۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

dushushyk netije bermedi

توافق حاصل نشد!

جلسه ی هیات ویژه با نماینده ی موسوی

سخنگوی شورای نگهبان صبح دوشنبه از مذاکره ی نماینده ی موسوی با هیات ویژه ی بررسی انتخابات خبر داد و اعلام کرد نتیجه ی این مذاکره مثبت نبوده است. شب گذشته میرحسین موسوی با چند عضو این هیات دیدار کرده بود. از صبح دوشنبه کار بازشماری ده درصد آرا در تهران و دیگر شهرها آغاز شده است ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com دوشنبه ٨ تير ۱٣٨٨ - ۲۹ ژوئن ۲۰۰۹

اخباز روز: سخنگوی شورای نگهبان از به نتیجه نرسیدن جلسه روز دوشنبه هیئت ویژه شورای نگهبان با نماینده میرحسین موسوی خبر داد و گفت: تصمیم بر این شد بازشماری ۱۰ درصد آرای صندوقها درکل استانها مقابل دوربین های صداو سیما انجام شود.
عباسعلی کدخدایی درگفتگو با خبرنگارمهر، با اعلام این خبر اظهارداشت: پیرو خبر منتشر شده امروز مبنی بر جلسه نماینده آقای موسوی به عنوان کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری با هیئت ویژه، نتیجه این جلسه مثبت نبود.
وی افزود: علیرغم تلاش های شورای نگهبان برای تامین خواسته های آقای موسوی متاسفانه نتیجه مثبتی حاصل نشد.
کدخدایی تصریح کرد: بنابراین دستور بازشماری صندوقها مقابل دوربین های صداوسیما صادر شد و قرار است بازشماری
۱۰ در صد صندوقها در کل استانها در مقابل دوربین ها انجام شود.
میرحسین موسوی در آخرین نامه ی خود خطاب به شورای نگهبان ضمن تاکید بر ابطال انتخابات، همچنین پیشنهاد کرده بود که یک هیات شرعی، قانونی و ملی برای بررسی مساله ی انتخابات تشکیل شود.
ساعتی پیش از این سخنگوی شورای نگهبان از بررسی پیشنهادات میرحسین موسوی در هیئت ویژه بررسی روند انتخابات در جلسه پیش از ظهر روز دوشنبه خبر داده بود.
عباسعلی کدخدائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفته بود: پس از ‌ارائه پیشنهادات جدید میرحسین موسوی ‌که در ساعات پایانی روز گذشته به شورای نگهبان ارائه شد، این شورا آن‌ را مثبت تلقی کرد و بررسی آن را به جلسه امروز صبح تا ظهر هیات ویژه بررسی روند انتخابات واگذار کرد و بر این اساس تصمیم گرفته شد در راستای جلب اعتماد بیشتر فرصت دیگری به وی داده شود.
وی ادامه داده بود: دیشب برخی اعضای هیئت ویژه و میرحسین موسوی ملاقات مشترکی داشتند.

آغاز بازشماری آرا درتهران
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا بازشماری صندوق‌های اخذ رای، از صبح روز دوشنبه در ستادهای برگزاری انتخابات شهر تهران آغاز شد.
بنابر این گزارش روند بازشماری با حضور نمایندگان و ناظرانی از سوی شورای نگهبان، وزارت کشور، فرمانداری تهران و همچنین هیئت اجرایی انتخابات برگزار می‌شود.
در برخی از حوزه‌های بازشماری آرا، نمایندگانی از شورای شهر تهران، رسانه ها و دیگر مراکز نیز حضور دارند.
نامزدها بنا بر اعلام قبلی شورای نگهبان می‌توانند در مکان بازشماری آرا، حاضر شده و بر این روند نظارت داشته باشند.
صندوق‌های منتخب برای بازشماری، ‪
۱۰درصد تعداد کل صندوق‌های هر منطقه را شامل می‌شود که به طور تصادفی انتخاب می‌شوند.
فک پلمپ از صندوق‌ها با حضور تمام نمایندگان و ناظران صورت می‌گیرد که این امر با گرفتن عکس و فیلم، مستند می‌شود.

همه چیر درست بوده است!
فرماندار شهرستان ری از بازشماری آرای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: نتیجه بازشماری هیچ مغایرتی با نتایج اعلام شده قبل نداشته است. علیرضا جانه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:
۱۰ درصد صندوقهای اخذ رای در شهرستان ری بازشماری شد و نحوه انتخاب صندوق ها به این صورت بود که پس از قرعه کشی اعداد یک تا ۱۰، صندوقهایی که رقم یکان آنها به هفت ختم بود مشمول این بازشماری شد. وی گفت: با نمایندگان نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در این شهرستان برای حضور در بازشماری آرا تماس گرفته شد که اعلام کردند درحال حاضر مسوولیتی ندارند و به همین دلیل نمایندگان نامزدها حضور نداشتند.

دیدار صمیمانه با خاتمی
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار یک شنبه شب این کمیته با محمد خاتمی، این دیدار را بسیار صمیمانه و رضایت‌‌‌بخش توصیف کرد و افزود: خاتمی در این دیدار بسیار مثبت صحبت کرد و اظهارات بسیاری درباره اهمیت حفظ نظام،‌ پاسداری از قانون اساسی و علاقه‌مندی به رهبری بیان کرد.
ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه باید ارتباط با خاتمی حفظ شود، گفت: آقای خاتمی در این دیدار تاکید داشت که باید اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی از نو تعریف شود و محور تلاش همه حفظ نظام باشد.
وی در پاسخ به اینکه آیا راهکار مشخصی در این دیدار ارائه شد،‌ گفت: نظر خاتمی بر این بود که عقلای قوم با حفظ ارتباط فیمابین، مشکلات را بررسی و حل کنند که نظر بسیار خوبی است.
ابراهیمی گفت: در مورد انتخابات هم گزارشی از سوی کمیته مبنی بر وجود ساز‌وکارهای مشخص برای رای‌گیری و اینکه شواهد بیانگر این است که میزان آرای هر کاندیدا، به سطح حضور وی در میان مردم بر‌می‌گردد، ارائه شد.
وی در پاسخ به اینکه آیا خاتمی با این برداشت موافق بود، گفت: نمی‌شود گفت که مخالف بودند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: باید مجموع فعالیت‌ها به سمت حفظ وحدت و انسجام ملی پیش رود و فعالیت کمیسیون هم در این راستاست.
وی افزود: در ادامه دیدارها، امروز در قم با آیت‌الله مکارم شیرازی و مقتدایی دیدار خواهیم داشت. دیدار با رئیس جمهور هم در دستور کار قرار دارد و اعتقاد داریم که با جامعه روحانیت مبارز هم باید دیدار کنیم.
ابراهیمی در پاسخ به اینکه جمع‌بندی دیدارها و گزارش نهایی، چه زمانی منتشر میِ‌شود، گفت: مشخص نیست، باید دیدارها ادامه یابد و کامل شود.
وی در پاسخ به اینکه ممکن است شورای نگهبان بزودی درباره انتخابات اعلام نظر کند و اگر دیدارها همچنان ادامه داشته ‌باشد، ممکن است با فلسفه وجودی دیدارها که برای حل مشکل انتخابات صورت گرفته باشد، منافات داشته باشد و یا نتیجه اعلام‌شده بعد از اعلام نظر شورای نگهبان، فاقد کارایی لازم باشد، گفت: چنین اعتقادی ندارم و این دیدارها یک سیاست کلان و هدف مهم‌تر یعنی حفظ وحدت ملی را دنبال می‌کند و صرفا وابسته به اعلام نظر شورای نگهبان است و حتی اگر امروز و فردا هم این شورا اعلام نظر کند، اعضای کمیسیون برای حصول یک روند تفاهم‌آمیز در میان عقلای قوم، به دیدارهای خود ادامه می‌دهند

هیچ نظری موجود نیست: