۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۲, دوشنبه

پزشکان هامبورگ علت مرگ بیماران کرونایی را لخته‌ شدن خون تشخیص دادند

                      نتیجه یک تحقیق:
لخته‌ شدن خون علت مرگ بیماران کرونایی
 بخش دانش ومحیط زیست دویچه وئله فارسی: پزشکی قانونی هامبورگ اقدام به کالبدشکافی۱۷۰ جسد کرده‌ که مرگ صاحبان آنها براثر ابتلا به کووید ۱۹بوده است. نتیجه تحقیقات آنها نشان داده است که این بیماران عمدتا براثر لخته شدن خون در رگ‌ها و آمبولی ریوی مرده‌اند.
ظرف هفته گذشته جسد ۱۷۰ نفر که براثر کرونا درگذشته بودند درموسسه پزشکی قانونی کلینیک دانشگاه هامبورگ کالبدشکافی شد. درکالبدشکافی این اجساد روشن شده که مرگ بسیاری ازصاحبان آنها که به کووید ۱۹مبتلا شده بودند، براثر آمبولی ریه ولخته شدن خون در رگ‌ها بوده است. نتیجه این تحقیقات می‌تواند درنجات جان بیماران کرونایی بسیار موثرباشد.
به طور مشخص کالبدشکافی جسد ۱۲ نفر که بین ۵۲ تا ۸۷ سال داشتند علائمی دال بر لخته شدن خون را نشان داده است. مرگ چهارنفر ازآنان دقیقا براثر آمبولی ریه بوده است. این چهارنفرپیش ازابتلا به کرونا هیچ عارضه دال بر لخته شدن خون نداشته‌آند.
کلاوز پوشل، مدیر موسسه می‌گوید درسایرموارد کالبدشکافی نیز با نشانه‌های مرگ براثر آمبولی ریه برخورد کرده است. او وهمکارانش به این نتیجه رسیده‌اند که درمان با داروهایی که به رقیق شدن خون کمک می‌کند می‌تواند در جلوگیری ازمرگ بیماران مبتلا به کرونا براثر لخته شدن خون موثرباشد. اوتصریح کرده است که با توجه به نتایج این کالبدشکافی جان بسیاری از بیماران می‌تواند با استفاده از داروهای ضد لخته شدن خون نجات داده شود واین پدیده در درمان بیماران مبتلا به کووید باید مورد توجه قرار گیرد.
نتیجه تحقیق پزشکان درهامبورگ اخیراَ درنشریه معتبرعلمی Annals of Internal Medicine منتشرشده است.٪
تاریخ 08.05.2020
لینک کوتاه شده https://p.dw.com/p/3bxJS

هیچ نظری موجود نیست: