۱۳۹۶ تیر ۱۴, چهارشنبه

بیش از30 تظاهرات اعتراضی برعلیه گ20 بتاریخ 7م.و8.جولای درهامبوگ



نشست سران کشورهای جئی20 بتاریخ 7 و 8جولای درهامبوگ آلمان فدراتیو برگزار می شود
دویچه وئله 3.7.2017 : هامبورگ آلمان در روزهای هفتم و هشتم ژوئیه میزبان سران کشورهای عضو گروه20 خواهد بود.
دراجلاس گروه 20 موضو‌ع‌هایی چون تجارت، هزینه‌های دفاعی، پناهجویان ومبارزه با تروریسم  ومهمتر ازآن تعهد کشور های صنعتی جهان به توافق اقلیمی پاریس به بحث گذاشته می‌شوند. این اجلاس متشکل از8کشور صنعتی ( 8اقتصاد بزرگ جهان) و11کشور دارنده اقتصادهای نوظهور ودرحال توسعه است. این کشورها درمجموع 85درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارند. بیش از 20هزار نیروی پلیس وظیفه تامین امنیت این اجلاس را برعهده دارند. انتظار می‌رود که بیش از30 تظاهرات اعتراضی هم‌زمان با این اجلاس صورت گیرد %. لینک کوتاه شده  http://p.dw.com/p/2ftFp   
 ----  در زیر یک مطلب خبری مرتبط  
درنشست کشورهای جئی20 بتاریخ مارس2009 درلندن، اوباما خواستار گام‌های جدی برعلیه بحران مالی شده بود
دویچه وئله 12.03.2009 : باراک اوباما، درآستانه‌ی نشست سران «گروه بیست» بازهم خواستار افزایش کمک ‌کشورهای عضو این گروه درمقابله با بحران مالی جهانی شد. این درحالیست که پیش از این اروپا این درخواست آمریکا را رد کرده است.
صندوق بین‌المللی پول، IWF ، به کشورهای بحران‌زده توصیه کرده تا درسال جاری وآتی دو درصد از درآمد ناخالص ملی‌خود را به برنامه‌ی رونق اقتصادی اختصاص دهند. ولی کشورهای عضو گروه20 تاکنون به این هدف دست نیافته‌اند.
تأکید مجدد مقامات آمریکایی به اختصاص بودجه‌ای بیشتر برای مقابله با بحران مالی در حالی بیان می‌شود که روز دوشنبه (۹ مارس) این درخواست از سوی اروپا رد شد.
ژانکلود جانکر، نخست‌وزیر لوکزامبورگ و رئیس گروه وزرای دارایی اروپا، در بروکسل گفت: «ما آمادگی افزایش بسته‌های نجات مالی را نداریم». رئیس گروه مالی اروپا بر این اولویت تاکید کرد که نخست ‌باید اثر بسته‌های چندین میلیارد دلاری پیشین مشخص شود تا بتوان دست به اقدامات بعدی زد. وزیر دارایی ‌آلمان، پر اشتاین‌بروک، نیز از از این نظر حمایت کرده است.
وزیرخزانه‌داری آمریکا، تیموتی گایتنر، درادامه ازموضع اتحادیه‌ی اروپا مبنی برتقویت مالی صندوق بین‌المللی پول حمایت کرد. وی گفت‌، واشنگتن نیز می‌خواهد وام پرداختی خود به این صندوق را دوبرابرکرده وبه500 میلیارد دلار آمریکا برساند.
 لینک کوتاه شده  http://p.dw.com/p/HABc 

هیچ نظری موجود نیست: