۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

32مین اجلاس مشترک منابع زنده دریای خزر درباکو

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری خزر از اول سال میلادی

بي بي سی- شنبه 17 دسامبر 2011 - 26 آذر 1390

علی اصغر مجاهدی، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفته است که از اول سال ۲۰۱۲ (دهم دیماه) صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر ممنوع خواهد شد.

علی اصغر مجاهدی درحاشیه سی و دومین اجلاس مشترک منابع زنده دریای خزر درباکو به خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، گفت: کشورهای ساحلی دریای خزر توافق کردند با اجرای طرح های مختلف، منابع زنده این دریا را بیشتر تحت حفاظت قرار دهند.

وی گفت: با کاهش ذخایر ماهیان خاوریاری در دریای خزر، روند صید تجاری این ماهیان طی ۱۵ سال گذشته از هزار تن به ۱۰۰ تن درسال کاهش یافته است.

به گفته سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، این کشور سالانه ۴۰۰ میلیون قطعه انواع ماهی از جمله ماهیان خاویاری به دریای خزر می ریزد اما منابع زنده این دریا درشرایط بحرانی قرار دارد.

اجلاس منابع زنده دریای خزر از ۲۳ تا ۲۵ آذرماه در باکو، مرکز جمهوری آذربایجان، برگزار شد.%

* - مطلبی مرتبط با محیط زیست : همکاری زیست‌محیطی ایران واتریش

نمایندگان "انجمن مدیریت سبز ایران" برای گسترش همکاری‌زیست‌محیطی با بنیاد بین‌المللی"انرژی گلوب" به وین سفر کردند. محمد حسن امامی در گفتگویی با دویچه‌وله از فعالیت‌های زیست‌محیطی انجمن مدیریت سبز ایران می‌گوید.

در وب سایت انجمن مديريت سبز ايران آمده است که این انجمن تشکلی غیرانتفاعی و غیردولتی است که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به ثبت رسیده است. اين انجمن در زمينه گسترش دانش و فرهنگ زيست‌محيطی با هدف ايجاد مزيت رقابتی ملی تلاش می‌نمايد. نمایندگانی از این انجمن برای گسترش همکاری با سازمان انرژی گلوب ENERGY GLOBE اتریش در وین به سر می‌برند. با محمد حسن امامی، مدیر انجمن مدیریت سبز ایران در وین، گفتگو کردیم.

-- علاقندان می مطلب را از ظریق لینک زیر مطلعه نمایند.

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6347923,00.html

هیچ نظری موجود نیست: