۱۴۰۱ بهمن ۲۳, یکشنبه

حمایت گسترده از طرح 3مرحله ای موسوی برای گذار دمکراتیک

حمایت صدها نفر از فعالان سیاسی، فرهنگی، مدنی از

برنامه‌ی‌ سه مرحله‌ای میرحسین ‌موسوی برای گذار دموکراتیک

صدها نفر از فعالان سیاسی، فرهنگی، مدنی، با صدور اطلاعیه ی مشترکی از بیانیه ی میرحسین موسوی حمایت کردند.

متن این نامه که در وب سایت «کلمه» منتشرشده را در ادامه می خوانید:

از برنامه‌ی‌ سه مرحله‌ای میرحسین ‌موسوی برای گذاردموکراتیک‌ حمایت می‌کنیم

نجابت و‌صلابت ‌‌فرزندان ایران زمین درمبارزات پی در پی چهار دهه‌ی گذشته دربرابر اقتدارگرایی واستبداد دینیِ حکومت، دریچه هایی از واقعیتِ حق طلبی‌های ملت را دربرابر بیدادگری‌های حاکمان بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده‌ است.

از آغازِ پر خشونت دهه‌ی ۶۰ مسائل بغرنج و پیچیده کشور وارد مرحله جدیدی شد و بتدریج در مراحل بعدی از جمله در فضای تنفسیِ پس از جنگ و دوره گشایش اقتصادی برای خودی‌ها، سپس فصل امید به اصلاحات و‌ اندکی بعد، دهه‌ی غارت منابع و تهدید منافع ملی با شعار مهرورزی، آن‌گاه دوره عدم اعتدال و بی‌تدبیری و اینک فصل یک ساحتی شدن ارکان حکومت، آن‌چه نهایتاً اکنون وهم‌چنان لاینحل باقی مانده‌است، فساد، بی‌عدالتی، سرکوب آزادی‌های سیاسی ومدنی و ناکارآمدیِ ناشی از ساختار ولایت‌مداری است. این ناتوانی و عجز ساختاری حکومت درقبال بحران‌های تودرتو اکنون درسایه روشنگری و برملاشدن حقایق و البتّه تحمل هزینه های سنگین جانی و مالی وحصر و اسارت، دایره مخالفان و معترضان را بحق وسیع‌تر و عمیق‌تر از گذشته کرده‌ است. بویژه و به ‌طور خاص خیزش اعتراض‌های اخیر درپی قربانی شدن مهسا امینی به عنوان نماد مظلومیت وظهور شعار «زن، زندگی، آزادی» در ذهن و زبان وعمل نسل‌های جوانِ سراسر ایران، چنان‌تکانی به پیکر نظام سیاسی وارد ساخت که حکومت با همه قدرت سرکوبش نتوانست قفلی بر اندیشه‌های رها شده بزند.

با بیداری اجتماعی پدید آمده‌ی کنونی ویأس جامعه از اصلاح درچارچوب ساختار موجود، چاره ای نیست که‌ سرنوشت ملت به دست خود او رقم خورد. با همین رویکرد است که ما امضا کنندگان زیر، پیام میرحسین موسوی در پس دوازده سال حصر ومقاومت ‌و هم‌نوایی با اعتراض‌ها و‌مطالبات ملت را پاس می‌نهیم وبر تحقق برنامه سه مرحله‌ای وی پافشاری‌خواهیم کرد که شامل این موارد است:

۱. برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم درمورد ضرورت تغییر یا تدوین قانون اساسی جدید.

۲. درصورت پاسخ مثبت مردم، تشکیل مجلسی مرکب از نمایندگان واقعی ملت از طریق انتخاباتی ازاد و منصفانه.

۳. همه‌پرسی در مورد متن مصوب آن مجلس به منظور استقرار نظامی مبتنی بر حاکمیت قانون.

بی‌تردید حمایت ازاین سه برنامه و‌پی‌گیری آنها تمرکز برهم‌فکریِ همه‌جانبه را ضروری می‌سازد چرا که مشارکت‌جمعی در مورد چگونگیِ انتقال از وضع موجود به وضع مطلوب، اولویت اساسیِ امروز برای حل مسائل پیچیده و بغرنج ایران است ودراین مسیر نیز هم‌چنان بر گذار مسالمت آمیز و‌ خشونت پرهیز پای خواهیم‌فشرد.

اسامی : علاقمندان به مشاهده اسامی میتوانند از این لينک کوتاه استفاده کنند  https://akhbar-rooz.com/?p=192711   

* اخبار روز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱


هیچ نظری موجود نیست: