۱۳۹۶ آبان ۲۹, دوشنبه

دوگزارش ازکنفرانس اعلام موجوديت شورای دموکراسی‌خواهان ایران

1-سایت ایران امروز، 18 نوامبر2017 : ائتلافی متشکل از سازمان‌ها، احزاب وتشکل‌هاى مدنى و سیاسى مخالف رژیم ایران درخارج ازکشور، تحت عنوان "شورای دموکراسی‌خواهان ایران" روز شنبه 18 نوامبر برابربا 27 آبان 1396 درشهر کلن آلمان، اعلام موجودیت کرد.
سازمان‌ها و احزاب شرکت‌کننده درکنفرانس موسسان این شورا عبارتند از "جبهه دمکراتیک ایران، حزب کومله کردستان ایران، حزب تضامن دمکراتیک اهواز، کانون فرهنگی سیاسی آذربایجان، حزب دمکرات کردستان، حزب مردم بلوچستان، کانون فرهنگی سیاسی ترکمن، جبهه متحد بلوچستان، حزب اتحاد بختیاری و لورستان و شماری از تشکل‌هاى کارگری سراسری و فعالان سیاسى و مدنى مستقل".
دربیانیه اعلام موجودیت "شوراى دمکراسى‌خواهان ایران" که نسخه ازآن به "العربیه" ارسال شده آمده است که "شرایط نابسامان و بحرانی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی خطیری که بعد از قریب ۴ دهه بر ایران توسط رژیم جمهوری اسلامی بر کشور تحمیل شده، این امر توآم با سوء مدیریت دراداره کشور، چپاول و غارت اموال وثروت ملی، وتضییع و پایمال نمودن حقوق حقه مردم، موجب ظهور جنبش‌های اجتماعی گسترده‌ای درجامعه شده ورژیم را با خطر جدی سقوط روبروکرده است".
درادامه آمده است: "نظر باینکه خیزش و جنبش‌های درون مرزی امروزی به دلیل عدم رهبری وانسجام وهم‌پیوستگی امکان سرکوب وبه خون کشیدن آنها بوسیله رژیم ضد مرمی وددمنش ولایت وفقیه میسر است، شورای دمکراسی‌خواهان ایران، به عنوان یک حرکت وجنش جدی وسیع، شامل، سراسری وفراگیر - درکنار دیگر مقاومتگران عرصه مبارزه با جمهوری اسلامی، خود را موظف به دفاع از مبارزات مردم می‌داند".
این شورا با تاکید بر این‌که "حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت تروریستی دولتی است"، اعلام کرد: " نظام ارتجاعی ولایت فقیه علاوه بر سرکوب مردمان و ملیت‌های ساکن ایران، با انگیزه بسط و گسترش حوزه نفوذ خود در کشتار و قتل عام دیگر ملت‌های بی‌گناه کشورهای منطقه، از جمله سوریه، لبنان، عراق، یمن و لبنان و سرانجام اقلیم کردستان عراق، دشمنی این ملل با ایران و ایرانی را موجب شده است".
احزاب و سازمان‌های تشکیل‌دهنده شورای دموکراسی‌خواهان ایران حاضر درکنفرانس موسسان اعلام کردند که "معتقد به تغییر اساسی کلیت رژیم جمهوری اسلامی حاکم بر ایران، با هدف گذار مسالمت‌آمیز از نظام و سیستم جمهوری اسلامی ولایت فقیه و رسیدن به یک جامعه مدرن و غیر متمرکز فدرال دمکرات بر مبنای جدایی دین از دولت، پلورالیسم، آزادی وعدالت اجتماعی، با روش‌های مبارزات مسالمت‌آمیز اجتماعی، از جمله نافرمانی مدنی در راستای قیام وعصیان مدنی همگانی، و دیگر روش‌های مقتضی مناسب برای مواجه و مستاصل نمودن حکومت" هستند.
این شورا اعلام کرد: "قوانین اعلام شده حقوق بشر ومیثاق‌ها وکنوانسیونهای ملل متحد، باید مبنای دموکراسی و دولت آینده ایران را تشکیل دهد <....".ادامه ی گزارش از این لینک  http://www.iran-emrooz.net/index.php/news2/71924/    

 2-برگزاری نخستین کنفرانس «شورای دموکراسی‌خواهان ایران» در کلن
 سایت ایرانگلوبال، م.زمانی، 20نوامبر2017 : این کنفرانس با تلاش برگزار کنندگان آن در راستای اعلام موجودیت شورایی مشتمل بر احزاب وسازمانهایی است که طی سالهای گذشته در زمینه ایجاد اتحاد وهمبستگی سراسری در درون و برون مرزهای کشور تلاش وافر نموده اند. محتوای اهداف این شورا بر اساس دموکراسی، آزادی، برابری و سیستم عدم تمرکز تدوین و تبیین شده است. براین اساس احزاب و سازمانها یی از تمامی مناطق کشور، از خطه آذربایجان تا کردستان و بلوچستان، از اهواز، لرستان وفارس تا تهران و خراسان و ترکمن صحرا در یک جبهه فشرده اتحاد و همبستگی خود را اعلام نمودند
این کنفرانس با تلاش برگزار کنندگان آن درراستای اعلام موجودیت شورایی مشتمل بر احزاب وسازمانهایی است که طی سالهای گذشته در زمینه ایجاد اتحاد وهمبستگی سراسری در درون و برون مرزهای کشور تلاش وافر نموده اند. محتوای اهداف این شورا بر اساس دموکراسی، آزادی، برابری و سیستم عدم تمرکز تدوین و تبیین شده است. بر این اساس احزاب وسازمانها یی از تمامی مناطق کشور، از خطه آذربایجان تا کردستان و بلوچستان، از اهواز، لرستان وفارس تا تهران و خراسان و ترکمن صحرا دریک جبهه فشرده اتحاد و همبستگی، آمادگی خود برای مبارزه ای گسترده برعلیه رژیم مستبد جمهوری اسلامی را اعلام نموده وبا استراتژی گذار مسالمت آمیز ومقتضی، مقدمات گذار بە یک حکومت دموکراتیک، سکولار وفدرال برای مردم ایران را فراهم نمایند.
هموطنان عزیز
رژیم جمهوری اسلامی با سلطه مستبدانه خود بر جامعه ایران و با سوء استفاده های کلان سیاسی و اتخاذ اقدامات تروریسم دولتی، واپسگرایی فرهنگی، رانت خواری و اختلاس مالی کلان و ایجاد فساد گسترده در دستگاه حکومتی و دولتی، مردم ایران را در شرایط فقر اقتصادی و معیشتی سخت قرار داده و از سوی دیگر با سیاستهای مداخله گرانه نظامی و دست اندازی به کشورهای منطقه و دامن زدن به تنشها درسطح بین المللی، لطمات جبران ناپذیری به اعتبار ملی کشور وارد نموده است. دراین شرایط سخت است که مسئولیت همراه با خرد وعقلانیت به هر فرد، گروه، سازمان و حزب ایرانی مدعی دفاع از کشور و مردم رنجدیده ایران حکم میکند برای دفاع از اعتراضات اجتماعی و جنبشهای مردمی در این مسیر خطیر گام برداشته وازهستی مردم ایران درمقابل رژیم مستبد اسلامی درایران حمایت نماید. ... ادامه مطلب ازاین لینک  http://iranglobal.info/node/63222   
 

هیچ نظری موجود نیست: