۱۳۹۱ خرداد ۶, شنبه

اطلاعيه ششم افشاگران نقض حقوق بشر


اطلاعيه ششم کارزار برای افشای نقض حقوق بشر درج. ا. در روند بیستمین اجلاس شورای حقوق بشر
هم میهنان عزيز،
از روز دوشنبه ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲ (۲۹ خرداد ۱۳۹۱)  بیستمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز می شود و تا ۶ ژوئیه ۲۰۱۲ (۱۶ تیر ۱۳۹۱) ادامه خواهد يافت.
این اجلاس متعاقب اجلاس سالانه سازمان بین المللی کار و تقریبا همزمان با سالگرد "انتخابات" مخدوش و مناقشه آمیز ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ و جانباختن ندا آقاسلطان، سهراب اعرابی و ده ها تلاشگر آزادی و حقوق بشر آغاز خواهد شد و تقریبا همزمان با سالروز قیام دانشجویی ۱۸ تیرپایان خواهد یافت.  
از کليه هم ميهنان در تمام نقاط دنيا که به نقض حقوق بشر در ايران معترض هستند تقاضا می شود که کوشش های خود را برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورمان و افشای آمران، عاملان و حاميان آن همآهنگ کنند.
ما با برگزاری اجلاس های جانبی (موازی) در شورای حقوق بشر و احتمالا  تجمعاتی در برابر مقر سازمان ملل متحد درشهر ژنو تلاش می کنیم که همزمان با بیستمین اجلاس شورای حقوق بشر کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی تدارک ببینیم.
دراجلاس های جانبی (موازی)، با توجه به مباحثی که در جلسه اصلی شورا جریان خواهد داشت، کوشش می شود که به  موضوعات زير پرداخته شود:
 نقض حقوق زنان در ایران
شدید ترین موارد نقض حقوق بشر در ايران (ترور، شکنجه، اعدام)
نقض حقوق افراد متعلق به اقلیت های مذهبی، در ايران
نقض حقوق افراد متعلق به گروه های اتنیک در ايران
نقض حقوق افراد متعلق به اقلیت های جنسی (LGBT) در ايران
نقض حق اجتماعات مسالمت آمیز در ایران
نقض حق آموزش در ایران
نقض حق آزادی بیان در ایران
نقض حق سلامت در ایران
نقض حق استقلال قضات و وکلا
 جهت همآهنگی های ضرور از علاقه مندان به مشارکت در سازماندهی  اين کارزار دعوت می شود که در اجلاس پالتاکی که در روز یکشنبه ۲۷ مه ۲۰۱۲ (۷ خرداد ۱۳۹۱)  در ساعت ۱۹ به وقت اروپای مرکزی در تالاری در بخش خاورميانه – ايران با نام  Hrc20geneva1 ، و با کد ورودی 2018062012 ،برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
۲۵ مه ۲۰۱۲ (۵ خرداد ماه ۱۳۹۱)   
تدارک دهندگان کارزار برای افشای نقض حقوق بشر در ج. ا. در روند بیستمین اجلاس شورای حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: