۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

کشفیات جدید علمی


آثار وجود حیات دریک شهاب سنگ
زیستاخترشناسان ناسا توانستهاند اسیدهای آمینه را که عنصر اصلی حیات محسوب میشوند را در شهابسنگهایی کشف کنند که تا پیش از این تصور میشد قادر به نگهداری از این مولکول پیچیده نیستند.
به گزارش ایسنا، این کشف غیرمنتظره باعث شده که ناسا درمورد فرضیات اولیه شکلگیری اسیدهای آمینه بازاندیشی کند.
اسیدهای آمینه مانند قطعات پازل حیات، عنصرهای اساسی برای پیریزی هرگونه حیات در زمین هستند. در ساخت میلیونها پروتئین مختلفی که حیات زمین بر اساس آنها پدید آمده است، 20 گونه مختلف اسید آمینه با تنظیمات متنوع نقش داشته و دارند.
  یک گروه تحقیقاتی بینالمللی به سرپرستی دکتر دانیل گلاوین از مرکز پرواز فضایی گدارد ناسا،این اسیدآمینه را در شهابسنگ 2008 TC3 که سال 2008 در صحرای حبشه در شمال سودان سقوط کرد، کشف کنند.
  این شهابسنگ از نوع اوریلیت است، گونهای نادر از سنگهای آسمانی که در اثر برخورد دو شهابسنگ بهوجود میآید. در این برخورد، گرمای سنگ تا 1100 درجه سانتیگراد افزایش مییابد و هر مولکولی از جمله اسید آمینه به کربن گداخته تبدیل میشود. اما باقیماندن اسید آمینه پس از داغ شدن این سنگ، بدان معنی است که مدلهای موجود کامل نیستند.
گالوین معتقد است که اسیدهای آمینه پس از تاثیر اولیه با وجود نبود آب برای تشکیل این نوع اسید بهوجود آمدهاند. او و همکارانش در حال انجام آزمایش واکنشهای شیمیایی گازی هستند تا دریابند آیا این مواد نیز قادر به تولید اسیدهای آمینه بدون وجود آب هستند یا خیر.
لینک : 

هیچ نظری موجود نیست: