۱۴۰۱ آبان ۵, پنجشنبه

درترکمن صحرا رویدادی پس از 44سال بشکل کمدی ومضحک تکرارشد

شوخی تاریخ

درحالی که شعارهای زن، زندگی، آزادی و مرگ بر دیکتاتور در سراسر ایران طنین انداز است و کف خیابان ها از تهران تا زاهدان، از همدان تا کردستان واردبیل با خون زنان، جوانان وکودکان کشور رنگین شده بیانیه ای از سوی « جمعی از ریش‌سفیدان، معتمدین، اصناف، بازاریان و پیش‌کسوتان فرهنگی واجتماعی شهرستان گنبدکاووس وترکمن‌صحرا» منتشر شد. مضمون این بیانیه درارتباط با جنبش اعتراضی وانقلابی جاری درکشور، ومهر تأییدی برسیاستهای سرکوب گرانه حکومت است.

معروف است که می گویند وقایع تاریخی تکرار می شوند، بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت نمایش کمدی. بیانیه ریش سفیدان گنبد مصداق نمایش کمدی این گفته است.
درست در آستانه انقلاب بهمن آنه قلیچ نقشبندی، آخوند متنفذ وقدرت مند تورکمن به جای ایستادن در کنار مردم، ایستادن در کنار دیکتاتوری رو به زوال را برگزید و با تشویق و حمایت کارگزاران رژیم شاه وبا پشت کردن به مردم رویداد تراژیکی را رقم زد.(لابد برخی از امضا کنندگان بیانیه ان را بیاد دارند) با گذشت 44 سال از این رویداد اکنون تاریخ دوباره تکرار میشود منتهی به شکل کمدی و مضحک آن.

امروز یاشولی های خود خوانده تورکمن با پشت کردن به مردم ایستادن در صف یکی از جنایت کارترین رژیم های جهان را برگزیده اند. اگر نفوذ و قدرت همه امضا کنندگان بیانیه را جمع کنیم به گرد قدرت نفوذ آنه قلیچ آخوند نمی رسد. از اینرو اقدام این گروه به شکل خنده داری مضحک به نظر می رسد. این هم از شوخی های تاریخ است.
امضا کنندگان بیانیه ادعا می کنند که صاحبان تجارب عینی و شاهد و ناظر سال‌های اولیه انقلاب هستند. عملکرد و مواضع ایشان خلاف این ادعا را نشان می دهد.
بسیاری از انسان های معصوم تورکمن توسط حکومت مورد حمایت «یاشولی» ها کشته شدند. از بایرام بی بی ملتی که به همراه فرزند شش ماهه اش و عبدی دادخواه پیرمرد تورکمن زیر رگبار مسلسل پاسداران به قتل رسیدند تا حمید کلامی، برادران دازداری، حکیم شهنازی، توماج، مختوم، واحدی، جرجانی، گورگن بهلکه، حاللی حالی زاده، عبداله قزل، بیدار،ابراهیم ندیمی، یعقوب کرد و دهها نفر دیگر که به خاطر حق طلبی و دفاع از حقوق ملیت تورکمن کشته شدند.
بی جا نخواهد بود اگر به مرگ «کاکا لاچین» نیز اشاره کنیم. مسئول مرگ لاچین و همه کسانی که در اثر کرونا جان باختند همین رژیم مورد لطف و حمایت یاشولی هاست که مانع ورود واکسن به کشور شد و با دعا و جنبل و روغن بنفشه می خواست بیماران کرونا را مداوا کند. عملا باعث مرگ صدهاهزار نفر از هم وطنان ما گردید.
می توان لیست بلند بالایی از جنایات جمهوری اسلامی در حق تورکمن ها را ردیف کرد. صد البته مردم شریف و آگاه تورکمن از آن ها مطلع اند.
اگر یک جو کرامت، شرافت و وجدان انسانی درنزد امضا کنندگان بیانیه باقی مانده باشد بایستی امضای خود را پس بگیرند. فردا ممکن است دیر باشد و شما شریک جنایت محسوب می شوید.
رحیم اجانلی ، 26اکتبر 2022

https://turkmentalk.wordpress.com/2022/10/27/

%d8%b4%d9%88%d8%ae%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/#more-36695

هیچ نظری موجود نیست: