۱۳۹۷ آبان ۱۶, چهارشنبه

افشای کمک مالی ازجریانات راست وعوام گرای آمریکا

مسائل وپیچیدگیهای عصرگلوبال بیش از دوره ی پیشین- "جنگ سرد" است. در زیر مطلبی درباره کمک مالی میلیاردی شرکتهای آلمانی برای پیروزی رئیس جمهوری پوپولیست آمریکا درانتخابات اخیر کردند، قرار دارد.
کمک مالی میلیارد دلاری شرکت‌های آلمانی به ترامپ درانتخابات
درتاریخ آمریکا سابقه نداشته است که میلیاردها دلار به شکل کمک مالی به احزاب درکارزار انتخابات میان‌دوره‌ای آن کشور تزریق شود. شرکت تلکوم آلمان وشرکت آلمانی BASF بیش ازیک میلیارد دلار به ترامپ کمک مالی داده‌اند.
مجموعه کمک‌های مالی پرداخت شده به احزاب درکارزار انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا را بیش از پنج میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند. اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های آلمان حکایت از آن دارد که ۱۷ شرکت بزرگ آلمانی نیز مجموعا بیش از دو و نیم میلیارد دلار به احزاب جمهوریخواه و دموکرات درآن کشور کمک مالی کرده‌اند.
موضوعی که ازسوی برخی از مسئولان آلمان وازجمله از سوی نوربرت روتگن، سیاستمدار وابسته به حزب دموکرات مسیحی آلمان، حزب صدراعظم این کشور مرکل، مورد انتقاد قرار گرفته کمک این  شرکت‌ها به ترامپ و حزب جمهوریخواه بوده است.
خبر کمک‌های مالی میلیارد دلاری شرکت‌های آلمانی به احزاب آمریکا ابتدا توسط روزنامه "دی‌ولت" منتشر شد.
سایت خبری "اشپیگل آنلاین" روز چهارشنبه ۱۶ آبان (۷ نوامبر) به نقل از خبرگزاری آلمان و روزنامه یاد شده اعلام کرد که میزان کمک‌های مالی به احزاب حاضر درانتخابات آمریکا درقیاس با سال ۲۰۱۴ حدود ۳۵ درصد افزایش یافته و به پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.
کمک‌های مالی شرکت‌های آلمانی
براساس قوانین آمریکا، شرکت‌ها ازپرداخت مستقیم کمک مالی به احزاب وازاین طریق، حضور غیرمستقیم درانتخابات منع شده‌اند. از این رو، راهکاری به‌نام „PAC" پیش بینی شده است. براساس این راهکار شرکت‌ها می‌توانند از شاغلان خود کمک مالی برای این یا آن حزب بگیرند واین کمک‌ها را به نام آن افراد دراختیار آن احزاب قرار دهند.
روزنامه "دی ولت" درگزارش خود میزان کمک‌ شرکت‌های آلمانی به احزاب آمریکا در کارزار انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ را دست‌کم دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار ارزیابی کرده است.
گفته شده است که ۱۷ شرکت آلمانی اقدام به پرداخت کمک‌های مالی به احزاب آمریکا نموده‌اند. براساس اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده است شرکت بزرگ تولید مواد شیمیایی BASF آلمان کمکی بالغ بر۶۳۲ میلیون دلار به حزب جمهوریخواه و ترامپ پرداخت کرده است.
شرکت تلکوم آلمان نیز با کمکی معادل ۶۰۴ میلیون دلار به حزب جمهوریخواه  از این منظر در رده دوم قرار دارد. نام شرکت‌های دیگر آلمانی واز جمله شرکت خودروسازی دایملر، شرکت‌های زیمنس، شرکت داروسازی بایر و شرکت شفلر که در زمینه تولید قطعات یدکی خودرو فعالیت می‌کند نیز درلیست شرکت‌های آلمانی که به احزاب آمریکا کمک کرده‌اند، دیده می‌شود.
روزنامه "دی ولت" اعلام کرده است که ۶۰ درصد کمک‌های مالی شرکت‌های آلمانی به حساب حزب  جمهوریخواه واریز شده است. در بین شرکتهای بزرگی که به دموکرات‌ها کمک مالی کرده‌اند، می‌توان از شرکت بزرگ SAP نام برد که درحوزه آی‌تی فعالیت می‌کند.%
تاریخ 07.11.2018  ، لینک کوتاه شده https://p.dw.com/p/37owo 
درهمین زمینه:
---------  

هیچ نظری موجود نیست: