۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

بيانيه درمحكوميت ایجاد جو تشنج وجنگ با حمله موشكی

رژیم جمهوری اسلامی ايران سالهاست دیگران را متهم به طرح‌ریزی جنگ علیه خود می‌کند درحالی که این رژیم به‌طور مستقیم و یا نیابتی در همه جنگ‌ها در سوریه، عراق، لبنان، و یمن دست دارد و ملت‌های این کشورها را به خاک و خون کشیده و میلیاردها دلار پول مردم رنجدیده ایران را خرج ویرانی کشورهای دیگر می‌کند. کدام عقل سلیمی است که نفهمیده باشد رژیم حاکم در ایران تنها در پناه جنگ و بحران می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. چه کسی باور می‌کند که این رژیم خواهان صلح، آشتی و حسن هم‌جواری با کشورهای منطقه است. با کدام منطق می‌توان مدعی شد، حکومتی که با مردم خود با وحشیانه‌ترین رفتارهای سرکوب‌گرانه برخورد کرده، جوانان کشور را در سیاهچال‌های قرون وسطایی شکنجه کرده به قتل می‌رساند، به صلح و دوستی با همسایگان می‌اندیشد. امروز جمهوری اسلامی ایران از دید جامعه بین‌الملل حاکمیتی ستمگر در داخل و جنایتکار جنگی درکشور های خاورمیانه است.
تمامی اقدامات جمهوری اسلامی درطول چهار دهه عمر این رژیم همواره علیه منافع کشور و برخلاف خواسته‌های مردمان ایران بوده است.
اینک دامن زدن به حملات موشکی علیه کشور سعودی و یا هر کشور دیگری در منطقه نه تنها در تضاد با منافع مردم ایران است, بلکه به شدت با موجودیت خود کشور نیز در تضاد است.
هزینه کردن ثروت مردمان ایران برای مسلح کردن حوثی‌ها در یمن، حزب‌الله در لبنان، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین و هر جریان و گروه دیگری در دیگر کشورهای منطقه برای خدمت به هلال شیعی مورد اهتمام رژیم جمهوری اسلامی، به خطر وقوع جنگی خانمان‌سوز در منطقه دامن می‌زند.
مسئولیت حملات موشکی علیه کشور سعودی را نباید تنها به حساب حوثی‌ها گذاشت، بلکه این جمهوری اسلامی است که باید به عنوان مسئول این اقدام جنگ ‌طلبانه معرفی شود. اقدام به موشک ‌باران ریاض و دیگر شهرهای این کشور به‌طور مشخص انگیزه جنگ ‌طلبی جمهوری اسلامی را رسوا می‌کند و بیانگر فرار رژیم حاکم از بحران‌های درونی به سوی بحران‌هایی است که خود در خارج از ایران ایجاد می‌کند.بالطبع كشورها مسئول دفاع از خود و حفظ جان شهروندان‌شان هستند براین اساس در چنین وضعیتی بدون شک هیچ کشوری از جمله کشور سعودی در مقابل حملات ساکت نخواهد ماند.
اکنون که جنبش‌های اعتراضی علیه تمامیت‌خواهی جمهوری اسلامی در جامعه ایران درحال شکل‌گیری و گسترش است این حکومت به دنبال انحراف اذهان جهانی از اعتراضات وسیع داخلی به سمت جنگ‌های منطقه‌ای است تا بتواند در پناه آن جنبش‌های مردمی را سرکوب کند. درچنین شرایط منطقی است که کشورهای همسایه و منطقه و جهان همگی درکنار مردم ایران قرار بگیرند و فرصت جنگ‌ افروزی را از رژیم جمهوری اسلامی بگیرند، زیرا این تنها مردم معترض و به‌ پا خاسته ایران هستند که پاشنه آشیل حاکمیت مستبد در ایران را تشکیل می‌دهند.
دنیا می تواند با حمایت از اپوزیسیون مخالف وجنبش‌های اعتراضی مردمی، پرونده جمهوری اسلامی را برای همیشه ببندد تا همه کشورها وملت‌های همسایه و جهان ازخطر این رژیم جنگ ‌افروز رهایی یابند.
شورای دموکراسی‌خواهان ایران بعنوان وسيع ترين جبهه وائتلاف سراسري اپوزيسيون ايران كه شامل كليه سازمانها واحزاب منطقه اي درون و خارج كشور است، ضمن محکومیت شدید حمایت جمهوری اسلامی از حوثی‌ها در دست زدن به حملات موشکی به مردم غیرنظامی کشور سعودی وهر کشوری دیگر، ازهمه دولت‌های مسئول می‌خواهد نسبت به سیاست جنگ ‌طلبانه‌ای که رژیم جمهوری اسلامی در پیش گرفته آگاه باشند وپیش ازآن با کمک به مردم ایران برای سرنگونی خطر مشترکی بنام رژیم جمهوری اسلامی تلاش کنند. یقین داشته باشیم که رژیمی همچون جمهوری اسلامی دیر یا زود سقوط خواهد کرد.
دبیر خانه شورای دموکراسی‌خواهان ایران   
تاریخ:  29مارس 2018  >  https://www.democratsofiran.com/archives/3552

هیچ نظری موجود نیست: