۱۳۹۷ مهر ۵, پنجشنبه

بیانیه شورای دموکراسی خواهان ایران دررابطه با حادثه خونبار اهواز

هموطنان عزیز
حادثه خونبار اهواز باعث کشته شدن نیروهای نظامی و تعدادی از حاضرین غیرنظامی وهمچنین مهاجمان آن شده وتاسف بسیاری از هموطنان ما را برانگیخته است. حادثه ای غم انگیز با قربانیانی از هر سو مهم است٬ اما این رویداد دستمایه سؤ استفاده حکومتی قرار گرفته است که بجز کشتار، اعدام، و ترور جوانان ما در خیابانهای اهواز و سراسر کشو ر و در زندان های خود هیچ سیاست دیگری نمی شناسد.
برخورد واقعی اولیه نسبت به این رویداد، نه سلب مسئولیت از آنچه دراهواز رخ داده، ونه پیام های بی محابا درمحکومیت و یا تروریستی خواندن آن توسط چند نفر، که نگرش عمیق نسبت به آسیب های اجتماعی وواقعیات های جاری درکشور است. نتیجه ای که عدم توجه به آن، جهل و فرصت طلبی سیاسی ای را نشان می دهد که درهمسو شدن با جمهوری اسلامی، کالایش در نزد معدود اپوزیسیون هم یافت می شود. نتیجه ای که جمهوری اسلامی از آن پرونده ای ساخته است تا در همه جهان و در شورای امنیت سازمان ملل خود را از اتهام تروریست بودن برهاند.
این درحالی است که ترورهای سازمان یافته فردی وزنجیره ای ازمهارت های حکومت تروریستی جمهوری اسلامی است. صدها نفر درطول چهار دهه توسط جمهوری اسلامی در داخل و بیرون ازکشور ترور شده اند. تجربه های خود زنی تروریستی توسط جمهوری اسلامی آنقدر هست که می توان به آسانی اقدام خشونت آمیز در اهواز را کار خود حکومت دانست. گستره ترور های فردی و گروهی هنگامی از مرزهای خود عبور کنند به کشتار جمعی تبدیل می شوند. از حمله موشکی جمهوری جنایتکاراسلامی به هردو حزب دموکرات کردستان وحزب دموکرات کردستان ایران و کشتار دهها تن از مبارزان آنها دیر زمانی نگذشته است.
جمهوری اسلامی باید بداند با هیچگونه ترفندی (از جمله اقدامات تروریستی) قادر نخواهد بود اتحاد بین ملیت ها واقوام ایرانی را که در شورای دموکراسی خواهان ایران و بین نمایندگان آنها از کردستان، بلوچستان، اهواز، لرستان، ترکمن صحرا، آذربایجان و فارس و سراسر ایران بوجود آمده است، متلاشی نماید. جامعه ایران از به هم پیوستگی تاریخی و عمیقی برخوردار است و جمهوری اسلامی قادر نخواهد بود خللی در آن وارد نماید.
شورای دموکراسی خواهان ایران با تاکید بر دفاع مشروع اجتماعی درمقابله با سیاست های سرکوب گرانه جمهوری اسلامی، معتقد است که هرگونه اقدام خشونت آمیز مسلحانه صرف از سوی هر جریانی منجر به هراس افکنی در جنبش های اعتراضی اجتماعی شده و مردم را از صحنه های مقاومت جدی اجتماعی به کنج خانه ها می کشاند.
شورای دموکراسی خواهان ایران، مردم سراسر ایران را به متحد شدن درمقابل حکومت روبه سقوط فرا می خواند واعلام می دارد که جنبش های اجتماعی از هر بخش وطیف های اجتماعی با اتحاد سراسری خواهند توانست براین حکومت فاسد غلبه نمایند و نوید دهنده دوران جدیدی از زندگی اجتماعی بدون استبداد وایدئولوژی باشند. دورانی که آغاز فرآیند دموکراسی در ایران خواهد بود.
جبهه دموکراتیک ایران
جنبش همبستگی ستم دیدگان دادخواه
حزب دموکرات کردستان
حزب کومله کردستان ایران
حزب دموکراتیک تضامن اهواز
جبهه متحد بلوچستان
حزب اتحاد بختيارى لرستان و کهکلویه و بویر احمد(لرستانات)
حزب مردم بلوچستان
سازمان فرهنگی وسياسى ترکمن صحرا
سازمان فرهنگی وسياسى آذربایجان
دبیرخانه شورای دموکراسی خواهان ایران
۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸

هیچ نظری موجود نیست: