۱۳۸۹ اسفند ۲۳, دوشنبه

روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر وافشای آمران وعاملانش

جمعی ازایرانیان خارج از کشور با عنوان " تدارک دهندگان کارزار افشای نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در روند شانزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر" ، برای روشنگری درباره موارد نقض حقوق بشر در کشورمان وافشای آمران وعاملان آن کوشش می کنند.

آنها طی اطلاعیه ای برنامه کاری خودشان راچنین بیان کردند:

ما با برگزاری اجلاس های جانبی در شورای حقوق بشر در فاصله روزهای ۱۰ تا ۱۶ مارس (۱۹ تا ۲۵ اسفند) و همچنین تجمع هایی در روزهای ۸، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ مارس ۲۰۱۱ (۷۱، ۲۱، ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۳۸۹) در برابر مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو، کارزاری را برای افشای موارد عديده نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی تدارک ديده ایم.

۸ مارس: روز جهانی زن و دومین سه شنبه از ۳ سه شنبه های اعتراضی اعلام شده

۱۲ مارس: اجتماع حاميان مادران پارک لاله

۱۴ مارس: روز ارائه گزارش بان کی مون به شورای حقوق بشر

۱۵ مارس: چهارشنبه سوری و سومین سه شنبه از ۳ سه شنبه های اعتراضی اعلام شده

(برای برگزاری یک تحصن در فاصله ۱۲ تا ۱۵ مارس نيز تلاش می شود)

----------------------------------

- در زیر گزارشی از تحصن در برابر مقر سازمان ملل در ژنو

تحصن گروهی از ایرانیان در برابر مقـر سازمان ملل در ژنو

گروهی از تجمع‌کنندگان در مقابل مقر سازمان ملل، کسانی هستند که در اثر وقایع پس از انتخابات سال گذشته ایران مجبور به خروج از ایران شده‌اند

گروهی از ایرانیان منتقد حکومت ایران امروز شنبه ۲۱ اسفند (۱۲ مارس) با تجمع در مقابل مقر سازمان ملل در شهر ژنو به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و سرکوب مخالفان دولت در ایران اعتراض کردند.

تجمع کنندگان به بازداشت گسترده مخالفان و بدرفتاری با آنها در دوره بازداشت، "کشتار" معترضان در خیابان ها و صدور احکام سنگین قضایی علیه منتقدان حکومت ایران معترض هستند.

مصطفی خسروی، یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به بی بی سی فارسی گفت: "این تجمع به دعوت جمعی از فعالان دانشجویی خارج از کشور که در سال های اخیر از ایران خارج شده اند، برگزار شده است."

به گفته آقای خسروی دانشجویانی از کشورهای سوئد، ایتالیا، نروژ، آلمان و فرانسه از روز شنبه در این تجمع شرکت کرده اند.

این تجمع همزمان با اجلاس سالانه حقوق بشر در ژنو برگزار می شود و هدف آن تشویق شرکت کنندگان در این اجلاس به محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران و به ویژه تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران است.

سازمان دهندگان این تجمع می گویند که قصد دارند تا روز ۲۳ اسفند درمقابل مقر سازمان ملل تحصن کنند.

*- شنبه 12 مارس 2011 - 21 اسفند 1389 ، سایت رادیو بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: