۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

گزارش مراسم آغاز سال تحصیلی در دو دانشگاه

تظاهرات وشعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "دولت کودتا، استعفا استعفا"

در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه های تهران و صنعتی شریف

در دو روز گذشته، دانشجویان دانشگاه های تهران (6 مهر) وصنعتی شریف (7 مهر) سال تحصیلی جدید خود را با تظاهرات و فریاد "مرگ بردیکتاتور" آغاز کردند. در زیر گزارش این دو خبر از دو منبع متفاوت .

--------------------------------------------------------

تظاهرات دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف
*- منبع: سایت "ایران امروز" ، 2009-09-29
بامدادخبر- واحد دانشگاه: یك روز پس از اعتراضات دانشجویی دانشگاه تهران كه درپی حضور وزرای آموزش عالی و بهداشت دولت احمدی نژاد در این دانشگاه به مناسبت مراسم آغاز سال تحصیلی جدید به وقوع پیوست، صبح امروز سه شنبه، دانشگاه صنعتی شریف نیز صحنه ناآرامیها و اعتراضات دانشجویی در واكنش به احتمال حضور قریب الوقوع كامران دانشجو، وزیر آموزش عالی، در این دانشگاه بوده است.

بنا بر اخبار رسیده به بامداد خبر، از ساعات اولیه صبح امروز جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر ازدانشجویان دانشگاه شریف با تجمع مقابل ساختمان كتابخانه مركزی این دانشگاه وبا سر دادن شعارهایی درحمایت از جنبش سبز و موسوی و كروبی، دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری و نیز شعارهایی برعلیه دولت كودتا، نسبت به احتمال حضور و سخنرانی وزیر آموزش عالی دولت دهم در این دانشگاه و به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دست به اعتراض زده اند.

تا زمان تنظیم این گزارش خبری از حضور كامران دانشجو دراین دانشگاه دریافت نشده است.

همچنین بنا بر اخبار رسیده، جمعی از دانشجویان قصد برگزاری نماز سبز را داشته و عده قابل توجهی نیز با در دست داشتن بادكنكهای سبز رنگ و سر دادن شعارهایی مانند «مرگ بر دیكتاتور»، «دولت كودتا استعفا استعفا» ، «كروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه»، «شكنجه تجاوز دیگر اثر ندارد» و «منتظری صانعی، روحانی واقعی»... به سمت سردر این دانشگاه حركت كرده‌اند.

کامران دانشجو قصد رفتن به کتابخانه مرکزی را داشته که دانشجویان مانع از این امر شده و با شعار دادن به سمت سردر دانشگاه شریف حرکت کردند و هم اکنون در مفابل سر در دانشگاه تجمع کرده‌اند و مرتب به تعداد دانشجویان و مردم افزوده می شود. در حال حاضر ماموران درحال آمدن هستند. ماموران قصد دستگیر کردن برخی از دانشجویان را داشتند که دیگران با فریاد ولش کن ولش کن به حمایت از آنان پرداخته اند.
شعارهای دانشجویان: احمدی عمرو عاص ۶۳ درصد اینجاست - تجاوز ، خیانت ، دولت بی کفایت - دانشجو میمیرد ذلت نمی پذیرد - تا احمدی نژاد هر روز همین بساطه و سرود یار دبستانی من

---------------------------------------------

تظاهرات گسترده دانشجویان در دانشگاه تهران

• روز دوشنبه دانشجویان دانشگاه تهران با فریادهای "مرگ بردیکتاتور" سال تحصیلی جدید خودرا آغاز کردند ...

*- منبع: اخبار روز: www.akhbar-rooz.com ، دوشنبه ۶ مهر ۱٣٨٨ - ۲٨ سپتامبر ۲۰۰۹

روز دوشنبه بیش از هزار تن از دانشجویان دانشگاه تهران با شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "دولت کودتا، استعفا استعفا،" سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.
به گزارش بامدادخبر، درحالیکه روز گذشته، اخباری مبنی بر حضور کامران دانشجو، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران منتشر گردید، از صبح امروز دانشجویان این دانشگاه با پخش اعلامیه‌هایی از برگزاری تجمع در مقابل کتابخانه‌ی مرکزی دانشگاه تهران، که محل برگزاری این مراسم بود، به یکدیگر خبر می‌دادند.
این در‌حالی‌است که انتظامات دانشگاه، با کنترل شدید، مانع از ورود دانشجویان سایر دانشگاهها، به دانشگاه تهران می‌شد. با این وجود، از ساعتی قبل هزاران تن از دانشجویانی که علی‌رغم محدودیتها خود را داخل دانشگاه رسانده بودند، با تجمع در برابر کتابخانه‌ی مرکزی و پایین آوردن پرده‌های خوش‌امدگویی نصب شده در این محل، چنان فضایی را ایجاد کرده‌اند که تا لحظه‌ی ارسال این گزارش، از حضور وزیرعلوم و یا سایر دست‌اندرکاران دولت کودتا، نیست.
گفتنی است، از صبح امروز، گروهی چند ده نفره از حامیان دولت احمدی‌نژاد، سعی در برگزاری تجمعی در حمایت از دولت کودتا داشتند که در مقابل خیل عظیم دانشجویان معترض، این تلاش آنها ناکام ماند.

آخرین خبر
حمله گارد ضد شورش به دانشجویان
درحالیکه حدود ساعت یک بعد‌ازظهر، تجمع و راهپیمایی دانشجویان در دانشگاه تهران، با آرامش و بدون درگیری پایان یافت، خبرنگار بامدادخبر از هجوم نیروهای ضدشورش به تعدادی از دانشجویان در هنگام خروج از دانشگاه، و دستگیری عده‌ای از آنها خبر می‌دهد.

گزارش خبرنامه ی امیرکبیر
صبح امروز همزمان با برنامه حضور حامی کودتا در دانشگاه تهران، دانشجویان معترض با وجود همه فشارها و تهدیدهای نیروهای امنیتی طی یک ماه گذشته، فریادهای اعتراضی مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این تجمع که با حضور هزار دانشجو همراه بود از مقابل دانشکده هنرهای زیبا آغاز شدند و به تدریج پس از به راه افتادن دانشجویان به سمت ضلع شمالی دانشگاه، لحظه لحظه بر شمار معترضین افزوده شد. دانشجویان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته ها و دستبندها و بادکنک های سبز بهمراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده های مختلف در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ایستادند و یکصدا فریاد های "مرگ بر دیکتاتور"، "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد"، "مجتهد واقعی منتظری صانعی"، "دانشجوی زندانی ازاد باید گردد"، "ندائیم، سهرابیم، ما همه یکصدائیم"، "کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن"، "شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد"، "دولت کودتا استعقا استعفا"، "یا حسین میرحسین"، "احمدی دروغگو شصت و سه درصدت کو"، "رایم کو"، "آزادی" و ... سردادند.
دانشجویان معترض هم چنین پلاکاردهای حاوی خوشامدگوئی به وزرای علوم و بهداشت دولت کودتا را به زیرکشیدند که با تشویق های ممتد دیگر دانشجویان همراه بودند. در این هنگام در حدود 50 دانشجوی بسیجی نیز به منظور مقابله با دانشجویان با در دست داشتن پرچم هایی به سر دادن شعار پرداختند که در مقابل نیز دانشجویان معترض فریاد زدند: "دانشجوی سهمیه، همینه همینه".
نیروهای حراست و انتظامات دانشگاه نیز برای تامین امنیت سالن محل برگزاری مراسم در مقابل محوطه کتابخانه مرکزی صف کشیده بودند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و دانشجویان بسیجی نیز چون همیشه به شناسایی دانشجویان معترض مشغول بودند.
دانشجویان سپس تجمع خود را در مقابل سر در دانشگاه تهران و با سر دادن شعارهایی ادامه دادند. شعارهای "احمدی احمدی این آخرین پیامه، جنبش سبز ایران آماده قیامه"، "دولت جنایت می کند رهبر حمایت می کند"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "جنتی لعنتی تو دشمن ملتی"، "نداییم سهرابیم، ما همه یکصداییم"، "کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه"، "کروبی بت شکن بت بزرگ بشکن" از جمله شعارهای دانشجویان معترض بود.
تجمع دانشجویان در سر در دانشگاه تهران، موجب جمع شدن عده ی زیادی از مردم در پیاده روهای خیابان انقلاب شد و عده ای از مردم نیز همراهی خود را با دانشجویان نشان می دادند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان پس از تجمع مقابل درب 16 آذر، بار دیگر در مقابل کتابخانه مرکزی به سر دادن شعار پرداختند و پس از آن به تجمع دو ساعته خود پایان دادند.

گزارش آژانس ایران خبر
تهران ساعت 1130: هم اکنون جمعیت دانشجویان معترض به 3000 نفر رسیده است . دانشجویان معترض به دولت کودتا, هم صدا شعار میدهند:
• جنتی جنتی تو دشمن ملتی
• سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات
• محمود خائن .... کشتی جوانان وطن الله واکبر
• مرگ برتو مرگ برتو
• مرگ بردیکتاتور
• نه سازش نه تسلیم- نه سازش نه تسلیم
• دانشجومی میرد ذلت نمی پذیرد
تعدادی از مردم هم از بیرون سردرب دانشگاه به دانشجویان شعار دهنده پیوسته اند.
مردم با نیروهای انتظامی درگیر شده اند. نیروهای مزدور انتظامی همه را میزنند. موبایل تعدادی از جمعیت معترض را شکستند . هرکس که دوربینش را برای گرفتن فیلم بالا می آورد به نحو وحشیانه ای مورد ضرب و جر ح نیروهای انتظامی قرار میگیرد.
نیروهای سرکوبگربرای کنترل وسرکوب دانشجویان یک سری از دربها را بسته اند.

هیچ نظری موجود نیست: