۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

گزارش

شرکت ترکمنهای برلین درتظاهرات اعتراضی ایرانیان دوبرابرشد

درتظاهرات روز سه شنبه 26 خرداد ایرانیان شهر برلین جهت همبستگی با حرکات اعتراضی مردم علیه کودتا و تقلبات صورت گرفته درانتخابات ریاست جمهوری، شرکت اعضاء و طرفداران کانون فرهنگی وسیاسی خلق ترکمن و نیز دیگر ترکمنها نسبت به تظاهرات روز یکشنبه 24 خرداد دو برابر افزایش یافته است .

در زیر گزارشی از تظاهرات ایرانیان شهر برلین در روز سه شنبه 26 خرداد ضمیمه می شود.

ا یل گویجی
2009-06-17 / 27-3-1388

-----------------------------------------------------

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱٣٨٨ - ۱۷ ژوئن ۲۰۰۹

اخبار روز: روز سه شنبه 26 خرداد، تظاهراتی به دعوت «حمایتگران جنبش همگانی جوانان ایران» و درهمبستگی با حرکات اعتراضی مردم علیه کودتا و تقلبات صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری، در شهر برلین برگزار شد. در این تظاهرات بیش از دو هزار نفر از شهروندان ایرانی ساکن برلین شرکت کردند. این تظاهرات با هماهنگی و همبستگی تحسین برانگیز شرکت کنندگان از میدان «آدنوار» شروع و با عبور از خیابان مرکزی و معروف «کودام» و بعد از طی 2 کیلومتر راهپیمائی به پایان رسید. درطول مسیر هر لحظه به صف تظاهرکنندگان افزوده می شد.
سرودهای «سراومد زمستون»، «یار دبستانی من» و شعارهای مختلفی مانند؛ پس رای من کجا رفت؛ زندانی سیاسی آزاد باید گردد؛ دولت خیانت می کند، رهبر حمایت می کند؛ مرگ بر دیکتاتور، چه شاه باشه چه دکتر؛ و... که در عین سادگی مضامین عمیقی داشته و بازتاب دهنده خواست ها و اعتراضات مردم است، در طول مسیر داده می شد.
حضور چشمگیر اقشار و طیف های مختلف ایرانیان ساکنین برلین، شرکت طیف های سیاسی متفاوت و به خصوص شرکت وسیع جوانان، ویژگی خاصی به این تظاهرات بخشید. جوانان شرکت کننده، دختران و پسران ما که در خارج از کشور بزرگ شده اند، با هیجان زیاد و با لهجه های شیرین خود سرود خوانده، شعار داده و گرمی و شوق خاصی به این حرکت بخشیدند.
شیوه اطلاع رسانی جوانان برگزارکننده تظاهرات، که موفق شدند در مدت کوتاهی این حرکت را سازمان داده و با موفقیت برگزار نمایند آموزنده بوده وبرامید بزرگسالانی که سالیان سال به مبارزه و فعالیت پرداخته اند، افزود. %

هیچ نظری موجود نیست: