۱۳۹۹ اسفند ۷, پنجشنبه

اعلامیه دوتشکل ترکمن برای محکومیت کشتار مردم بلوچ در بمپشت سراوان

 اعلاعیه مشترک دو تشکل ترکمنصحرایی به جنایت رژیم درمنطقە مرزی سراوان بلوچستان

  کشتار حداقل چهارده نفر از سوختبران و رانندگان بلوچ درچهارم اسفند 1399 درمنطقه مرزی شهرستان سراوان بلوچستان با شلیک مستقیم ماموران جمهوری اسلامی را از مصادیق جنایت علیه بشریت میدانیم.

 

  برخورد خشونت آمیز مأموران حکومت به تجمع مسالمت‌آمیز مردم معترض درمقابل فرمانداری سراوان با تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور و دستگیری تعداد زیادی از معترضین به خشم مردم افزوده و واکنش مردم خشمناک که به اشغال فرمانداری منجر شده، گسیل نیروهای نظامی سرکوب گر بیشماری به شهرستان مذکور را سبب شده است.

 

   جمهوری اسلامی از زمان قدرت گیری و تسلط برکشور همواره مردمان بلوچ، کرد، عرب، ترکمن وغیره را شهروندان غیرخودی و درجه‌ی دوم و سوم دانسته، تحت ستم و درمحرومیت و تنگنا نگداشتن این مردمان را برای خود ضروری بحساب آورده است. 

  این اولین بار نیست کە مزدوران جمهوری اسلامی بە چنین جنایت هایی دست میزنند. کشتار ماهیگیران در ترکمنصحرا و کولبران در کردستان ونیز سوختبران و رانندگان بلوچ سال هاست بطور تکراری صورت گرفته و بە رویە روزانە کاری رژیم مبدل گشتە است.

   جوانان سوختبر بلوچ همانند کولبران کردستان وماهیگیران ترکمنصحرا نه اسلحه داشتند و نه هیچوقت به ماموری و غیره حمله کرده و می کنند. آنها تنها در پی فراهم کردن مایحتاج زندگی بویژه  لقمه ای نان برای سفره ی خانواده شان هستند.

 

سوختبران و رانندگان بلوچ همانند فرزندان دیگر ملیتهای تحت ستم مضاعف ایران به علت محرومیتهای گستردە و نبود منبع درآمد مجبور میشوند برای درآمدی اندک و ناچیز زندگی خودشان را بە مخاطره بیاندازند.

 

  کانون فرهنگی و سیاسی خلق ترکمن وشورای همبستکی ترکمن صحرا جنایت ضد بشری کشتار سوختبران بلوچ توسط ماموران رژيم جنايتکار جمهوری اسلامي ايران را محکوم مي نمايد وبا عرض تسلیت بە خانوادە ها وبازماندگان این جنایت  ونیز به همه فعالین بلوچستانی، اعلام می دارد که تنها راه تأمين حقوق مشروع وانساني همه ی مردمان سراسر ايران گذار از رژیم جمهوری اسلامی و جای گزینی یک رژیم جمهوری دموکراتيک و فدرال در کشور پر تنوع ایران می باشد.

 

کانون فرهنگی و سیاسی خلق ترکمن

شورای همبستگی تورکمن صحرا

 ششم اسفند1399-25فوریه2021

هیچ نظری موجود نیست: