۱۳۹۹ آبان ۱۴, چهارشنبه

اعلامیه گروه تلگرامی منادیان حقوق بشر وآزادی ترکمن صحرا

شرکت لبنیاتی صباح در پی چنگ اندازی به زمینهای ترکمنهاست

پس از اعتراض گسترده فعالان ترکمن به اشاعه فرهنگ عاشورایی بین ترکمنها، نیروهای امنیتی استان گلستان تهدید و ارعاب نیروهای مدنی جوان ترکمن صحرا را، افزایش داده اند. چندی از روشنفکران ترکمن برای بازجویی پایشان به اداره اطلاعات گلستان کشیده شده است.
علاوه براین فعالان مدنی ترکمن صحرا در روزهای گذشته، کمپین تحریم تولیدات «کارخانه لبنیاتی صباح» را آغاز کرده بودند که این بار نیز با تهدیدها و بازداشتهای نیروهای قضایی و امنیتی استان گلستان مواجه شده اند.
لازم به ذکر است که مدیر کارخانه صباح گلستان یک سیستانی مهاجر به نام ابراهیمی است که علاوه بر این که شیر روستائیان ترکمن را به قیمت بسیار پایین می خرد، اکثر نیروهای کاری خود را از سیستانی های مهاجر تأمین می کند. مضافا سودهای کلان این کارخانه صرف خرید زمینهای ترکمنهای مستمند وبی بضاعت وتحویل آن به مهاجران می شود تا به این طریق با حمایت رژیم بافت دموگرافیک ترکمن صحرا به نفع سیسانیها تغییر یابد.

کمپین تحریم تولیدات شرکت لبنیاتی صباح یک حرکت بسیار انقلابی است که توسط جوانان دلسوز ترکمن درشبکه های اجتماعی شکل گرفته و در راس آن یک خبرنگار ورزشی ترکمن به اسم حامد پورمند قرار دارد که با شکایت شرکت فرآورده‌های لبنی گلستان صباح به شعبه دوم دادیاری گنبد کاووس احضار شده وبه اتهام انتشار تهمت، افترا ، فحش، الفاظ رکیک با نسبت های توهین‌آمیز به تاریخ ۱۰آبان ماه ۱۳۹۹ بازداشت شده وپس از تهدیدها وشکنجه های روحی بسیار، چند روز پس ازآن با قرار وثیقه رها شده است تا درموعد مقرر باردیگر در دادگاه حضور یابد.
ازسویی دیگر شنیده می شود که مدیر شرکت لبنیاتی صباح برای شکستن تحریمهای ترکمنها که کاری بسیار انقلابی ومدنی می باشد، چندی از خبرنگاران ترکمن را دعوت کرده تا با قول و قرارهای خوب حمایت آنها را برای تبلیغ محصولات خود درترکمن صحرا جلب کند که امیدواریم خبرنگاران ترکمن فریب آنها را نخورند و با دوراندیشی با مسئله برخورد نمایند.
ما «منادیان حقوق بشر وآزادی ترکمن صحرا» حمایت خود را از کمپین تحریم محصولات شرکت لبنیاتی صباح اعلام نموده خواستار تعمیم آن به کل ترکمن صحرا هستیم. هیچ مرجع قانونی ای حق و صلاحیت ندارد که به خاطر این نوع حرکت های مدنی برخاسته از دل مردم ترکمن صحرا که در راستای آزادی بیان آنهاست، فعالان ترکمن را مواخذه و بازداشت نماید.
مقاومت مدنی دربرابر مهاجرانی که با حمایت رژیم درپی تغییر بافت دموگرافیک ترکمن صحرا وایجاد اشتغال زایی برای مهاجران، درمنطقه مستمند وبی بضاعت ترکمن نشین هستند، حق هر ترکمنی است که برادامه و تعمیم آن تاکید می ورزیم.

منادیان حقوق بشر وآزادی ترکمن صحرا 

  03.11.2020  
 *برگرفته از کانال تلگرامی «منادیان حقوق بشر وآزادی ترکمن صحرا»

     https://t.me/azaditurkmensahra/21

هیچ نظری موجود نیست: