۱۳۹۷ شهریور ۱۸, یکشنبه

اعتصاب عمومی درکردستان ایران

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران با انتشار بیانیه ای دراعتراض به اعدام زندانیان سیاسی وحمله موشکی به مقر احزاب سیاسی کرد از مردم کردستان دعوت کرد روز دوشنبه به اعتصاب عمومی بپیوندند. متن این بیانیه را در زیر میخوانید:
  روز ١٧ شهریور ١٣٩٧ خورشیدی (٨ سپتامبر ٢٠١٨) رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی برگ سیاه دیگری را به کارنامه پر از جنایت و درنده خویی خود علیه ملت کرد افزود. بامداد این روز جلادان این رژیم، ٣ زندانی سیاسی کرد با نامهای زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی را اعدام کردند، ساعاتی بعد سپاه پاسداران مقرات حزب دمکرات کردستان و حزب دمکرات کردستان ایران را در نزدیکی شهر کویسنجق در کردستان عراق را مورد حمله موشکی قرار داد. درنتیجه این حمله موشکی سپاه پاسداران، ١٣ تن از اعضای رهبری، کادرها و پیشمرگان حزب دمکرات کردستان و دو تن از پیشمرگان حزب دمکرات کردستان ایران شهید شدند. قریب به ٤٠ تن دیگر از مبارزین و خانواده های کرد ایرانی نیز زخمی شده اند که متاسفانه حال برخی از مجروحین این حمله موشکی وخیم گزارش شده است.
    مرکز همکاری احزاب کردستان ایران جنایت وحشیانه اعدام ٣ جوان آزادیخواه کرد، شهیدان رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی وهمچنین حمله موشکی و کشتار جمعی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به پلینوم کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان را به شدت محکوم می کند. ما ضمن ابراز همدردی عمیق خود با خانواده و همرزمان شهدای امروز، امید بهبودی هرچه سریعتر برای مجروحین این حمله وحشیانه را داریم.
   ترور، تجاوز وجنایات جمهوری اسلامی ایران علیه ملت کرد ومبارزین آزادیخواه ملتمان، ادامه دار و رو به افزایش خواهد نهاد اگر، مردم کردستان ایران و احزاب سیاسی جنبش کردستان با موضعی قاطع و دندان شکن در مقابل این رژیم نیایستند. ما مرکز همکاری احزاب کردستان ایران با توجه به این واقعیت از مردم مقاوم و انقلابی کردستان خواهانیم روز دو شنبه آتی (فردا)، ١٩ شهریور با اعتصاب عمومی، انزجار خود را علیه جنایات جدید جمهوری اسلامی ایران نشان دهند. باری دیگر با ماندن درخانه های خود و ترک خیابانها و معابر عمومی، تعطیل کردن دکان و بازار شهر، نمایشی پرشکوه از انزجار خود ازاین جنایات و“نه “ی بزرگ خود را به این رژیم خونخوار و ضد کرد جمهوری اسلامی اعلام دارید. از تمام فعالین آزادیخواه کرد در داخل و خارج ازکشور، خواهانیم وتوقع داریم با هرآنچه در توان دارند از این فراخوان حمایت کرده ودربه ثمر رساندن آن کوشا باشند.
   رسوا و نابود باد رژیم ترور و سرکوب و جنایت جمهوری اسلامی ایران
   پیروز باد اراده انقلابی ملت کرد
  مرکز همکاری احزاب کردستان ایران
متشکل از:
حزب کومه له کردستان ایران
کومه له زحمتکشان کردستان
سازمان خبات کردستان ایران
حزب دمکرات کردستان ایران
حزب دمکرات کردستان
١٨ شهریور ١٣٩٧ - ٩ سپتامبر

هیچ نظری موجود نیست: