۱۳۹۳ فروردین ۸, جمعه

هواداران رژیم اسد "ترکمنها" را به نسل کشی تهدید کردند



ترکمنهای سوریه 3 میلیون از جمعیت 22.4 این کشور را تشکیل می دهند. بسیاری از آنها درکنار عرب ها وکردها درانقلاب علیه بشار اسد شرکت دارند
دبی-العربیه.نت فارسی، جمعه 27 جمادی الاول 1435هـ - 28 مارس 2014م
در همین جای منبع اینجا عکسی از رزمندگان ارتش آزاد در جبل الترکمان سوریه گ
هواداران رژیم سوریه پس از پیروزی های اخیر مخالفان درمنطقه ترکمن نشین "بایر بوجاق" درشمال لاذقیه ، ترکمن های این کشور را به نسل کشی واخراج از سوریه تهدید کردند.
به گزارش خبرگزاری آناتول ترکیه، هواداران رژیم اسد بر روی صفحات اجتماعی خود، ترکمن های لاذقیه را به مزدوری برای ترکیه متهم کرده اند.
براساس این گزارش ، برخی از هواداران بشار اسد ترکمن ها به اخراج از سوریه تهدید کردند.
احمد جقل عضو ائتلاف ملی سوریه، تهدید ترکمن ها توسط هواداران بشار اسد را ساختگی وبی اساس خوانده وگفته است که "این اظهارات خصمانه، منعکس کننده طرز تفکر رژیم دمشق است."
جقل که از ترکمن های سوری مخالف رژیم اسد است، افزود که ترکمن های سوریه وطن دوست هستند و با شرکت در انقلاب سوریه تنها به دنبال تحقق خواسته های قومی خود در چارچوب کشور هستند.
مخالفان مسلح سوری هفته گذشته شهر توریستی و استراتژیک "کسب" در شمال سوریه را پس از درگیری های شدیدی که به کشته شدن شماری از مخالفان و نیروهای اسد انجامید، به تصرف خود در آودند.
همچنین جنگندهای ترکیه روز یکشنبه گذشته یک هواپیمای جنگی سوریه را پس از ورود به حریم هوایی ترکیه، سرنگون کردند.
فراکسیون ملی ترکمنهای سوریه با انتشار بیانیه ای تهدید ترکمن ها به اخراج از این کشور را "زبان نژادپرستانه چندش آور" کسانی توصیف کرد که "برای دهها سال ادعای حمایت ازاقلیت ها" را  میکردند.
ترکمنهای سوریه 3 میلیون از جمعیت 22.4 این کشور را تشکیل می دهند. بسیاری از آنها درکنار عرب ها وکردها درانقلاب علیه بشار اسد شرکت دارند.%

هیچ نظری موجود نیست: