۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

عذرخواهی مسئولین حکومتی یعنی پذیرش اصلاح رژیم


آيت الله موسوی اردبيلی : همه مسئولين، ازسابق تاکنون، بايد ازمردم عذرخواهی کنيم
آيت الله موسوی اردبيلی ، از مراجع تقلید شیعه درقم، درسخنانی درپايان درس خارج خود درقم با انتقاد از وضعيت موجود  در کشور گفته است: همه مسئولان سابق وکنونی جمهوری اسلامی می بايست از مردم عذر خواهی کنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رسانی آيت الله موسوی اردبيلی در روز پنجشنبه ، وی با اشاره  به فعاليت های خود و همفکرانش برای پيروزی انقلاب درسال ۱۳۵۷گفته است:« حالا بعضی کارها و نتايج را که می‌بينم، نگران می‌شوم که نکند ما در انجام وظايفمان قصور يا تقصيری داشته ايم. آن روز که دوستان ما مبارزه می‌کردند، آن روز که فداکاری می‌کردند، خيلی بهتر از اين را توقع داشتند. نکند فردا در مقابل خدای تعالی، در مقابل صاحبان حق در اين مسير، دربرابر اين ملت، شرمنده باشيم. عمر دنيا زود می‌گذرد ومن در سن و سال و وضع وحالی هستم که بايد بيش از شما به فکر باشم. » 
آيت الله موسوی اردبيلی که در دوران حیات آیت الله خمینی ریيس شورای عالی قضايی، بالاترين مقام قضايی وقت ايران بود، همچنين گفته است:« می خواهم از اين فرصت استفاده کنم و خطاب به ملت شريف ايران، به خانواده های شهدا، به جانبازان، به همه کسانی که زحمت کشيده اند، عرض کنم ما خيرخواهانه پا در اين راه گذاشتيم، اما شايد کوتاهی کردهايم، شايد غفلت کرده ايم. اگر مشکلات و نارسايی هايی که هست به من مستند است، از همه عذر میخواهم 
آيت الله موسوی اردبيلی اضافه کرده است:« ما دلمان می خواست ومی خواهد که ملت ما سربلند باشند، اخلاق و ايمان در ميان جامعه ما رونق داشته باشد، ملت ما خوب زندگی کنند. اگر بنده کاری کرده ام که نبايد می کردم يا ترک فعلی کرده ام که بايد انجام می دادم، از همه عذر می خواهم، از همه حلاليت می طلبم. » 
وی افزود:«من ازطرف خودم حرف می زنم، به ديگران کاری ندارم. من از کارهای کرده و نکرده خودم نگرانم. اگر همه ما درست عمل کرده بوديم وضع اين نبود. ولی گمان می کنم همه ما، همه مسئولين، ازسابق تاکنون، بايد از مردم عذرخواهی کنيم. ضرورت اين کار البته برای مسئولينی که درلباس روحانيتند بيشتر است
 
آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه گفته است:«صادقانه به اشکالات اقرار کنيم واز خطاها عذرخواهی کنيم، تا صداقت ما دل مردم را گرم کند. از اين نترسيم که ما را متهم به عوام فريبی کنند. مردم از کلام ما، لحن صداقت را می‌فهمند. اگر صادقانه عذرخواهی کنيم و درصدد تدارک ما فات باشيم، مردم می‌فهمند
 آيت الله عبدالکريم موسوی اردبيلی پيشتر درجريان اعتراضات به نتايج انتخابات رياست جمهوری درسال ۱۳۸۸ ، از  خشونت نيروهای امنيتی عليه معترضان انتقاد کرده بود.%          – برگرفته ازسایت رادیوفردا 12 خرداد 1391 / اول ژوئن 2012     http://www.radiofarda.com/content/o2_mousavi_ardebili/24599918.html

هیچ نظری موجود نیست: