۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

بیانیه ی کنگره ی ملیتهای ایران فدرال

درگرامیداشت هشت مارس" روز جهانی زن"

کنگره ی ملیتهای ایران فدرال فرارسیدن هشتم مارس روز جهانی زن را به زنان جهان وملیتهای ایران ، وبه تمامی مادران و خواهرانی که با اعدام عزیزان شان بدست رژیم های دیکتاتور داغدارند ، تبریک می گوید.

تمامى اعضاى کنگره مليتھاى ايران فدرال خواهان رفع تبعیض های جنسیتی، قومیتی، فرھنگى و مذھبى وتحقق مطالبات برحق زنان ایران و جهان می باشند.

هشتم مارس امسال مصادف با صدمین سالروزی است که نیمی از انسانهای جهان بهمراه مردان آگاه و بپا خاسته فریاد رهائی شان درسراسر جهان طنین انداز گشته است.
در روز
8 مارس 1875 زنان کارگر کارخانجات نساجی شهر نیویورک آمریکا برای بهبود شرایط کار و در اعتراض به پائین بودن دستمزد، اقدام به تظاهرات کردند. این حرکت به درگیری قهر آمیز با پلیس انجامید، و پلیس با حمله ی وحشیانه به تطاهرات ، این حرکت اعتراضی و مسالمت آميز زنان کارگر را سرکوب نمود. درسال 1910 درکنگره ی بین المللی سوسیالیستها درشهر کپنهاگ کلارا زتکین زن سوسیالیست از حزب سوسیال دموکرات آلمان ، 8 مارس را بعنوان روز جهانی مبارزه زنان پیشنهاد و تمامى شرکت کنندگان در کنگره، این پیشنهاد را پذیرفته و تصویب نمودند. در هشتم مارس سا ل بعد یعنی 1911 در بسیاری از کشورهای اروپا از جمله آلمان ، دانمارک، روسیه ، سویس وغیره ، یک میلیون زن مترقی به همراه مردان آگاه و مترقی طی تظاهرات برای گرامیداشت " روز جهانی زن" خواهان حقوق سیاسی و اجتماعی برابر برای همه زنان و مردان در جھان شدند.

کشته شدن 149 کارگر زن در نیویورک درجریان آتش سوزی به علت عدم تجهیز محل کار به دستگاههای امنیتی، باعث گسترش تظاهرات 8 مارس درسال بعد درسراسر دنیای پیشرفته شده، موجب جهانی شدن امر اعتراض به بدی شرایط کار ، ونابرابرى حقوق زن و مرد گرديد.

زنان نیمی از هر جمعیت را تشکیل می دهند و بدون آزادی آنان، هیچ جامعه ای نمی تواند آزاد باشد. جامعه وقتی فعال است و وقتی می تواند آزادی و حقوق خود را کسب کند که زنان آن جامعه آزادیخواه بوده و به همراه مردان در راه آزادی و حق طلبی فعال باشند.

حضور گسترده وفعال زنان درجنبش بر علیه استبداد شاهنشاهی وبویژه حضور گسترده و فعالانه ی زنان در جنبش آزادیخواهانه و حق طلبانه ی ملیت های ایران در دوران حاکميت استبداد سياه مذھبى جمھورى اسلامى ايران، ماهیت و هوویت آزادیخواهانه و مترقی آنان را بر ھمگى ايرانيان و جهانیان اشکار نموده است. چالش گسترده و چشمگیر زنان ایران در مبارزه با رژیمی که بر تبعیض قومی و استبداد مطلقه ولایی استوار و با آزادی خواهی زنان خصومت دیرینه ای دارد در عصر کنونى، تاریخ ساز و امید آفرین ميباشد.

پیروز باد مبارزه ی زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب درایران وجهان

کنگره ی مليتھاى ايران فدرال

16 اسفند 1389 – 07 مارس 2011

-------------------------------------------------

هیچ نظری موجود نیست: