۱۳۹۹ آبان ۲۹, پنجشنبه

سه پرسنل زندان امیرآباد گرگان جوان ترکمن۱۹ساله را با شکنجه میکشند

 هویت پرسنل های زندان امیرآباد گرگان که در شکنجه کردن این شهروند نقش داشته‌اند «ابوذر عموزاد»، افسرنگهبان، «احمد ریاحی» رئیس اندرزگاه۲ و«ابوذر قجر» رئیس یگان حفاظت زندان امیرآباد گرگان توسط توهرا تایید شده است.

خبر جنایت دردناکی از ترکمنصحرا که ترکمنهای دنیا را آزرده و منقلب نمود

Türkmensahra türkmenlerini, 19ýaşindaki türkmen ýigidi gynap öldirilmegi, gan agladyp ýas tutmaly etdi.

 جوان ترکمن۱۹ ساله براثر شکنجه افسرنگهبان زندان امیرآباد گرگان بقتل می رسد

ایل گویجی: طبق گزارش سایت توهرا ، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، در بامداد روز چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ برابر با 18 نوامبر  2020یک جوان ترکمن ۱۹ ساله، اهل روستای اؤدک ödek از بخش «داز» شهرستان آق قلعه با شکنجه افسر نگهبان زندان «امیرآباد گرگان» بقتل می رسد.  

*-در زیر بخش تکمیلی گزارش درج شده در سایت فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا

  تکمیلی: مرگ یک جوان ترکمن زندانی بر اثر شکنجه در زندان امیرآباد شهر گرگان

بامداد روز چهارشنبه ۲۸آبان یک ترکمن ۱۹ساله زندانی بر اثر شکنجه پرسنل زندان امیرآباد گرگان جان باخت. توهرا به اسامی عامران و عاملان این حادثه دست یافته که در این گزارش می‌آید.

    به گزارش توهرا، فعالان حقوق بشر ترکمن‌صحرا، بامداد روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۹ یک زندانی به نام «محمد دوجی» که بابت درگیری به احکام زندان محکوم شده بود، بر اثر شکنجه پرسنل زندان جان خود را از دست داد.

   هویت پرسنل های زندان امیرآباد گرگان که در شکنجه کردن این شهروند نقش داشته‌اند «ابوذر عموزاد»، افسرنگهبان، «احمد ریاحی» رئیس اندرزگاه۲ و«ابوذر قجر» رئیس یگان حفاظت زندان امیرآباد گرگان توسط توهرا تایید شده است.

  یکی از زندانیان با نام مستعار حسن که نخواست هویت خود را فاش کند در گفتگو با توهرا گفته بود: «در زندان درگیری صورت گرفت و افسر نگهبانان برای تنبیه محمد لباس هایش را درآوردند و بصورت عریان دست و پایش را پای بند و دست بند زدند و از سقف زندان در سرمای زمستان آویزانش کردند و کتک زدند تا از هوش برود، آب سرد میریختند تا تنبیه شود و اینها همگی مقابل چشمان ما زندانیان برای درس عبرت صورت می‌گرفت که متاسفانه بامداد امروز دیگر نتوانست شکنجه ها را تحمل کند

 این زندانی درادامه گفت که جو زندان از بامداد امروز بسیار امنیتی است ومسئولان برای زندانیان محدودیت هایی اعمال کردند، از این رو تاکنون برای هیچ یک از زندانیانی که حکم آزادی آنان ابلاغ شده حق خروج از زندان داده نشده است.

 محمد دوجی ۱۹ ساله، اهل روستای اؤدک دوجی از توابع شهرستان آق‌قلا است که به اتهام درگیری به سه سال زندان محکوم شده بود و دوران محکومیت خود را در اندرزگاه ۲ زندان امیرآباد شهر گرگان می‌گذراند.

لینک خبر از منبع  http://tuhra.org/?p=1687    

هیچ نظری موجود نیست: