۱۳۹۹ آبان ۲۴, شنبه

اعلامیه مشترک دوتشکل ترکمنی بمناسبت اولین سالگرد خیزش اعتراضی آبان۹۸

گرامی باد سالگرد خیزش اعتراضی آبان ۹۸ مردمان ایران

 جاودان باد یاد جانباختگان پرشمار این حماسه ی تاریخی که شمارشان را «رویترز» هزارو پانصد نفر برآورد نمود

هموطنان گرامی 

رژیم جمهوری اسلامی درآبان ۹۸ ، بار دیگر اعتراض مردم به فقر، گرانی وتبعیض را با گلوله پاسخ داد وبا براه انداختن کشتاری وحشیانه و دستگیری بیش از هشت هزار نفر ثابت کرد که نمی تواند ونمی خواهد به رژیمی متعارف و پایبند به منشور جهانی حقوق بشر فرا روید. ادامه این خیزش تاریخی که بیش از صد شهر ایران  رافرا گرفته بود، روندی رو به گسترش داشت واز آنجا که می توانست هستی نظام را به چالش جدی بکشد، سردمداران حکومت و بویژه خامنه ای  را کاملا بوحشت انداخت و او بود که از روی ترس و سراسیمگی دستور سرکوب خشن  این  خیزش مردمی را به نیروهای امنیتی داد وبا نشاندن گلوله برقلب و مغز نزدیک به هزارو پانصد نفر انسان بیگناه ، گسستی عمیق بین مردم و حکومت انداخت.

نیروهای دمکرات وآزادیخواه ایران ! 

ما ضمن گرامیداشت سالگرد خیزش اعتراضی مردمان ایران درآبان ۹۸، خواهان تقویت اتحاد عمل وگسترش همکاری های هموطنان برای گذار از حکومت استبداد دینی جمهوری اسلامی هستیم. این امر و ضرورت تاریخی زمانی امکان پذیر است که اختلاف ها را کمرنگ و دایره اتحاد عمل برای گذار از جمهوری اسلامی به جمهوریتی مبتنی بر منشور جهانی حقوق بشر وکنوانسیون های الحاقی آن را هرچه بیشتر گسترده تر سازیم. ما براین اعتقادیم که مردمان ایران با توجه به تجربه بیش از یک قرن مبارزه آزادیخواهانه، سزاوار چنین سرنوشت شوم نیستند وامیدواریم که اقدامات اتحاد طلبانه نیروهای سیاسی و مدنی ایرانیان با برداشت گام های عملی هرچه بیشتر به جبهه وسیع گذار ویا سرنگونی جمهوری اسلامی فرا روید تا درهای آزادی و سعادت  بروی جامعه غم زده  ایرانیان گشوده گردد.  

 پیش بسوی گسترش اتحادها برعلیه رژیم  جمهوری اسلامی ایران

 سازمان فرهنگی و سیاسی ترکمن صحرا 

 شورای همبستگی ترکمن صحرا 

  ۲۴ آبان ۱۳۹۹- چهاردهم نوامبر 2020 

۱ نظر:

Unknown گفت...

با سلام. هر دو تشکل عضو کنگره ملیتهای ایران فدرال می باشند ولی مثل جن که از بسم الله میترسه، اینان نیز از بکار بردن ملل ایران ابا داشته بجایش واژه نامسمای مردمان ایران را بکار میبرند. از اون گذشته چرا در اعلامیه از مبارزات ملت تورکمن که از همان آغاز علیه این رژیم قرون وسطایی قهرمانانه رزمیدند ذکری بمیان نیامده. در اعلامیه گفته می شود: "رژیم ج. اسلامی نمی خواهد به رژیمی متعارف و پایبند به منشور جهانی حقوق بشر فرا روید" یعنی از این امامزاده چنین معجزه ای ظهور می کند... یعنی شما معتقدید که اگر این رژیم به رژیمی متعارف فرا روید، دیگر احتیاجی به مبارزه برای سرنگونی آن نمی باشد. یک تشکل سیاسی بطور عام هموطنان را به اتحاد عمل و گسترش مبارزه دعوت نمی کند، بلکه یک تشکل سیاسی با تاکتیک و استراتژی مشخص یاران و متحدین خویش را به مبارزه و اتحاد دعوت می کند، نه بطور عام هموطنان را. شما هموطنان را به کم رنگ کردن اختلاف دعوت می کنید، واقعا که.. مگر هموطنان باهم اختلاف دارند یا این رهبران گروههای سیاسی هستند که دنبال لقمه بزرگ از جنبش هستند. خلاصه... به نظرم این دو تشکل سیاسی متاسفانه از نوشتن یک اعلامیه چند سطری نیز عاجزند و این واقعا در جنبش ملی- دمکراتیک تورکمن جای تأسف دارد.