۱۳۹۶ دی ۱۳, چهارشنبه

سازمان ملل به ایران: به حقوق معترضان احترام بگذارید



سایت ایران امروز.2018 03.01 : دبیرکل سازمان ملل متحد از کشته شدن شرکت‌کنندگان در تجمعات و تظاهرات اعتراضی درایران ابراز تأسف کرد. او از جمهوری اسلامی خواست که به حقوق مردم ایران برای ابراز آزادانه عقایدشان و برگزاری تجمعات صلح‌آمیز احترام بگذارد.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، مراتب تأسف خود را نسبت به افزایش شمار کشتگان در جریان اعتراضات علیه حکومت جمهوری اسلامی در ایران اعلام کرد و جمهوری اسلامی را فرا خواند تا به حقوق معترضان صلح‌جو احترام بگذارد.
مقامات رسمی جمهوری اسلامی تایید کرده‌اند که درتجمعات اعتراضی درشهرهای مختلف ایران ۲۱ نفر کشته و بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند.
فرحان عزیز حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، از سوی گوترش گفت: «ما از زندگی‌هایی که از دست رفته‌اند متاسفیم وامیدواریم که از اعمال خشونت بیشتر خودداری شود. ما انتظار داریم که به حقوق مردم ایران برای بیان عقایدشان و برگزاری تجمعات صلح‌آمیز احترام گذاشته شود
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه (۱۲ دی / ۲ ژانویه) “دشمنان” کشور را مسئول خیزش مردمی‌ای دانست که از پنج‌شنبه گذشته ایران را به لرزه درآورده است.
ریشه تجمعات و تظاهرات اعتراضی کنونی درایران به ویژه فشارهای اقتصادی بر مردم است. دراین تجمعات شعارهایی نیز از سوی برخی معترضان علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبر داده شده است   %.

هیچ نظری موجود نیست: