۱۴۰۰ خرداد ۱۳, پنجشنبه

سوم ژوئن روز جهانی دوچرخه

سوم ژوئن روز جهانی دوچرخه؛ وسیله‌ای که محبوب‌تر می‌شود

دوچرخه یک وسیله نقلیه ارزان، سالم و سازگار با محیط زیست است. برگزاری جشن روز جهانی دوچرخه در ۳ ژوئن هر سال یادآور اهمیت نقش این ابزار نقلیه در بهترشدن کیفیت زندگی و هوای محیط جهان ما است.

درسال ۲۰۱۸ سازمان ملل برآن شد تا روزی را به روز جهانی دوچرخه اختصاص دهد، با این هدف که آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کاربرد این وسیله نقلیه ارزان، سالم وسازگار با محیط زیست درسراسر جهان افزایش یابد. دوچرخه گزینه بایسته ای برای مشکلات زیست‌محیطی جهان است که از میان آنان می توان به مشکل حمل نقل، آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی هوا، فقر، بهداشت و آموزش اشاره کرد.

آگاهی واخلاق محیط زیستی درهمه روزهای سال

امروزه رویدادهای بی‌شماری برگزار می‌گردند که همه براهمیت نقش دوچرخه در همزیستی بهتر با محیط زیست تاکید دارند. " جامعه امنتقد" یا" Critical Mass" در آلمان یکی از آنان است. هر ماه هزاران دوچرخه سوار دریک حرکت سازمان‌یافته، کاروان انتقادی خود را تمام شهرهای بزرگ آلمان به نمایش می‌گذارند.

دوچرخه دوست ترین شهر دنیا درسال 2019

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، امسال نیز دوچرخه دوست ترین شهر دنیا نامیده شد. تقریبا نیمی از ساکنان شاغل و دانش آموزان این شهر برای رفت‌وآمد خود از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کنند. یک راهکار عاقلانه به منظور پیشرفت و توسعه مستمر این شهر و در تطبیق با نیازهای شهروندانش.

لینک کوتاه شده https://p.dw.com/p/3JJoG 

هیچ نظری موجود نیست: