۱۳۹۸ اسفند ۱۷, شنبه

بیانیه بمناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن سال2020

گرامی باد هشتم ماه مارس روز جهانی زنان
امسال درشرایطی به استقبال هشتم ماه مارس می رویم که منطقه دستخوش اتفاقات ناگواری است. ازطرفی شدت گرفتن درگیریهای مسلحانه دربسیاری ازکشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن وعراق وازطرفی دیگر تداوم ماجراجویی های منطقه ای جمهوری اسلامی خاورمیانه را به انباری از باروت تبدیل کرده که هر لحظه زندگی را دراین خطه با چالش های جدیدی روبرو می کند، چالش هایی که بدون شک ایران را نیز بیش از پیش دربرخواھد گرفت. ازطرفی دیگر نبرد کشورهای مختلف برای مقابله با شیوع ویروس کرونا که درجهان ھر روزه قربانی بیشتری می گیرد درحالی درجریان است که بی درایتی مسئولین رژیم جمهوری اسلامی ومخفی کاری این رژیم, ایران را اکنون به دومین کشور بعد از چین درتلفات انسانی این ویروس بدل کرده و میرود که فاجعه ای انسانی درکشور رخ بدھد.
با تمام این ها درسالی که گذشت جنبش برابری خواهی زنان درایران وارد مرحله نوینی شدە است. نقش پر رنگ زنان در اعتراضات اخیر درماه آبان و دی، فعالیت دهها کمپین دفاع از آزادی پوشش، حضور فعال درآکسیون ها وتجمعات دانشگاه ها ودرمجموع تلاش ها جهت مبارزه با تابوهای رایج ضد زن درجامعه ایران میرود که زنان و جنبش حق طلبانه آنان را به مهمترین وکاراترین جنبش برانداز محور این روزهای ایران بدل کند. جنبش وحرکتی که سالها زندان با احکام طولانی را بعضا برای رهروانش درایران به دنبال داشته است.
ناگفته نماند که با وجود تمامی این تلاش ها وارتقا و رشد جنبش برابری خواهی درایران که به موازات دیگر گفتمان های انقلابی به پیش میرود کماکان معضل جنس دوم بودن ونادیدە گرفته شدن توسط جامعه وسنتھای رایج دربطن فرھنگی آن وهمچنین وضع واجرای دهها قانون ضد زن ازطرف جمهوری اسلامی کماکان زنان را از داشتن فرصتهای شغلی، فرهنگی وحقوقی برابر با مردان درجامعه محکوم کرده است.
زنان ومردان آزادیخواه،
مردم فهیم ایران،  
شورای دموکراسی خواھان ایران ضمن گرامیداشت هشتم ماه مارس وتبریک این روز به تمامی جامعه بزرگ زنان ایران خود را موظف میداند که همگام ودرموازات با این جنبش با تمام توان برای رسیدن به ایرانی آزاد و برابر قدم بردارد. ایرانی به دور از باورهای پوسیده قرون وسطایی وبرپایه قانون اساسی مدرن وامروزی که بتواند ضامن حقوق برابر برای تمامی شهروندان خود فارغ از جنسیت, مذهب و ملیت باشد.
پاینده باد جنبش برابری خواهی زنان ایران
گرامیباد هشتم ماه مارس روز زن
اتحاد دمکراتیک آذربایجان – بیرلیک
جبهه دموکراتیک ایران(برونمرز)
جبهه متحد بلوچستان
جنبش همبستگی ستم دیدگان دادخواه
حزب دموکرات کردستان
حزب کومله کردستان ایران
حزب تضامن دموکراتیک اهواز
حزب اتحاد بختيارى لرستان و کهگلویه و بویر احمد(لرستانات)
حزب مردم بلوچستان
سازمان فرهنگی٬ سياسى آذربایجان
سازمان فرهنگی٬سیاسی ترکمن صحرا
دبیر خانه شورای دمکراسی خواهان ایران
 ۶ مارس ۲۰۲۰-  ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

هیچ نظری موجود نیست: