۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

حمایت از تفاهم نامه دوحزب کردی ادامه دارد


اطلاعیه حزب تضامن اهواز درحمایت از تفاهم نامه دوحزب کومله ودموکرات کوردی
  بدینوسیله حزب تضامن دمکراتیک اهواز/عربستان ایران، از توافق نامه سیاسی بین حزب کومله ودمکرات کوردستان ایران حمایت کرده وان را نتیجه نیاز سیاسی ملت کورد برای نیل به خواست های به حق خود که دهها سال برای ان مبارزه کرده و هزاران شهید تا به امروز داده است، تلقی میکند.
دو حزب برادر کوردی که از جمله عضو کنگره ملیت های ایران فدرال میباشند، در بخشی از اطلاعیه خود، بر این باورند که بدون سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی، تحقق دمکراسی و حقوق ملی ملیت‏های ایران، به ویژه ملت کرد ممکن نخواهد بود. همچنین دو طرف بر این باورند که نظام سیاسی آینده ایران لازم است سیستمی سکولار، دمکراتیک و فدرال باشد. براین اساس ضروریست که هردو طرف درنشست‏های خود با اپوزیسیون ایرانی خارج از کشور براین نکات اصرار ورزند.
این دیدگاه سیاسی سالها است که در برنامه سیاسی هردو حزب جایگاه خاص خود را دارد و موضع تازه ایی نیست، و تبلور ضرورت مبارزه ایی است که از بطن خواست مردم کوردستان ایران بیرون می اید.اما متاسفانه درجبهه اپوزیسیون به اصطلاح ایرانی فارس، به جای تعامل و درک عمیق نگرانی ومطالبات احزاب سیاسی کورد، با هجوم عنان گسیخته وبا اتهامات واهی که بسیاری از انان همان اتهامات رژیم ایران به سازمانها سیاسی ملیتهای ایران است، گوی سبقت را از نظام تهران  ربودند.
حملات غیرمنطقی از سوی بعضی از فعالان سیاسی ایران، و بدون درک ستم مضاعف 87 ساله دو نظام شاه و اسلامی بر ملت کورد و دیگر ملیت های ایران، نشان از ترس این افراد  از اتحاد احزاب کوردی و نهایتا تجمع بیش از پیش ملیتها را می رساند، انان هم به خود توافق نامه اعتراض دارند وهم به روند اتحاد و توافق بین حزب کومله و دمکرات، وبا نگاهی کوتاه به بیانیه های انتقادی انان این موضوع قابل لمس است.
دراخر حزب تضامن ضمن تبریک وحمایت از این توافق نامه، امیدوار است که روح این همکاری وتعاون به عنوان یک نمونه و سنبلی باشد یرای دیگر احزاب و سازمانهای سیاسی ملیتها درجهت نزدیکی و همکاری بیشتر باشد، تا عمق مطالبات ملیتها ملموس تر شود و جبهه براندازی نظام ایران قدرتمند تر شود.
حزب تضامن دمکراتیک اهواز/عربستان ایران
11 سپتامبر 2012
 - برگرفته ازسایت کنگره ملیت های ایران فدرال http://iranfederal.org/fa/?p=2311  

هیچ نظری موجود نیست: