۱۳۹۶ بهمن ۲۷, جمعه

آغاز54مین «کنفرانس امنیتی مونیخ» درآلمان



هشدار رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به بروز جنگ‌های جدید
پنجاه و چهارمین «کنفرانس امنیتی مونیخ» بعدازظهر جمعه درمونیخ، درجنوب آلمان، گشایش یافت.
ولفگانگ ایشینگر، رئیس این کنفرانس، در سخنرانی آغازین این نشست، با اشاره به وضعیتی که آن را «واقعیت ترسناک» خواند هشدار داد که جهان «در آستانه منازعه‌ای بزرگ قرار گرفته است».
درجریان نشست سه روزه امسال موضوعاتی از قبیل تهدید هسته‌ای کره شمالی، جنگ سوریه، رابطه روسیه و غرب و منازعه شرق اوکراین مطرح خواهد شد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در کنار چندین مقام‌ ارشد اتحادیه اروپا و ناتو و همچنین شماری دیگر از رؤسای جمهوری و وزیران خارجه کشورهای مختلف در این کنفرانس حضور دارند.

-------- 
وولفگانگ ایشینگر نسبت به بروز جنگ‌های جدید در جهان هشدار داد. رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که احتمال بروز این جنگ‌ها از ده‌ها سال پیش تاکنون تااین حد زیاد نبوده و یکی از دلایل آن عدم اعتماد روسیه و آمریکا به یکدیگر است.
Münchner Sicherheitskonferenz
رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ پیش از آغاز این کنفرانس از روز جمعه (۲۷ بهمن / ۱۶ فوریه) در مونیخ، با تاکید نسبت به بروز جنگ‌های جدید در جهان هشدار داد. او در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه رادیویی "دویچلندفونک" آلمان گفت: «ما از زمان فروپاشی اتحاد شوروی تاکنون در سراسر جهان با چنین خطر بالایی در درگیری‌های نظامی میان ابرقدرت ها روبه‌‌رو‌ نبوده‌ایم
ولفگانگ ایشینگر بر این نظر است که جو بی‌اعتمادی میان مسکو و واشینگتن بسیار افزایش یافته و "شرایطی بدتر از این نمی‌تواند بوجود آید." او در ادامه گفت همین جو بی‌اعتمادی می‌تواند به برخوردهای نظامی ناخواسته بیانجامد
کنفرانس و شرکت‌کنندگان در آن
از روز جمعه  ۵۰۰ سیاست‌مدار و کارشناس امور جهانی در شهر مونیخ، محل برگزاری کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ، گرد هم می‌آیند. این همایش هر سال در ماه فوریه در هتل بایریشرهوف در شهر مونیخ آلمان انجام می‌گیرد.
در همایش امسال ۲۱ رئیس جمهوری و نخست وزیر و همچنین شمار بسیاری از وزرای کشورهای مختلف جهان شرکت دارند. از جمله مقامات برجسته این کنفرانس پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، اورزولا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هستند.
ازایران قرار است محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، دراین کنفرانس شرکت کند وازعربستان سعودی نیز عادل الجبیر، وزیر امور خارجه این کشور، در کنفرانس شرکت می‌کند.
موضوع‌های بحث درکنفرانس امنیتی امسال مونیخ ازجمله روابط خارجی کشورها، موضوع‌های دفاعی وبحران‌های جهانی هستند.
کنفرانس امنیتی مونیخ یکی ازمجمع‌های بزرگ و مهم درعرصه امنیت جهان است. درهیچ کنفرانس امنیتی دیگری این همه مقام برجسته ملی و جهانی گرد هم نمی‌آیند. تنها موضوع‌های کنفرانس نیستند که کارشناسان را به خود جذب می‌کنند، آنها در این کنفرانس امکان تبادل نظر با کارشناسان و مقام‌های برجسته دیگر کشورهای جهان را دارند%
لینک کوتاه شده http://p.dw.com

هیچ نظری موجود نیست: