۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

فراخوان به تظاهرات دربرلین بمناسبت سالگرد ۲۲ خرداد

فراخوان به تظاهرات و گردهمایی
ازجنبش آزادیخواهانه مردم ایران حمایت کنیم!

درانتخابات ریاست جمهوری درایران طبق قانون اساسی، کاندیداتوری زنان یعنی نیمی از جامعه ایران ، پیروان سایر ادیان ومذاهب ودگراندیشان غیرمذهبی مردود وطبعا راهی به مرحله انتخابات ندارند. شورای نگهبان با اتکا به نظارت استصوابی برای انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، ازبین ٤٧٨ کاندیداتور فقط ٤ نفر ( آقایان مهدی کروبی، میرحسین موسوی، محسن رضایی و محمود احمدی نژاد) را که التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه داشتند وازمسئولین درون نظام بودند، برگزید. براساس غیردمکراتیک بودن چنین انتخاباتی حتا این چهار نفر از حقوق برابر برای تبلیغ نظرات، برنامه ها و همچنین نظارت خود بر روند انتخابات برخوردار نبودند.
ملیونها مردم معترض به روند شمارش آرا و در اعتراض به تقلبات آشکار انتخاباتی با شعار "رای من کو؟" به خیابانها آمدند و در تظاهراتهای بعدی شان با سر دادن شعارهای "خامنه ای قاتل است، ولایتش باطل است" و "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی"، خواستار پایان دادن به ٣١ سال رژیم شکنجه، کشتار، اعدام ، تجاوز و تبعیض در ایران شدند. در مقابل این اعتراضات دمکراتیک، رژیم تمامی نیروهای سرکوبگرش را، از بسیج و سپاه گرفته تا نیروی های انتظامی و لمپن های لباس شخصی، برای سرکوب بیرحمانه ی مردم به خدمت گرفت. هزاران نفر دستگیرو زندانی شدند و مورد شکنجه قرار گرفتند، تعداد بیشماری درخیابان و زندان به قتل رسیدند، عده ای از آنان در قطعه ای گمنام در بهشت زهرا مخفیانه به خاک سپرده شدند. این جنایات یکبار دیگر خاطره ی اعدامها و کشتارزندانیان سیاسی در دهه ٦٠ و قبرهای دسته جمعی خاوران را زنده کرد. علاوه بر این در زندانها به دهها نفر از دختران و پسران جوان تجاوز شد و شوهای تلویزیونی به راه افتاد تا با ایجاد رعب و وحشت مانع ادامه مبارزه مردم شود.
علیرغم تمامی این سرکوب ها، جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران تا بر پایی جامعه ای آزاد ، دموکراتیک و سکولار مبارزه میکند و از پای نخواهد نشست.
ما، نهادهای زیر همراه با دیگر نهاد های شهر برلن ازتمامی انسانهای مبارز وآزادیخواه دعوت میکنیم که با شرکت در تظاهرات وسیع روز شنبه (٢٢ خرداد) ١٢ ژوئن، همزمان ودرهمبستگی با تظاهرات مردم ایران وسایر ایرانیان مقیم خارج از کشور درسراسر جهان، درحمایت از خواستهای برحق مردم ایران، صدای اعتراض خود را علیه رژیم سرکوب و اعدام در ایران هرچه بلند تر به افکار عمومی جهان برسانیم.
زمان: شنبه ١٢ ژوئن ٢٠١٠ ( ٢٢ خرداد ١٣٨٩) ، ساعت ١٧
U7-Adenauerplatz شروع تظاهرات از: ایستگاه مترو میدان ادناور
Gedächtniskirche بطرف کلیسای شکسته
انجمن رنگ انتخاب دموکراتیک، ایرانیان سکولار طرفدار آزادی و دمکراسی- برلن ، کانون پناهندگان سیاسی ایران – برلن
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلن

- برگرفته از اخبار روز: www.akhbar-rooz.com ، سه‌شنبه ۱٨ خرداد ۱٣٨۹ - ٨ ژوئن ۲۰۱۰

------------------------------------------------------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: