرانیان میخواهند درگوشه و کنار جهان برنامه های مختلفی برگزار کنند. ازجمله در تماس با مجامع جهانی و مسئولان دولتی و نیز سازمانهای حقوق بشری کشورهای میزبان، می خواهند تلاش کنند تا صدای مظلومیت کشته شدگان وخانواده های آنان به گوش جهانیان برسد.
 ”کارزار قتل عام 67″ در کانادا متشکل ازکوشندگان حقوق بشری، وکلا، روزنامه نگاران، فعالان کارگری، و… ساکن کانادا است که روز چهارشنبه 5 جون 2013، لایحه ای را به مجلس فدرال کانادا بردند و طی آن از دولت کانادا خواستند اولین کشوری باشد که قتل عام 67 را به رسمیت می شناسد.
از آنجا که در زمان طرح این لایحه در مجلس کانادا، شهروند در دست چاپ می باشد، لذا از چندوچون برگزاری این جلسه خبری نداریم، ولی قبل ازآن با چند تن ازکوشندگان حقوق بشر وفعالان کارگری که دراین کارزار فعالیت دارند، گفت وگو کردیم.
کاوه شهروز، وکیل فعال درحوزه ی حقوق بشر واز دادستان های ایران تریبونال، سخنگوی این کمپین درخصوص سمت و سوی سیاسی این کمپین گفت، این کمپین ازافراد مختلف ایرانی ـ کانادایی تشکیل شده؛ حقوقدان، افراد دانشگاهی، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر، فعال کارگری و افرادی هستند که کارهای سیاسی هم می کنند، اما این کمپین حالت پارتیزان و سیاسی ندارد و صرفا حقوق بشری است.
کاوه شهروز با همراهانش در این کمپین می خواهند دولت کانادا را قانع کنند که کشتاری که در تابستان 67 اتفاق افتاد به عنوان “جنایت علیه بشریت” به رسمیت بشناسد.
  ادامه ی این گزارش را از لینک  http://iranglobal.info/node/19930    بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست: