۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

سایت جدیدی با آدرس itnanews.com

راه اندازی سايت جدید خبری ترکمن‌های ايران

*- سایت "خبری و فرهنگی ترکمنصحرا " سایت جدید خبری ترکمنهای ایران را چنین معرفی کرده :

به منظور اطلاع‌رسانی جامع و موثق درباره‌ی مردم ترکمن‌ ـ به ويژه ترکمن‌های ايران ـ به ديگر هموطنان درايران و نيز سايرين در ديگر کشورهای جهان، سايت خبری ترکمن‌های ايران با عنوان مخفف فارسی «ايتنا» و انگليسی «ITNA» که بيانگر حروف اول از عبارات Iranian Turkmen's Nation می‌باشد، تأسیس و در پائيز سال 1388 همزمان با فرارسيدن عيدقربان آغاز به فعاليت نمود.
انعکاس صحیح و غیرمغرضانه‌ی رخدادهایی که در تمامی زمينه‌ها از جمله : سياسي، فرهنگي و هنري، اجتماعي، ادبي، ورزشي، حوادث، مذهبي و ... به شکل مستقيم ويا غيرمستقيم مربوط به اين قوم می‌شود، از اهداف اين سايت خبری است.%

ولی مؤسسین وگردانندگان آن درمنوی "درباره ی ما "، اهداف خود را چنین تشریخ کردند.

درباره ی سايت خبری ترکمن‌های ايران

به منظور اطلاع‌رسانی جامع و موثق درباره‌ی مردم ترکمن‌ ـ به ويژه ترکمن‌های ايران ـ به ديگر هموطنان درايران و نيز سايرين در ديگر کشورهای جهان، سايت خبری ترکمن‌های ايران با عنوان مخفف فارسی «ايتنا» وانگليسی «ITNA» که بيانگر حروف اول ازعبارات Iranian Turkmen's Nation می‌باشد، تأسیس ودرپائيز سال 1388 همزمان با فرارسيدن عيدقربان آغاز به فعاليت نمود.
انعکاس صحیح و غیرمغرضانه‌ی رخدادهایی که در تمامی زمينه‌ها از جمله : سياسي، فرهنگي و هنري، اجتماعي، ادبي، ورزشي، حوادث، مذهبي و ... به شکل مستقيم و يا غيرمستقيم مربوط به اين قوم می‌شود، از اهداف اين سايت خبری است.
ترسيم چهره‌ای واقعی از جامعه‌ی کنونی ترکمن و انعکاس تمامی رخدادهای روز در جامعه‌ی امروز ترکمن، کمک به تقويت همگرايی اين قوم با ديگر اقوام ايرانی، توسعه‌ی رسانه‌ای و نهادينه کردن فرهنگ ارتباطات در بين مردم ترکمن و نيز ارتقای سطح دانش و بینش عمومی نسبت به ترکمن‌ها، استفاده از ابزار رسانه برای اطلاع رسانی از تازه‌های فرهنگ، ادبيات، آداب و سنن، عقايد، نظرات وديدگاه‌های نخبگان جامعه‌ی ترکمن از ديگر اهداف بلندمدت اين سايت خبری است.
اين سايت خبری به هيچ حزب، نهاد، گروه و دسته‌ای وابسته نيست وغيردولتی است و فعاليت‌های خود را به شکلی مستقل درچارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد.%

مسئولین سایت

موسسين:
1 - يوسف قوجق ghojogh@itnanews.com
2 - محمدرضا فرقانی forghani@itnanews.com
3 - غلامرضا ولی‌پور valipoor@itnanews.com
4 - سعيد ايگدری egderi@itnanews.com
5 - حاجی‌قربان طريک tourik@itnanews.com

مسئول سياست‌گذاری: يوسف قوجق ، مدير سايت: غلامرضا ولی‌پور

قائم مقام مدیر: حاجی قربان طریک ، مديریت فنی سایت: عبدالرحمن نورالدينی عبدالجلال کامیارفر

مدير مالی و امور آگهی: سعيد ايگدری ، تلفن تماس: 09380939452

اعضای هيأت تحريريه سایت: 1 - صديقه جاذبی، 2 - حاجی‌قربان طريک، 3 - سردار سارلی و 4 - رستم جرجانی

----------------------------------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: