۱۳۹۷ آذر ۱۰, شنبه

بیانیه پایانی اجلاس سران گروه20

بخش بزرگی از بیانیه به نظم اقتصاد بین‌المللی اختصاص یافته
بر اهمیت اطمینان از کارکرد درست نظم جهانی تاکید کرده است
سایت ایران امروز 01.12.2018 :  دربیانیه پایانی اجلاس سران گروه 20  که به میزبانی آرژانتین برگزار ‌شد، بر ادامه نظم کنونی جهانی بر اساس قوانین، اجرای دقیق تفاهم‌نامه پاریس درخصوص تغییرات اقلیمی وهمچنین انجام اصلاحات درسازمان تجارت جهانی تاکید شد.
در این بیانیه تاکید شد که در این اجلاس موضوعاتی همچون همکاری‌های پیش‌ رو، زیرساخت‌های توسعه، استراتژی‌های تغذیه پایدار و همچنین برابری جنسیتی مورد بحث و تفصیل قرار گرفته است.
بیانیه پایانی اجلاس سران «گروه 20» که از 31 بند تشکیل شده و بخش بزرگی از آن به نظم اقتصاد بین‌المللی اختصاص یافته بر اهمیت اطمینان از کارکرد درست نظم جهانی تاکید کرده است.
تاکید بر عدم متضرر شدن کشورها از قوانین تجارت جهانی وهمچنین لزوم اصلاح دربرخی از قوانین درسازمان تجارت جهانی از مواردی است که در این بیانیه به آن اشاره شده است.
در بیانیه اجلاس سران گروه20  ضمن اشاره به «غیر قابل تغییر» بودن تفاهم‌نامه پاریس درخصوص تغییرات اقلیمی بر بهینه‌سازی تمامی منابع انرژی برای «حفاظت از محیط زیست» تاکید شده است.
این بیانیه همچنین به موضوع ادامه خروج آمریکا از تفاهم‌نامه پاریس پرداخته و بدین ترتیب آمریکا به عنوان تنها کشور مخالف این بند معرفی شده است.
مبارزه با تروریسم از دیگر موارد اشاره شده در این بیانیه بوده وسران «گروه20» بر پایبندی خود به مفاد مبارزه با «هرگونه تروریسم» که دراجلاس گذشته گروه20 درهامبورگ مورد تصویب قرار گرفته بود تاکید کرده‌اند.
دربند پایانی این بیانیه نیز اعلام شده که میزبان آینده اجلاس سران «گروه20» درسال‌های2019 و 2020 به ترتیب ژاپن و عربستان سعودی خواهند بود.  

هیچ نظری موجود نیست: