۱۳۸۹ اسفند ۲۷, جمعه

بر رسی وضعیت حقوق بشر ایران درشورای حقوق بشر UN در ژنو

اگرچه وضعیت بحرانی درکشورهای جنگ زده و نابسامانی های جهانی موجب نگرانی عمومی است اما جمهوری اسلامی ایران با نقض مکررحقوق بشر در ماههای اخیر اعتراض مجامع بین المللی را برانگیخته و همچنان مورد توجه است.

شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد در پیگیری برنامه تعیین شده خود، پس از لیبی به طرح و بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته و این روزها شرکت کنندگان درنشست این شورا مستقیماً یا ازطریق سازمان های مستقل و فعالین حقوق بشری به شهادت قربانیان و شاهدان نقض حقوق بشردرایران توجه می کنند.
دکتر هادی قائمی از سخنگویان کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران می گوید که اگرچه وضعیت بحرانی در کشورهای جنگ زده و نابسامانی های جهانی موجب نگرانی عمومی است اما جمهوری اسلامی ایران با نقض مکرر حقوق بشر در ماههای اخیر اعتراض مجامع بین المللی را برانگیخته و ازاین رو ایران در نشست روزسه شنبه شورای حقوق بشر مورد انتقاد شدید قرار گرفت ومقامات مسئول ایرانی نیز مانند همیشه سعی کردند با طرح مسائل انحرافی از پاسخگوئی طفره روند. اما به نظر وی اکیپ ایران برخورد های ضعیفی داشت و ناموفق بود.

هادی قائمی، تلاش جهانی برای تعیین گزارشگر ویژه ای جهت بررسی وضعیت حقوق بشر درایران را موفقیت مهمی می داند که حتی اگر مورد قبول ایران نباشد، می تواند در طی مدت مأموریت خود به جمع آوری اطلاعات بپردازد و و می تواند موجبات ارجاع پرونده ایران به سازمان ملل متحد را فراهم کند.
قابل ذکر است که قطعنامه مربوط به ایجاد گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر درایران، درچند روزآینده درنشست شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد مطرح و درمورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

- لینک مطلب http://www.oyrenci.com/news.php?id=3852

هیچ نظری موجود نیست: