۱۴۰۲ مهر ۱۴, جمعه

مولوی عبدالحمید خواهان بررسی دقیق وبرخورد با مأمور متخلف شد

مولوی عبدالحمید خواستار «بررسی دقیق» ماجرای آرمیتا گراوند وبرخورد با «مأمور متخلف» شد

 مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در واکنش به ماجرای آرمیتا گراوند، از حکومت خواست که دراین زمینه «بررسی دقیق» انجام داده وبا «مأمور متخلف» برخورد کند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز جمعه ۱۴ مهر در سخنرانی هفتگی نماز جمعه خود گفت که به کُما رفتن این دختر دانش‌آموز موجب نگرانی همه مردم ایران و حتی دنیا شده است.

او با اشاره به نیروهای گشت ارشاد که مأموریت اعمال سیاست حجاب اجباری در ایران را دارند، تأکید کرد: «با هر مأموری که تخلف کرده باید برخورد صورت گیرد

*بیشتر دراین باره:  برخی از رسانه‌ها از پیگیری و انتشار گزارش درمورد آرمیتا گراوند «منع شده‌اند»

امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: «تنها چیزی که می‌تواند آرامش را در کشور بیاورد برقراری عدالت ومجازات مقصران است

در روزهای اخیر خبر به کُما رفتن یک دختر جوان دیگر به نام آرمیتا گراوند که بدون حجاب اجباری به ایستگاه مترو پا گذاشته بود در ایران و جهان در صدر اخبار بوده است.

پیشتر رادیوفردا روز پنج‌شنبه ۱۳ مهر از برخی منابع خود کسب اطلاع کرد که چند رسانه غیردولتی در ایران از پیگیری وضعیت آرمیتا گراوند که در کُما به سر می‌برد و انتشار گزارش درباره او «منع» شده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به حکومت نظیر صداوسیما به طور یک‌طرفه روایت‌های خود را ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، شباهت آن‌چه که برای آرمیتا گراوند رخ داده با اتفاقی که در بازداشت گشت ارشاد برای مهسا ژینا امینی افتاد و به مرگ او منجر شد به پرسش‌های بسیار دامن زده است، به‌ویژه آن که این رخداد جدید کمتر از یک ماه پس از سالگرد مهسا پیش آمده است.

مولوی عبدالحمید که کمی قبل از این اظهارات، در همین سخنرانی از حکومت خواسته بود «دروغ» نگوید، همچنین افزود: «زور هیچ جواب نمی‌دهد» و تنها چیزی که می‌تواند جواب می‌دهد «مردمداری» است

او همچنین به مسائل امنیتی منطقه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت که حکومت بدون مردم منطقه از تأمین امنیت به ویژه در مرزهای این استان ناتوان است.

همچنین این چهره اهل سنت ایران به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر «کمبود ۲۰۰ هزار معلم» در ایران اشاره کرد و از حکومت خواست که به موضوع آموزش و پرورش توجه بیشتری کند.

مولوی عبدالحمید همچنین به اخراج استادان دانشگاه حامی اعتراضات اخیر در ایران اشاره کرد و گفت که این موضوع نگرانی‌های بسیاری را در میان مردم ایجاد کرد.%  فردا ، ۱۴ مهر ۱۴۰۲- 6اکتوبر 2023

https://www.radiofarda.com/a/molavi-abdolhamid/32626100.html

هیچ نظری موجود نیست: