۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

اجلاس سالانە کنگرە ملیتهای ایران فدرال


بیانیە پایانی اجلاس سالانە کنگرە ی ملیتهای ایران فدرال
کنگرە ملیتهای ایران فدرال مجمع عمومی سالانە خود را در روزهای پنجم  وششم ماه می 2012  در شهر اسلو درکشور نروژ برگزار کرد. دراین مجمع که نمایندگان احزاب و سازمانهای تشکیل دهنده این ائتلاف ملی مرکب از ملیتهای ایران (ترک آذری، کرد، بلوچ، عرب، ترکمن، لـُر)  درآن حضور به هم رسانیده بودند، مسائل و معضلات امروز جامعه ایران ، تحولات منطقه ای وضرورت همکاری اپوزیسیون وسیاستهای کنگره ملیت های ایران فدرال در خصوص این اوضاع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نمایندگان حاضر دراجلاس دگر بار نابسامانیهای اقتصادی جامعه ایران و تبعات مصیبت بار اقتصاد بیمارش وناتوانی رژیم درحل این مشکلات اساسی را به بحث گذاشت. سیاستهای تنش آفرین جمهوری اسلامی در منطقه که بیش از هر زمان موجب انزوا ی این حاکمیت در صحنه سیاست بین المللی شده از طرفی، و تحریم های اقتصادی ناشی از این موقعیت از دیگر سو، مردمان ایران را در منگنه فشارهای اقتصادی و تامین حداقل معیشت روزانه شان قرارداده است . موج جدید بگیر و ببندهای وسیع واعدامهای گروهی هر روزه فضای رعب و ترس را بیش از هر زمان بر این جامعه به بند کشیده مستولی کرده است. ما همواره اذعان داریم که در شرایط کنونی ایجاد همصدایی وهماهنگی درمیان نیروهای اپوزیسیون این رژیم یک ضرورت تاریخی و حیاتی است.
کنگره ملیت های ایران فدرال همواره برپایه ریزی یک سیستم فدراتیو درایران تاکید ورزیده و کماکان فدرالیسم را درکشوری با چنین تنوع اتنیکی وفرهنگی چون ایران یکی از ارکان مهم رسیدن به دمکراسی می داند. وبه همین منظور حاضر به ایجاد دیالوگ وگشودن مسیری برای ایجاد  نزدیکی های بیشتر نظری و عملی  با سازمانها و احزاب و شخصیت های سیاسی است. لذا براین اساس در اجلاس فوق کمیته ای را به منظور ارتباط با بخش های مختلف اپوزیسیون وتلاش برای ائتلافی وسیعتر را سازمان داده است.  برای هرجریان آزادیخواه و دمکرات زدودن تعصبات وایجاد همکاری های متقابل درشرایط سیاسی امروز ایران امری اساسی و راهگشا درمقابله باحاکمیت جمهوری اسلامی و رسیدن به آزادی است.
 از نظر ما، تا هم اکنون به دلایل گوناگون فضا و بستر کافی ومناسب برای توجه به اهداف و خواسته های ملیت ها واقوام ایرانی به اندازه کافی فراهم نگردیده و این خود به پیش داوریها و برداشت و تحلیل های ناروا وغیرمنصفانه پیرامون اهداف سیاسی کنگره ملیت های ایران فدرال به عنوان یک جریان مدافع حقوق ملیت ها دامن زده واز این رو  متاسفانه مانع از ایجاد نزدیکی های کافی فی مابین شده است. ما فعالین این کنگره به سهم خود در ایجاد این همیاریها ، در تلاش برای جلب بیشتر شناخت از مطالبه هایمان و نیز ایجاد یک گفتمان دمکراتیک مشترک با بقیه اپوزیسیون ایران نهایت سعی خود را خواهیم کرد و انتطار این است که دیگر مخالفین و آزادیخواهان و جریانهای گوناگون سیاسی هم با وسعت نظر و بدون پیشداوری به این امر مهم بپردازند. واقعیت این است که ایران کشور متنوعی از لحاظ اتنیکی و فرهنگی است وحقوق مردمان این سامان درطی دهه های متعدد با حربه های گوناگون به حاشیه رانده شده وگاه حتا تا به امروز موجودیت این ملیت ها ونیز اذعان به این تنوع ملی و فرهنگی انکار گشته است. این نادیده انگاشتن و نفی کردنها نه تنها راهگشا نیست بلکه راه همکاری و اتحاد عمل ها را برای دست یابی به دمکراسی درآینده تحولات در ایران خواهد بست.
ما سیاستهای تنش زا وبحران آفرین جمهوری اسلامی ایران را درمنطقە و نیز درسطح بین المللی  محکوم میکنیم و معتقدیم  کە ادامە این سیاستها  لطمات جبران ناپذیری را برای  مردمان ایران  پدید خواهد آورد. حملە نظامی بە ایران را سیاستی نادرست  میدانیم و درصورت وقوع جنگ در این منطقه رسالت ما دفاع از حقوق خلقهای ایران و دست آوردهای دمکراتیک و آزادیخواهانه ای است که بیش از سه دهه برای تحقق و دست یابی به آن تلاش و مبارزه کرده ایم .
هیئت اجرائی کنگره ملیت های ایران فدرال
ماه مه 2012  
برگرفته از سایت کنگره 

هیچ نظری موجود نیست: